Overleden mensen zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vage topictitel (en misschien verkeerde subforum?) maar ik zit serieus met iets in me maag, me moeder, me zus en 2 vrienden van mijn moeder zijn afgelopen weekend naar een soort spirtueel evenement geweest waarbij diverse 'mediums' het eea kwamen vertellen en demonstreren. Nu was er ook een medium (Jean Skinner) (foto 1) uit England overgekomen welke oa 'Transfiguratie' doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.spiritflame.nl/foto-Jean%20small%20sized.jpg
foto 1

Deze kan volgens eigen zeggen gezichten van overleden dierbaren 'tonen' doorzich zelf 'beschikbaar' te stellen.

Dit weekend was deze vrouw ook van de partij en hebben ze ook een aantal sessies gedaan, hierbij waren dus oa mijn moeder, mijn zus, 2 vrienden van mijn moeder en nog een stuk of 15 mensen aanwezig. Let wel, dit zijn niet direct de domme huis-tuin-en-keuken mensen, mijn zus bijvoorbeeld is projectleidster bij Rijkswaterstaat en 1 van die vrienden van mijn moeder is bank directeur bij de ABN Amro.

Hetgeen ze hebben meegemaakt is ongelooflijk, ze zagen (zie foto 2, 3) werkelijk gebeuren en mensen herkenden echt hun dierbaren. Let wel, dit gebeurde allemaal in een soort kapel waar Jean Skinner nog nooit was geweest en onmogelijk projectie lampen ed had kunnen ophangen. Tevens stonden sommige letterlijk op nog geen meter afstand. Zoals je op de foto ziet zagen mensen het ook, echt dus een compleet ander gezicht van een dierbare overledene.

Afbeeldingslocatie: http://www.spiritflame.nl/jean3.jpg
foto 2

Afbeeldingslocatie: http://www.spiritflame.nl/Jean%202.jpg
foto 3

Ze noemen 't een masker, omdat niet haar gezicht zelf veranderd, maar er echt een laag bovenop komt, alsware een masker. Dit is ook goed te zien en nog beter op foto 4.

Afbeeldingslocatie: http://www.spiritflame.nl/Jean.jpg
foto 4

Okee, ik geloof dit soort dingen dus niet echt, maar dit is echt door meerdere mensen (welke imo niet de domste zijn) gezien en ook heel duidelijk. Dmv bepaalde truuks is bijna uitgesloten gezien de omstandigheden. Tevens zijn bovenstaande foto's echt, dus er is niets erop gesoept ofzo. Dit is in ieder geval wat mensen ook zagen dus als er al iets nep is, was dat daar terplekke.

Ik vind het allemaal maar erg vaag en vraag me dus af wat mensen hier van dit denken. :?

Meer info is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik weet niet of het echt een truuk is, maar ik denk wel dat er een aardige psychologische verklaring voor te vinden is (muv de fotos). Misschien willen mensen zo graag hun overledene terug zien, en geloven ze zo erg in de kracht van dit medium, dat het ook gebeurd.

Maar ja, ik kan niet ontkennen dat het wazige fotos zijn. Best freaky. Aan de andere kant kan het best een masker, of een soort truuk zijn. De fotos zijn te vaag om er fotosoep-acties in te onderscheiden, maar de grens tussen de romp en het hoofd is nogal raar....dus het kan best een trucage zijn (lijkt me waarschijnlijker).

Je zou het eens naar James Randi (randi.org) moeten sturen - die kraakt het direct volledig af ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Christiaan op 06-03-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChristiaanVerwijs schreef op 06 March 2003 @ 14:38:
Ik weet niet of het echt een truuk is, maar ik denk wel dat er een aardige psychologische verklaring voor te vinden is (muv de fotos). Misschien willen mensen zo graag hun overledene terug zien, en geloven ze zo erg in de kracht van dit medium, dat het ook gebeurd.

