hoe luister je goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb nu een Denon PMA-550 versterker met zelfbouw speakers, woover van Peerless (PT165M ofzow) en tweeters van onbekend merk, zit allemaal in de behuizing van een Infinity Reference 1i gestopt

maar ik wil wel eens weten hoe je er naar moet luisteren, zodat ik weet of het de moeite waard is om nieuwe boxen te maken :)

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Gewoon ff een HiFi test cd regelen.
Daarop staat meestal wat je moet horen, dwz er word duidelijk uitgelegd wat je moet horen.
Bijv.
My Disc en Set-up and Test Disc beide van Sheffield Lab.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

edit:

Het belangrijkste is natuurlijk, vind JIJ ze mooi klinken!

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Tsja, hoe luister je het beste... kies gewoon een aantal CD's waarvan je ongeveer weet hoe ze "horen" te klinken. Bijvoorbeeld live-CD's waar veel ruimtelijke informatie in zit. Gewone middle-of-the-road pop is ook goed, omdat daar vaak echte instrumenten (jaja) inzitten - akoestische piano, viool, normale zang e.d.

Ga gewoon in een rielekste stoel onderuit zitten, zet het volume op een lekker nivo, steek een sigaretje op en bekijk gewoon of het "lekker" klinkt.

En oja, er ís een maatstaf of een installatie goed klinkt. Als je als het ware vanzelf met je voet gaat meetikken op de maat, dan klinkt het lekker...

• Clithopias
Het belangrijkste is natuurlijk, vind JIJ ze mooi klinken!
ik vind ze wel mooi klinken, maar ik heb nooit echt naar betere geluisterd :o
ik heb een keer naar een of andere dvd geluisterd met surround, en erg veel muziek, en ik vond toen een tijdje m'n spul superslecht luisterde nauwlijks meer naar muziek, maar daar ben ik nu overheen, en ik ga nooit meer serieus naar iets beters luisteren voordat mijn setje ook goed klinkt :)

maar bij m'n oom (komen ze vandaan) klonken ze wel wat beter, maar dat komt natuurlijk omdat hij kwaliteit apparatuur en kabels heeft

• Clithopias
en kan iemand me wat meer vertellen over m'n versterker?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Het hangt echt helemaal van jezelf af. Je kunt bij wijze van spreken al gelukkig zijn met een of ander minisetje van AIWA ofzo :)
Ik zelf vind losse componenten wel beter klinken. Maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik audiofiel ben ofzo. Ik heb alleen wel oor voor kwaliteit, dus het moet gewoon lekker klinken.
In ieder geval ben ik tevreden met mijn kenwood receivertje, alleen dat Jamo-subwoofer systeem moet nog een keer vervangen worden.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1