Toon posts:

[Wazig] IDE Ultra ATA 133 Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een IDE Ultra Ata 133 controller aangeschaft en heb er twee HD's aan gehangen. 1 HD is 1GB en de andere 30GB en gelijk met de controller gekocht. De controller is geloof ik van het merk Promise en gekocht bij MyCom.
Als ik opstart vindt hij ze allebei maar zegt hij dat de 30GB harde schijf een40 pins IDE kabel heeft en slechts op ATA 33 kan lopen terwijl er toch een ATA 133 kabel op zit. Als ik dan in Windows XP Pro. kom dan zegt hij dat het een SCSI schijf is.

De schijf op zich werkt gewoon en de ruimte erop is ook gewoon volledig beschikbaar. Voor zover de snelheid te zien valt is deze ook gewoon vlot. Nu is me door een vriend aangeraden om de BIOS van de kaart eens te updaten (wat ik dus ook ga doen). Maar ik vraag me toch af wat het nog meer kan zijn (heb al verschillende IDE kabels geprobeerd)

Alvast Dank voor de moeite :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Dat XP zegt dat het een SCSI is, da's normaal, dat doet hij altijd met dat soort controllers.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Heb je de connectoren van de kabel op de juiste plek? (Blauw op controller, zwart op master)

Als master gejumpered?

Dit bericht krijg je anders namelijk ook..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Even met ATTO Bench mark kijken of hij daad werkelijk snel is! >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat betreft het zien als SCSI, check eens de OM FAQ B)

Voor de rest: mja, niet echt een topic waard.. Immers, je hebt geen serieuze problemen.. Tweak ze ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 06-03-2003 15:11 ]

Dit topic is gesloten.