Maar ja, ik kan niet ontkennen dat het wazige fotos zijn.
Dat dacht ik ook, maar andere mensen zien het dus ook. Het is niet 1 op 1 anders zou je zelfs aan hypnose e.d. kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Zouden erg makkelijk slow-flash foto's kunnen zijn..
Dat was het eerste waar ik aan zat te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 14:39:
Dat dacht ik ook, maar andere mensen zien het dus ook. Het is niet 1 op 1 anders zou je zelfs aan hypnose e.d. kunnen denken.
Het probleem is dat je dit soort dingen ook kunt verklaren middels groepspsychoses. Veel UFO-waarnemingen ontstaat waarschijnlijk omdat mensen roepen dat ze iets zien in de lucht, waarop velen anderen ineens ook iets zien (a) ze willen erbij horen en b) ze geloven in UFO's). Je weet alleen niet of wat anderen zien wel is wat jij ook ziet.

Uiteraard een leuke klinische verklaring, maar de fotos maken dit wat moeilijker :). Helaas zijn het, zoals ALTIJD met dit soort dingen, volledig vage fotos.

[ Voor 6% gewijzigd door Christiaan op 06-03-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Tevens zijn bovenstaande foto's echt, dus er is niets erop gesoept ofzo.
Wie heeft de foto's gemaakt en hoe weet je dat ze echt zijn?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 06 maart 2003 @ 14:47:
[...]

Wie heeft de foto's gemaakt en hoe weet je dat ze echt zijn?
Omdat de foto's exact overeenkomen met hetgeen ze gezien hebben. En nogmaals, er zaten zoals ik al zei een aantal mensen in welke echt niet door een simpel truukje voor de gek gehouden kunnen worden. Zoals ik al zei, van de mensen die ik ken is er 1 bankdirecteur en de ander projectleider bij rijkswaterstaat. Dan praat je niet over huisvrouwen die persee zien wat ze willen zien. :)

Groepspsychose is natuurlijk een mogelijkheid, maar vergeet niet dat je moeilijk iemand een persoon kunt 'laten' zien die hij/zij niet kent en later wel hetzelfde kan beschrijven als de persoon die hem/haar wel kent. Tevens zijn die foto's natuurlijk 'bewijs' dat er echt iets gezien werd.

De foto's zijn imo niet erg vaag, je ziet heel duidelijk hetgeen ze beschrijven. Alleen lijkt het op een simpele fotosoep truuk maar dat is het dus niet...

En nog even iets, die foto's zijn gemaakt door een 'omstander'. Inb ieder geval niet iemand die direct bij die vrouw hoorde omdat die uit england kwam en de persoon die de foto;s maakte gewoon bij zo'n spirituele groep hier in Nederland hoort.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 14:52:
[...]

En nogmaals, er zaten zoals ik al zei een aantal mensen in welke echt niet door een simpel truukje voor de gek gehouden kunnen worden. Zoals ik al zei, van de mensen die ik ken is er 1 bankdirecteur en de ander projectleider bij rijkswaterstaat.
Sorry, maar dit is toch echt een beetje onzin... ;)
Een bankdirecteur trapt net zo makkelijk in een spelletje balletje-balletje als een stratenmaker.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het vage met dit soort dingen is dat je de foto's meestal ook zwart wit zijn.... daardoor ze meestal nog vager zijn. Het zou makkelijk zijn of je de foto's in kleur had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 16:36

Xymox

Determinism rulez !

Klinkt spannend allemaal, maar het is uiteraard weer een knap staaltje van "verlakkerij waar je bij staat".

Wel interessant hoe mensen zo hun brood kunnen verdienen !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 06 March 2003 @ 14:57:
[...]

Sorry, maar dit is toch echt een beetje onzin... ;)
Een bankdirecteur trapt net zo makkelijk in een spelletje balletje-balletje als een stratenmaker.... :)
Klopt, maar dit zijn toch echt niet mensen die je met een simpele truuk kan beinvloeden en dingen laten zien die er niet zijn lijkt me.
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 15:00:
het vage met dit soort dingen is dat je de foto's meestal ook zwart wit zijn.... daardoor ze meestal nog vager zijn. Het zou makkelijk zijn of je de foto's in kleur had....
De reden dat de foto's zwart/wit zijn is omdat er roodlicht scheen op die vrouw, omdat 't dan beter zichtbaar was dan met gewoon licht. Met fotosoep is alleen het rode voor het witte vervangen omdat dat de foto's duidelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Tevens zijn bovenstaande foto's echt, dus er is niets erop gesoept ofzo.
Met fotosoep is alleen het rode voor het witte vervangen omdat dat de foto's duidelijker maakt.
Make up your mind... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 16:36

Xymox

Determinism rulez !

