[PHP/WAP] slim trucje om te redirecten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een compleet draaiend WAP systeem wil ik de volgende fucntionaliteit toevoegen:

Nadat de gebruiker op verschillende cards in een deck informatie heeft ingevuld wordt deze informatie naar de server gestuurd.

Om aan te geven dat de data wordt verstuurd heb ik een extra card aan het deck toegevoegd, zodat de gebruiker kan zien dat de data verstuurd wordt. Vervolgens wordt de info daadwerkelijk naar de server gestuurd. Hiervoor gebruik ik een ontimer-event.

Soms gebeurd het echter dat de telefoon van de server kan ontvangen omdat bijvoorbeeld GPRS weer eens uit de lucht is gevallen. Dan blijft de mededeling "Bezig met verzenden..." in beeld staan.

Dit zou ik graag willen afvangen. Als er bijvoorbeeld na een minuut geen response is dat dan de text "Kon data niet verzenden" in beeld komt. Hiervoor zou ik het ontimer-event kunnen gebruiken, maar die is al in gebruik.

Volgens mij is het niet mogelijk om de eerste redirect met bijvoorbeeld een header te doen, want dan ontstaan er fouten als: "Header allready sent... " e.d.

Is er iemand die hier een slim idee voor heeft? Of wil ik gewoon te veel van het simpele WAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je kunt het toch combineren met je andere ontimer () event :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 06 maart 2003 @ 14:58:
je kunt het toch combineren met je andere ontimer () event :?
Het eerste ontimer even post na 0.1 seconde alle gegevens naar een PHP-script.

Pas na ongeveer 1 minuut wil ik die timeout genereren. Voorzover ik weet kan een timer niet worden hergebruikt, het is zeker niet mogelijk om de tijdinstelling van die timer te herdefinieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom wacht je 100 ms met het versturen van die data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 06 March 2003 @ 15:37:
Waarom wacht je 100 ms met het versturen van die data?
Omdat dit de kortste tijdsinterval is die er kan worden ingegeven bij een onTimer event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik denk dat OlafvdSpek meer bedoelt waarom je uberhaupt wacht, ipv waarom je 100 ms wacht :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de enige manier waarop ik op dit moment een redirect voor elkaar krijg als ik inderdaad een "Data wordt verzonden..." text op het scherm wil hebben.

Ik hoop dat er andere manieren zijn om die redirect voorelkaar te krijgen (zonder dat ik de text moet weglaten), maar die weet ik niet, en die probeer ik in dit topic naar voren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voordat iedereen helemaal opgaat in het weekend schop ik deze nog ff naar boven :)
Pagina: 1