[php] GD 2 en FreeType *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik maakte voorheen gebruik van onderstaande functies op mijn domein.

imageftbbox -- Give the bounding box of a text using fonts via freetype2
imagefttext -- Write text to the image using fonts using FreeType 2

Helaas heeft de hosting-provider nieuwe versies van PHP en GD geïnstalleerd waardoor deze functies niet meer werken.

De provider was niet in staat om de problemen op te lossen.
Ik kreeg de melding "momenteel ben jij maar de enige die gebruik maakt van deze functies" en daarbij het ik het voorlopig gelaten.

Nu ben ik zelf maar opzoek gegaan naar de oplossing. Ik heb hier en daar wat gelezen over het apart compileren van FreeType voor GD 2 maar kan nergens volledige info vinden.

Kunnen jullie mij helpen??? _/-\o_

P.S. op het adres http://sepers.org/info.php staat alle info over de versies van PHP, GD etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Protagonist moet gewoon php met freetype2 support compilen. Of je moet zelf die functies implementeren (van c naar php porten, good luck ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

[ti] schreef op 06 March 2003 @ 16:02:
Protagonist moet gewoon php met freetype2 support compilen. Of je moet zelf die functies implementeren (van c naar php porten, good luck ;) )
'./configure' '--with-een-hoop-zooi' '--with-freetype=/usr/local/src/freetype-2.0.6' '--with-swf=/usr/local/src/dist'
Doen ze toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

Inderdaad, zoals [ti] zegt.
Php maakt gebruik van de functies van ft2, wanneer deze niet is geinstalleerd, werken die functies niet. Je kan ze er ook niet stiekem inhacken.. gewoon blijven zeuren dat ze ft2 erin compileren :)

[edit]
er is toch iets fout gegaan met de installatie, hij staat namelijk wel bij de configure (zoals MAZZA opmerkt), maar niet bij het GD stukje. En daar zou hij wel bij moeten staan imho..

[ Voor 31% gewijzigd door thomaske op 06-03-2003 16:12 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oja, blaat weer voordat ik lees. Hebben ze GD wel gecompiled met freetype 2 support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ze GD gecompiled hebben met Freetype 2 support.
Het is af en toe moeilijk te volgen wat ze (proberen te) doen.

Daarom wil ik voldoende info hebben over het compilen zodat ik ze hiermee weer aan het werk kan zetten.

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Behalve '--with-freetype=/usr/local/src/freetype-2.0.6' moet protagonist ook nog '--with-ttf' gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

pietje63

RTFM

geld terug vragen en andere provider nemen :D

nee, even serieus, ik zal gewoon klagen bij je hosting bedrijf dat je dit niet pikt. Dat door een fout van hen jouw script het niet doet en dat het hun probleem is (ja, je zei dat je er contact over gehad hebt las ik, maar toch...)

andere vraag; is er geen alternatieve vergelijkbare functie?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
imageftbbox() en imagefttext() heb ik nodig voor het tekenen van een logo en titel van een website. Met alternatieven kun je alleen maar de standaard lettertypen als Verdana en Arial gebruiken.

Het heeft perfect gewerkt dus ik baalde ook behoorlijk na die update van Protagonist.
Een andere provider nemen is geen optie, er is namelijk net weer betaald voor komende periode.

Ik heb Protagonist voornamelijk gekozen omdat ze goedkoop zijn en hun service voldoende is. Ze hebben in het verleden helaas een aantal keer de fout gemaakt om updates uit te voeren zonder dit aan te kondigen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
hmz ik zou gewoon 's in de php manual kijken, en dan vooral hier*. En dan vooral vanaf het 2e comment :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand die zelf een Apache server heeft draaien die voorzien is van:
- PHP Version 4.2.2
- GD 2
- FreeType 2

Ik ben nog niemand tegengekomen die succesvolle ervaring heeft met de combinatie van bovenstaande onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn vorige reactie klopte niet. Ik net PHP opnieuw gecompileerd zonder '--with-ttf' en ik kan nog steeds letters maken. Het werkelijke probleem is dat Protagonist dit heeft:
--with-freetype=/usr/local/src/freetype-2.0.6
Het moet zijn:
--with-freetype-dir=/usr/local/src/freetype-2.0.6
Pagina: 1