Toon posts:

[W2K] Background process naar desktop halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag: Is het mogelijk om een background process naar de desktop te halen?

Uitleg: We hebben hier wat processen die op de background draaien. Dit gaat allemaal perfect tenzij er een fout optreed. Er word dan om user-input gevraagd... terwijl het process in de background draaid. Needless to say: "die user input zal dus nooit komen".
Wat we nu dus doen: We laten het process starten met "interact with desktop". Op deze manier is het hele process te volgen.
Nu vroeg ik mij af, is er een manier om processen naar de dekstop te halen terwijl ze niet gestart zijn in "interact wih desktop" mode?

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34

The End

!Beginning

Hebben jullie deze processen zelf geschreven?
De meeste processen die in de achtergrond draaien (services?) krijgen userinput via een een of andere 'management console' of 'client' die met dat process verbind.
Services hebben over het algemeen geen GUI (heb ik iig nog nooit gezien).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus niet over services.
De vraag is, is het mogelijk om een app of service die in de background draait, naar de desktop te brengen. Dus los van het feit ofdat je een bepaalde app nou in de background wilt hebben draaien.
Onder *nix heb je wel de beschikking over dit soort commando's en aangezien MS bezig is om veel van de functionaliteit te emuleren lijkt het me niet geheel ondenkbaar dat dit mogelijk moet zijn.

Verwijderd

leg eerst eens uit wat voor process... volgens mij heb je het namelijk over een geschedulede batch job oid.

• The End
  • Laatst online: 21:34

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:37:
Het gaat dus niet over services.
De vraag is, is het mogelijk om een app of service die in de background draait, naar de desktop te brengen. Dus los van het feit ofdat je een bepaalde app nou in de background wilt hebben draaien.
Onder *nix heb je wel de beschikking over dit soort commando's en aangezien MS bezig is om veel van de functionaliteit te emuleren lijkt het me niet geheel ondenkbaar dat dit mogelijk moet zijn.
Een service zal nooit om userinput vragen via de console, omdat ie altijd in de achtergrond draait.
Ik dacht trouwens dat 'interact with desktop' alleen een service flag was?

Hoe wordt het process gestart?

• [Jules]
  • Laatst online: 17:03

[Jules]

Confusion in confusion

Winresq kon geloof ik background processes naar voren halen...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Winresq ziet er inderdaad goed uit:
gives access to tray apps that never returned.
Maar of het werkt voor een service is een tweede, dat zou je gewoon kunnen proberen ;)

offtopic:
titeledit: dekstop -> desktop

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Winresw is inderdaad een grappig tooltje, maar toch niet precies wat ik zoek
Pagina: 1