Toon posts:

pc start steeds opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn pc. Ik heb mijn geheugen uitgebreid van 256 naar 512 ddr. En nu met het nieuwe geheugen boot hij steeds opnieuw op telkens als ik de computer weer aan doe. Hij reboot vaak 1 of 2 keer opnieuw en dan krijg ik het scherm van "Windows did not start normally" en dan kom ik in zo'n keuze menu terecht. En als ik dan "start Windows normally" kies dan komt hij meestal wel in Windows(ook niet altijd,want af en toe reboot hij dan alweer) en als ik dan in Windows zit loopt de pc als een zonnetje. Ook ziet hij het geheugen bij "system".
Ook als ik dan "restart" doe dan doet hij alles goed en kom ik weer perfect in Windows. Het gaat er dus om dat als ik de computer helemaal uit doe en dan weer opnieuw opstart dat hij dan steeds reboot.
Het begon dus allemaal toen ik dat nieuwe geheugen erin deed. Het is allebei wel 256 DDR (333) maar van een ander merk. Ook heb ik geprobeerd om het geheugen in andere slotjes te doen, maar dat helpt niet.
Weet iemand hoe dit komt of hoe ik dit moet oplossen?
Mijn specs zijn:

moederbord: K7S6A 1.0d
Aolus Geforce4 ti4200
2 X 256 MB DDR (333)
AMD Athlon XP 2000

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien dat je nieuwe module kaduuk is. Probeer s te starten met 1 module.
Als dat de oplossing is zou ik terug naar de winkel gaan met die nieuwe.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je had toch wel kunnen bedenken dat het aan de geheugenmodule ligt, omdat de problemen zich voordoen sinds je de nieuwe module in je systeem had geplaatst..

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Verwijderd

Je bent je slotje vergetn balus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een keer terug gegaan om mijn geheugen te ruilen. Ik had namelijk eerst 256 ddr PC2700 en ik dacht dat het kwam omdat het verschillende soorten geheugen waren. Maar toen ze hem terplekke gingen testen bleek dat hij het wel gewoon goed deed.(en ik kwam erachter dat PC2700 hetzelfde was als 333). Toen heb ik hem toch maar geruild voor een ander merk(die ik nu dus heb) en hij doet nog steeds raar. Dus het geheugen is absoluut niet kapot!
Heeft iemand anders nog een suggestie?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

het kan ook zijn dat je tijdens het plaatsen van het nieuwe geheugen, het oude geheugen om zeep geholpen hebt. Test gewoon even je geheugen dmv memtest.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Zym0tiC

^_^

gewoon ff een voor een het geheugen uit proberen
eerste dus mem1 erin
dan mem2 erin

en dan kijken bij welke hij de fout in gaat

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik al geprobeerd. Het oude geheugen doet het dus nog perfect. Want als ik het nieuwe geheugen (wat het wel gewoon doet) eruit haal start hij weer perfect op. Maar doe ik het nieuwe erweer in, dan krijg ik weer dezelfde problemen(en ik weet zeker dat het nieuwe geheugen ok is, want ik had hem al een keer geruild).
Nog meer suggesties?

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Loop idd met memtest je geheugen ff na.
http://www.memtest86.com/

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24

Soggy

vroemmmm

Wat gebeurt er als je alleen het nieuwe geheugen gebruikt en het oude eruit haalt? Als die het ook goed doet, lijkt het er op dat je bankjes elkaar niet aardig vinden.

