Toon posts:

CUPS, OpenOffice.org en printers ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha, beste Linux vriendjes! :P

Ik heb laatst voor mijn werk eens een (kleuren)printertje aangeschaft en wel een HP 5550. Ja, dat futuristische E.T verhikel, ja. Goed, ding werkt in principe helemaal geweldig. Sterker nog, dat ik met KControl deze printer wilde gaan installeren had deze al door dat het hier om een HP5550 ging (en das beter dan windows het deed :7 ).

Nu heb ik hier 2 vraagjes over. Eerst maar de minst belangrijke. Als ik een printer heb toegevoegd in de KDEPrint module (op basis van een CUPS server) en ik start vervolgens OpenOffice.org op, ziet deze op een of andere magische wijze dat er een nieuwe printer is aangemaakt. Op zich niet zo'n toer, maar ik heb dus geen idee hoe dat kan, want OOo is nou niet bepaald een KDE applicatie te noemen. Heeft OpenOffice ook CUPS support in zich gebouwd dan?

Dan de vraag die wel belangrijk is. Ik heb een OpenOffice bestand waarin een header en footer staan (met het logo van mijn bedrijf en wat andere informatie). Wanneer ik dit ga printen, worden het logo en de footer echter afgesneden op iets minder van de helft. Margin probleempje, zou je denken. Nou, ik heb in KDE aan margins zitten prutten en ik heb ik OOo in margins zitten prutten, maar verschil maken, ho maar! :{ Probleem is overigens niet perse met deze printer of met OpenOffice, want op een andere laser printer en met andere KDE applicaties had ik hetzelfde probleem.

Heeft iemand enige hints over waar ik de margins /wel/ kan aanpassen? Of heb ik misschien iets anders gemist?

Specs van de machine:
Debian Sid
KDE 3.1
OpenOffice 1.0.2
CUPS 1.1.18

Verwijderd

wel het goed papier formaat gekozen?

Verwijderd

Topicstarter
Yep... A4.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 09:47
Die eerste vraag: ja, OOo heeft CUPS support. Gelukkig wel, anders kwam er van printen niet veel ;)

De tweede: wat ik zelf gebruik is qtcups om m'n printers mee te beheren. Dat lijkt sprekend op het windows print-menuutje, en je kan er best veel mee instellen. Wellicht kan je daar nog marges instellen enzo.

Verwijderd

Als je kde draait kun je ook het programma kaddprinterwizard draaien
Dit is een erg handig programma'tje waarmee je je printers kunt beheren, toevoegen, wijzigen enz...

Ik doe het altijd op deze manier

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...

Inmiddels wel een stap verder. Heb de HPIJS (hpinkjet.sf.net) drivers geinstalleerd, samen met een nieuwe CUPS PPD (http://www.linuxprinting.org). Geen flauw idee wat het precies doet, maar het werkt en het resultaat is veeeeel beter dan die van de standaard HP Deskjet CUPS driver.

Heb wel aardig wat geinige dingen geleerd tijdens m'n zoektocht. Zo kun je kprinter (printer dialoog van KDE) in principe ook gewoon in GTK applicaties gebruiken, wat een grote plus is.

Mgoed, kop van m'n brief loopt goed nu, nu nog de footer ... :+
Maar dat kan aan iets anders liggen.

In elk geval bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
En dat is ook gelukt, dat was een OpenOffice foutje van mij.
Pagina: 1