Alsjeblieft mensen, gebruik je hersens en laat je niet meeslepen in een erg goed uitgevoerde truuk en dit als echt te betitelen !

Als dit echt waar zou zijn, dan hadden er reeds honderden ECHTE wetenschappers zich op dat mens gestort met alle soorten van technische meetapparatuur (röndgen, infra rood, microscopen, snelcamera's, etc etc) en uitgebreide tests hebben uitgevoerd in grote onderzoekscentra waar de situatie onder gecontroleerde omstandigheden zouden worden uitgevoerd. Want als dit echt waar is dan is het voorpagina nieuws en zeker een Nobelprijs waard voor die wetenschappers die dit kunnen aantonen !

Helaas, helaas ! Niemand is geïnteresseerd !

Ik heb haar ook nog niet in het NOS journaal gezien....

Wat ik interessanter vind is hoe dat mens dat flikt. Gewoon leuk om te weten hoe ze toch iedereen kan foppen !

Laten we het daar eens over hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 06-03-2003 15:29 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 15:16:
[...]
[...]
Het feit dat iemand naar zoiets toe gaat betekend al dat die persoon openstaat voor dat soort zaken, of die persoon het nu ontkent of niet.

[...]
[...]
Ik denk dat het truckage is op een briljante manier, maar ik dnek ook dat de oplossing van dit raadsel iets met dat rode licht te maken heeft. Ik denk dat het daarin gezocht moet worden. Heb je wat meer details over waarom en hoe dat rode licht erop stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto's zijn gezien de (spaarzame) informatie in de link die Delano gaf, niet gemaakt tijdens dat optreden voor de familie van Delano, in dit stukje is er namelijk sprake van dat de shows in Nederland nog moeten plaatsvinden. Aangezien jij zegt dat de foto's wel toen gemaakt zijn, zit er hier een inconsistentie. Kennelijk zijn de foto's al veel ouder.

Toch zeg je dat je familie de foto's exact zo herkende. Dit wijst erop dat zowel in de show waarbij de foto's gemaakt werden, als in de show waar je familie bij was, exact dezelfde beelden te zien waren. Dit wijst erop dat er hier sprake is van een zeer reproduceerbare gebeurtenis. Dat kan wijzen op trucage. Verder, als ze op die foto de gelaatstrekken van dierbaren herkenden, wat deden die dierbaren dan bij de oorspronkelijke show waar de foto's opgenomen zijn?

Vooral het stukje over dat rode licht doet mij vermoeden dat er hier meer aan de hand is. Er staat dat er van twee kanten een rode lichtbundel op haar gezicht geprojecteerd wordt. Je gaat je afvragen waar dat voor nodig is... Laat ik mijn speculaties over holografische technieken maar voor me houden, maar die twee lichtbundels van (monochromatisch) rood licht lijken wel in die richting te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ik ga er niet vanuit dat het waar of niet waar is. Het uitsluiten van dit soort dingen is iets waar mensen (beide kanten op) erg goed in zijn. En dat is jammer. Wat Xymox voorstelt is helaas een idealistisch beeld van de wetenschap. Het is jammerlijk (en ook begrijpelijk) dat veel wetenschappers ver weg blijven van alle paranormale zaken. Ik melde pas op de universiteit waar ik studeer dat ik wel zelf wat onderzoek op dit gebied zou willen doen - subtiel werd me duidelijk gemaakt dat je zulke zaken dan beter uit je CV kunt laten en beter niet kunt publiceren wil je nog serieus genomen worden. Zo staat het er helaas voor.

Mensen als bijvoorbeeld James Randi hebben een lovenswaardig doel in dat zij mensen wijzen op kwakzalvers. Maar tegenwoordig vind ik persoonlijk dat Randi een soort extremist is geworden die als een Don Quichot ten strijd is getrokken tegen alles wat niet wetenschappelijk bewezen kan worden. Op zich is daar niets mis mee, maar als iedereen die iets vind waar Randi het oneens mee is totaal afgezeken wordt, dan vind ik dat een kwalijke zaak.

Let wel; extremisten beide kanten op moeten ophouden. Er zijn ook mensen die zweren bij paranormale zaken en de wetenschap als een soort deel van de overheid ziet die er een soort 'conspiracy' op na houden. Zo is het ook weer niet. Maar geloof me - er zijn helaas te weinig wetenschappers die serieus onderzoek willen doen naar dit soort dingen. En dat hindert mogelijk ontdekkingen die zeer belangrijk kunnen zijn voor ons leven en de kennis over de wereld.

[edit]
Dat punt van CP is zeer terecht. Ik heb het artikel net ook zitten lezen, en ik vind het op zijn minst 'verdacht' dat ze vermelden dat het rode licht verwijderd is middels een computer. Is er verderop i-net niets te vinden over deze vrouw dat een mogelijke verklaring voor haar 'gaven' biedt?

[ Voor 10% gewijzigd door Christiaan op 06-03-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On second thought, laat ik mijn speculaties toch maar delen :) Het is mogelijk dmv 2 gespreide laserbundels een hologram op een holografische glasplaat te projecteren. De bundels zijn zo gericht dat ze de glasplaat wel raken maar het gezicht van mevrouw niet: Deze is dus onzichtbaar, want donker. De plaat is zelf doorzichtig, en slecht of niet zichtbaar in rood licht, omdat hij overstraald wordt door de illusie ervoor. Dit kan de merkwaardige rand op de foto's verklaren waar het "masker" ophoudt: Dat is de onderrand van de plaat. De spiegelingen van het licht op de plaat vallen buiten beeld van het publiek, omdat de hoek waaronder die op de plaat vallen, te groot is. Ook foto 4 is daardoor goed verklaarbaar, de glasplaat wordt daar van het gezicht weggedraaid en daardoor wordt het gezicht erachter zichtbaar: opeens valt daar nu wel licht op. Misschien dat die bewogen vlek links dan wel een spiegeling is van de gespreide laserbundel die van rechts/rechtsboven ingestraald wordt.

zie btw ook http://www.pangolin.com/resguide03b.htm voor stof om je speculaties op te baseren :)
Is er verderop i-net niets te vinden over deze vrouw dat een mogelijke verklaring voor haar 'gaven' biedt?
Behalve die link, eigenlijk verbazingwekkend weinig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:07:
On second thought, laat ik mijn speculaties toch maar delen :) Het is mogelijk dmv 2 gespreide laserbundels een hologram op een holografische glasplaat te projecteren. De bundels zijn zo gericht dat ze de glasplaat wel raken maar het gezicht van mevrouw niet: Deze is dus onzichtbaar, want donker. De plaat is zelf doorzichtig, en slecht of niet zichtbaar in rood licht, omdat hij overstraald wordt door de illusie ervoor. Dit kan de merkwaardige rand op de foto's verklaren waar het "masker" ophoudt: Dat is de onderrand van de plaat. De spiegelingen van het licht op de plaat vallen buiten beeld van het publiek, omdat de hoek waaronder die op de plaat vallen, te groot is. Ook foto 4 is daardoor goed verklaarbaar, de glasplaat wordt daar van het gezicht weggedraaid en daardoor wordt het gezicht erachter zichtbaar: opeens valt daar nu wel licht op.

zie btw ook http://www.pangolin.com/resguide03b.htm voor stof om je speculaties op te baseren :)
Klinkt goed. Maar denk je echt niet dat mensen merken dat er een glazen plaat tussen zit? Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je een masker-effect krijgt zoals te zien is in de derde foto. En hoe kan het dat mensen juist die persoon zien die overleden is? Hoe weet het medium hoe die mensen eruit zien? Zij moeten dan toch meegewerkt hebben aan het experiment door een foto te geven oid? Bovendien vraag ik me af hoeveel voorbereiding dat wel niet moet vergen - in dat geval moeten die fotos omgezet worden in werkbaar materiaal voor een laser-systeem.... het klinkt als een plausibele verklaring, maar of hij werkelijk van toepassing is....ik weet het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Christiaan op 06-03-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiaan: Ik gaf aan hoe je die foto's kan maken zonder te fotosoepen, een live show lijkt me meteen al een stuk lastiger. En al helemaal om eventjes in een goed verlichte ruimte te doen... Daar kan ik niks over zeggen, ik was er tenslotte niet bij. Dat is wel essentieel om er iets over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 15:52:
Deze foto's zijn gezien de (spaarzame) informatie in de link die Delano gaf, niet gemaakt tijdens dat optreden voor de familie van Delano, in dit stukje is er namelijk sprake van dat de shows in Nederland nog moeten plaatsvinden. Aangezien jij zegt dat de foto's wel toen gemaakt zijn, zit er hier een inconsistentie. Kennelijk zijn de foto's al veel ouder.

