Toon posts:

[xsl] Orderen op datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe order ik met xsl op datum of hoe zet ik een datum om naar een bepaalde structuur

Ik dacht al van dat als ik om een datum van bijv 2-11-2003 of 11-9-2002 allemaal
om kan zetten naar YYYY-MM-DD (of al meteen zonder streepjes) dan kan ik om zo omzetten in getal en dan sorteren op nummer.

Of is er nog een andere manier om te sorteren op datum ?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Alles is in XSLT mogelijk dus je kan het in XSLT zelf implementeren, maar soms zijn zaken gewoon (heel) erg lastig.

Ook bij dit probleem springt EXSLT echter weer te hulp: http://www.exslt.org/date/index.html

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Overigens kan je al deze moeilijkheden voorkomen door gewoon netjes elementen te gebruiken om de componenten van een datum te presenteren. Er is dan niet of een ander obscuur string formaat wat je maar moet zien te begrijpen en je hebt geen externe trucks nodig om te gaan sorteren of te formatten.

Het is dus verstandig om zaken die structuur hebben ook zoveel mogelijk structuur te geven.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment