SVCD rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71139

Topicstarter
ik probeern een SVCD op me HD te zetten (en daarna te converten naar avi).
Maar het lukt niet helemaal volgens de manuals. Het MPEG filetje dat in de /MPEG2/ dir op de cd staat is namelijk geen goede mpg oid. m'n video players (WMP, winamp, etc) pakken 'm niet, en ook alle mpg2-to-2avi-convertors geven een error dat ze het type net herkennen. Maar als ik de cd in mn comp doe, en ik gebruik de autoplay functie, dan leest WMP hem wel!

Ik denk dat het komt omdat het een speciale SVCD is, het is namelijk een multisession CD, omdat er naast de SVCD ook nog wat gewone bestandjes op staan.

Als ik de cd in isobuster bekijk zie ik 2 sessions, waarvan de eerste 2 tracks heeft (een svcd track, en een data track) en de tweede alleen een svcd track.
http://members.lycos.nl/jeroenisblij/isobuster.jpg

Iemand enig idee hoe ik deze vid op me comp kan zetten, zodat ik 'm daarna kan rippen?

tnx

bye now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> SA

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 22:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik rip altijd DVD's met het programma DVD2SVCD. Een handleiding kun je hier vinden. :)

Suc6!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

BrEeZeR schreef op 06 March 2003 @ 14:27:
Ik rip altijd DVD's met het programma DVD2SVCD.
Lezen! Hij wil een SVCD op z'n HD zetten om naar AVI te converteren, geen DVD rippen!

Jeroenisblij, probeer de SVCD .dat-files eens te openen met VirtualDub, en dan op te slaan als AVI? VirtualDub kun je gratis downloaden op http://www.virtualdub.org. Ook erg handig voor andere AVI-gerelateerde dingen trouwens.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27007

klopt. je kunt gewoon de .dat files naar je harde schijf zetten en die dan openen met Vdub, en dan gewoon kwestie van omzetten naar .avi en klaar is kees, doe ik zelf ook altijd met svcd's en vcd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WildernessChild schreef op 06 maart 2003 @ 14:59:
[...]

Lezen! Hij wil een SVCD op z'n HD zetten om naar AVI te converteren, geen DVD rippen!

Jeroenisblij, probeer de SVCD .dat-files eens te openen met VirtualDub, en dan op te slaan als AVI? VirtualDub kun je gratis downloaden op http://www.virtualdub.org. Ook erg handig voor andere AVI-gerelateerde dingen trouwens.
ehm, het is een SVCD, geen VCD. een VCD heeft .dat files, een SVCD heeft dus die .MPG file waar ik het in m'n oorspronkelijke post over had. En zoals ik al zei, als ik deze open (bijv in vdub of dvd2avi) krijg ik een error dat ie het bestandstype niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Anoniem: 71139 schreef op 06 March 2003 @ 14:24:
ik probeern een SVCD op me HD te zetten (en daarna te converten naar avi).
Maar het lukt niet helemaal volgens de manuals. Het MPEG filetje dat in de /MPEG2/ dir op de cd staat is namelijk geen goede mpg oid.
Dit lijkt mij idd wat er aan de hand is.
m'n video players (WMP, winamp, etc) pakken 'm niet, en ook alle mpg2-to-2avi-convertors geven een error dat ze het type net herkennen. Maar als ik de cd in mn comp doe, en ik gebruik de autoplay functie, dan leest WMP hem wel!
Raar... Is WMP net zo'n allesslikker als IE? In dat geval zou het kunnen dat er fouten in het bestand zitten waar hij gewoon overheen leest.
Ik denk dat het komt omdat het een speciale SVCD is, het is namelijk een multisession CD, omdat er naast de SVCD ook nog wat gewone bestandjes op staan.
Lijkt mij dus niet, want VDub pakt alleen die .mpg en let niet op de rest... het ligt dus aan dat bestand.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
download vcdgear en haal die mpg file erdoor.
Je kan er dan een nieuwe mpg file mee maken die wel aan de svcd standaard zou moeten voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WildernessChild schreef op 06 March 2003 @ 15:39:
Raar... Is WMP net zo'n allesslikker als IE? In dat geval zou het kunnen dat er fouten in het bestand zitten waar hij gewoon overheen leest.
nee nee, kijk, als ik het MPG filetje open in WMP (file, open, blabla) krijg ik dus ook een error. Dan zegt ie weer dat ie het filetje niet herkent. Maar als ik de CD erin doe krijg ik zo'n schermpje blabla SVCD inserted, blabla, wanna play?, en als ik dan op play druk, dan opent WMP hem wel. Dus WMP opent blijkbaar iets anders dan de MPG. (streaming oid). Daarom dacht ik dus dat ik misschien op de verkeerde session kijk als ik hem handmatig open oid...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 71139 op 06-03-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smurff schreef op 06 March 2003 @ 15:42:
download vcdgear en haal die mpg file erdoor.
Je kan er dan een nieuwe mpg file mee maken die wel aan de svcd standaard zou moeten voldoen
'invalid mpeg pack size'

maar zoals gezegd, de SVCD doet 't al! Het is al een goede svcd, alleen ik krijg 'm niet op me HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
copy & past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan geen SVCD spelen met WMP, dus dat is totaal geen verassing voor mij. Ik gebruik daar altijd PowerDVD voor, dus afspeelbaarheid zie ik niet echt als een signaal.

Dat Mpeg2 is waarschijnlijk veruit het grootste bestand op die SVCD, dus dat moet WMP ook afspelen als ie beelden laat zien. Iets anders lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48181

WMP kan volgens mij geen svcd afspelen. Ik gebruik zelf ook PowerDVD om svcd's af te spelen, en daar doen ze het gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
Dat Mediaplayer begint te eikelen is normaal omdat ie niet standaard SVCD's kan afspelen; hetzelfde met DVD's... Sleur en pleur dat ding maar eens in je software DVD player; die zou het wel moeten doen.. en Virtualdub zou um ook moeten lezen..

Normaal heeft een SVCD wel 2 tracks; maar meedere sessies heb ik nog niet gezien..
Ik kan me wel herinnneren dat Ahead een proggy had om te kunnen schakelen tussen sessies; weet niet of ie er standard nog inzit...

Probeer em anders eens via isobuster te kopieeren en dan in te lezen met virtualdub

Pvouput live

Pagina: 1