Toch zeg je dat je familie de foto's exact zo herkende. Dit wijst erop dat zowel in de show waarbij de foto's gemaakt werden, als in de show waar je familie bij was, exact dezelfde beelden te zien waren. Dit wijst erop dat er hier sprake is van een zeer reproduceerbare gebeurtenis. Dat kan wijzen op trucage. Verder, als ze op die foto de gelaatstrekken van dierbaren herkenden, wat deden die dierbaren dan bij de oorspronkelijke show waar de foto's opgenomen zijn?
Sorry ik ben niet helemaal duidelijk geweest, ik bedoel niet dat exact dezelfde persoon gezien is op die foto maar een zelfde soort beeld, aldus 't masker idee. :)

Helaas ben ik er zelf niet heen gegaan omdat ik eigenlijk veel te nuchter ben voor dit soort dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xymox schreef op 06 maart 2003 @ 15:25:
Alsjeblieft mensen, gebruik je hersens en laat je niet meeslepen in een erg goed uitgevoerde truuk en dit als echt te betitelen !

Als dit echt waar zou zijn, dan hadden er reeds honderden ECHTE wetenschappers zich op dat mens gestort met alle soorten van technische meetapparatuur (röndgen, infra rood, microscopen, snelcamera's, etc etc) en uitgebreide tests hebben uitgevoerd in grote onderzoekscentra waar de situatie onder gecontroleerde omstandigheden zouden worden uitgevoerd. Want als dit echt waar is dan is het voorpagina nieuws en zeker een Nobelprijs waard voor die wetenschappers die dit kunnen aantonen !

Helaas, helaas ! Niemand is geïnteresseerd !

Ik heb haar ook nog niet in het NOS journaal gezien....

Wat ik interessanter vind is hoe dat mens dat flikt. Gewoon leuk om te weten hoe ze toch iedereen kan foppen !

Laten we het daar eens over hebben.
Ik zeg ook niet dat het echt is, maar het is wel een zeer goede truuk als. De reden dat er geen super onderzoek is naar dit is wellicht omdat ALS het echt is, zo'n iemand niet daarop zit te wachten. Niet te vergeten dat de wetenschap al snel deze dingen afdoet als onzin en vrijwel geen enkele wetenschapper zin heeft om dit te onderzoeken. Iedereen is vrij haar 'sessies' bij te wonen. Als ze ooit in de buurt weer is ga ik dat zeker doen, niet omdat ik 't geloof maar om te zien wat er nou werkelijk gebeurd.

En geloof me, ik ben ERG sceptisch hierin... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Waarom allemaal zwart wit foto's als het afgelopen weekend is gefotografeerd?
Waarom zon kutkwaliteit?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cp: Je verklaring klinkt zeer aannemelijk, maar let wel dat deze vrouw dit op diverse plaatsen doet waar ze nog nooit is geweest, ze alleen is, en mensen om der heen stonden. Bovendien zagen mensen echt hun overleden dierbare zonder haar eerst een foto gegeven te hebben (voor de zekerheid net ff naar me zus telefoontje gedaan).

De enige logische verklaring zou in dit geval zijn: hypnose/psychose bij een hele groep mensen met behulp van dat glasplaat verhaal....

Ik zal zo nog even vragen hoe dat precies zat met dat rode licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een leuke update, ze hebben een aantal sessies met daglicht gehad en een aantal met roodlicht. Dus ook een aantal zonder dus dat verhaal met die glazenplaat gaat niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topictitel: de meeste overledenen zijn in eerste instantie waarneembaar/zichtbaar. Hoe zouden we anders met zo veel gemak kunnen bepalen of ze overleden zijn?
Swedenborg, een van de interessantere warhoofden ten tijde van de Verlichting, meende zelfs dat we in gestorven staat gewoon als aardse verschijningen blijven doorgaan, zonder dat anderen in de gaten hebben dat we een kritieke fase verder zijn. Een bijzonder belangwekkende visie, die impliceert dat allerlei mensen die jij nu als levend waarneemt in feite gestorvenen zouden kunnen zijn. Het maakt meteen allerlei gelaser overbodig. Het leven is simpel als je niet in dood gelooft.
Pagina: 1