[MYSQL] Gegevens handmatig overzetten PHPBB

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
k had dus een PHPBB forum.... k had een backupje gemaakt via de ADMIN Backup functie.

toevallig is de mysqlserver dood en ook mijn webspace... alles weg dus.
de phpbb was "geupgrade" met attachments enzo

nu heb k phpbb standard weer geinstaleerd op een andere server.. backup probeer k terug te zetten krijg k:

Information
No file was uploaded

klote dus... nu vraag k me aaf of k zonder risico gewoon tabellen met phpmyadmin kan overzetten... en hoe precies :(

anders ben k een heel forum kwijt waar waardevolle informatie verborgen was :(

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt het toch in ieder geval proberen?
Of is bevat het forum waarin je wilt gaan importeren ook al data?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

alleen als de backup-faciliteit van phpbb ook je attachments heeft gebackupped. Even kijken of je backup-file belachelijk groot is, zo ja, dan zitten de attachments erbij.. anders...

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Don3k
neej 4mb, attach zitten ergens anders... maar die phpbb forum is nu standard dus zonder attachment functie

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Don3k schreef op 06 March 2003 @ 15:54:
neej 4mb, attach zitten ergens anders... maar die phpbb forum is nu standard dus zonder attachment functie
Maar je hebt die attachments dus nog wel? in welk formaat?

Dan moet je eerst de functionaliteit in phpbb hacken, en dan zou je afhankelijk van het formaat, de files weer terug kunnen zetten..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Don3k
hmm... hoe importeer ik rows afzonderlijk uit een file? naar myphpadmin

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Don3k schreef op 06 March 2003 @ 16:25:
hmm... hoe importeer ik rows afzonderlijk uit een file? naar myphpadmin
Je zou het iets duidelijker kunnen omschrijven, als je wilt dat iemand je helpt.. ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

thomaske schreef op 06 March 2003 @ 16:28:
[...]
Je zou het iets duidelijker kunnen omschrijven, als je wilt dat iemand je helpt.. ;)
Hij heeft een Backup van een MySQL Database. Uit die backup wil hij een aantal rijen van een tabel importeren in een nieuwe SQL Database via MyPHPAdmin. Volgens mij. :?
Ik ben alleen ook pas net een paar dagen geleden met PHP en SQL begonnen, dus ik zou het zelf niet weten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Hoe staat de database in je back-up bestand? Is het een CSV?
Wat je in ieder geval kunt doen, is ff een php scriptje maken dat regels uit een csv leest en die regels insert in je nieuwe databeest. Dat script dan ff runnen en klaar.
Als ik nog op mijn werk geweest was, dan had ik ff een voorbeeldje kunnen posten, maar als je dat alsnog mocht willen, mail dan ff.(wordt wel morgen dan)
(mboogie@zonnet.nL)

[ Voor 3% gewijzigd door Boogie op 06-03-2003 16:53 ]

• Don3k
neej die backup is een sql bestand... geen csv :(

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
Don3k schreef op 06 March 2003 @ 16:59:
maak je een scriptje die de sql queries uitvoert :)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02

pietje63

RTFM

Eskimootje schreef op 06 maart 2003 @ 17:01:
[...]

maak je een scriptje die de sql queries uitvoert :)
maak of pak myadmin...

ik zal even het sql bestand zelf bekijken als ik jou was, als dat gewoon de zelfde opmaak heeft als bestanden van phpmyadmin dan via myadmin, even controleren of de backup optie bevat om de rijen te verwijderen (als het goed is wel, want dit gebeurt als je een backup terug zet via phpbb)

ik denk dat het probleem zit in de upload functie van phpbb (dat geeft de foutmelding tenminste aan)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Don3k schreef op 06 March 2003 @ 16:59:
Je kan met phpmyadmin gewoon dat bestand opvoeren en uit laten voeren.
Eventueel wijzig je het bestand in een text-editor oid :)

what's the problem? :?

• Don3k
phpmyadmin zegt no rows ofzow...

download file: http://amigos.homelinux.net/~don/sql.zip

kan iemand ff naar kijke.. k snap er nix van

[ Voor 54% gewijzigd door Don3k op 06-03-2003 17:15 ]

Verwijderd

Die foutmelding heb ik inderdaad ook ooit eens gehad met phpMyAdmin... Ik heb toen gewoon de sql-file in een aantal stukken in het sql-query-invoerveld geplakt. Als je shell-access hebt naar je server (eigen server?) kun je het ook via de commandline proberen, gaat ietsje sneller :)

• Don3k
neej dat heb k niet :(

Verwijderd

nou, dan knippen en plakken maar he :)

• pietje63

pietje63

RTFM

misschien stomme vraag; maar heb je hem wel geunzipt?

downloading @ 314 bytes/s

[ Voor 22% gewijzigd door pietje63 op 06-03-2003 18:02 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Don3k
ja hoor... k heb hem zelf gezipt.. anders is ut zo groot voor jullie ;)

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Je moet het of in stukken hakken en dan 1 voor 1 uploaden/copy-pasten
of, wanneer de server niet in safe-mode draait, je sql-file uploaden en dan met exec() alsnog de sql-file command-line invoeren:
PHP:
1
exec("mysql user=user_name --password=your_password database < script.sql");

Meer info: mysql, The Command-line Tool

succes! :)

• Don3k
over dat copy/pasten... is er geen simpele windows programma die die tabellen van die sql file kan weer geven... zodat ik ze 1 voor 1 kan exporteren, en dan weer toetevoegen in de database?

• Don3k
* Don3k denk ut al.... die SQL file was gewoon te groot... hoe kan dat anyway?

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
hmmm ik heb ooit een keer een nukesql file gehad die was ruim 900k en daar bleek om een of andere reden de database 1,5 uur over te doen. Dus geef je server wel de tijd

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• pietje63

pietje63

RTFM

cybermans schreef op 07 March 2003 @ 21:26:
hmmm ik heb ooit een keer een nukesql file gehad die was ruim 900k en daar bleek om een of andere reden de database 1,5 uur over te doen. Dus geef je server wel de tijd
eeh, dat valt vaak ook wel mee op een server
mijn muziek database (iets van 600 KB) doet er bij mijn hosting account 5 seconde over via MyAdmin (ok, op mijn eigen pc 2 a 3 minuten...)

heb je dat exec() idee wat iemand gaf al geprobeerd?

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
dat van mij ging idd via een phpmyadmin. Maar het duurde echt extreem lang (ondertussen wel ff gegeten) Het zal ook te maken hebben dat ik zeker niet de enige op die server ben. Maybe was er iemand anders ook flink bezig

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Pagina: 1