If it works, tweak it

Verwijderd

Probeer je nieuwe geheugen is in een ander slot.
Misschien is je slot wel dood.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
2 verschilende merken? dat wil ook nog wel eens comflicten geven. Of de ene single sided en de andere double sided. kijk eens of je pc het wel doet met alleen de nieuwe zo ja geeft het geheugen een confilct op een of andere manier met elkaar. zo niet ff zoeken op inernet. somige mb kunnen namelijk niet goed overweg met bepaald gegeugen de asus a7n8x schijnt dat te hebben gehad met infeon geheugen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• mvds
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Run nou eerst eens even een memtest, dan kan je dat uitsluiten en het scheelt je veel tijd.
Als het dat wel is dan weet je dat ook weer...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb mijn geheugen weer eens geruild. Dit keer voor precies dezelfde als de eerste, namelijk: PQI 256 ddr. Ik dacht , nou als het probleem nu niet is opgelost!! Maar ja hoor, nog steeds niet alles perfect. Hij start na checken van de A: drive weer opnieuw op. Na het opnieuw opstarten kom ik in het keuzemenu ("Windows did not start normally....") en kies ik voor "Start Windows normally" en dan kom ik in Windows terecht en doet alles het perfect en ziet hij het geheugen bij "system". Alhoewel dit een verbetering is ten opzichte van alles wat hierboven staat is het toch niet helemaal goed. Dus heeft iemand nog meer suggesties?.
Ik heb allebei de geheugens getest door ze individueel in de pc te steken en te testen. En allebei deden ze wat ze moesten doen. Maar telkens als ik ze allebei erin doe, krijg ik dus problemen. Dus HELP PLZ!!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Staat je gehuegen snelheden wel goed had ik namelijk ook en toen moest ik hem ook eerst 3 a 4 keer opnieuw opstarten

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Zeg kerel als je nou eens luistert naar al die andere mensen en niet continue als een kip zonder kop loop te schreeuwen (kan een kip zonder kop nie mja).

Het gaat hier om een klassiek geval van compatibiliteit tussen 2 geheugen modules.
Het zou me nix verbazen als :
Je originele module van het merk "Infineon" is. (Staat bekent als een probleemmerk qua compatibiliteit met andere modules)
Of je de ene module singel sided is (alleen aan 1 kant ic's) en de andere double sided (aan allebei de kanten ic's)

Verder kun je dat iig zien d.m.v het draaien van de memtest te vinden op www.memtest86.com (download even het zip filetje voor windows uitpakken op een disktette zette met het proggie en booten van die flop)

je moet zowiezo geen foutmeldingen krijgen vanaf test 0 t/m 5 ( 1 of 2 foutemeldingen kan en is meestal wel een fout van het programma zelf) meer dan 5 foutemeldingen kan 2 dingen betekenen (of 1 van de modules is stuk, of compatibiliteit problemen.

Draai dan even de memtest met alleen maar 1 van de modules in de pc en kijk bij welke je fouten krijgt.

Veel plezier!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Let er ook op of geen van beide ECC ondersteunt. Zet in je BIOS de tinmings van je geheugen op zijn langzaamst (of eigenlijk de hoogste getallen).

Het kan dus ook bv zijn dat de detectie van je geheugen timings van beide modules niet vlekkeloos verloopt. Waardoor systeem af en toe moeilijk boot.
En inderdaad dubbel of singel sided geheugens met elkaar mixen kan voor problemen zorgen.

Heb je niet tijdens het inbouwen (of eik insteken) van je module iets anders aangestoten zodat die een beetje los zit?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is wat ik heb gedaan!
Eerst die mem. test uitgevoerd, en net wat ik dacht, geen fouten!!
Toen ben ik in de bios gaan snuffelen en ik kon maar niks vinden wat het oploste. En toen werd ik het zat en deed ik "load optimized defaults" en ja hoor, hij starte weer zoals gewoonlijk op en alles deed het. Maar nu ontstond er weer een heel ander probleem. Hij ziet mijn mooie Athlon Xp 2000(1.67) als een 1250 mhz processor terwijl het dus 1.67 moet zijn!!!
Hoe kan dit en weet iemand hier een oplossing voor??

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

waarschijnlijk staat nu je FSB op 100Mhz ingesteld.
Zet hem ff op 133mhz en het moet opgelost zijn.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

ja das logisch...... je hebt nu 12,5x100 en je moet 12,5x133

Verwijderd

Topicstarter
k, ik heb hem op 133/100/33 gezet en hij ziet hem nu goed. Alleen staat hij nu op 1.66 i.p.v. 1.67, maar dat maakt mij niet zoveel uit . Ik heb hem geprobeerd om op 133/133/33 te zetten, maar toen kreeg ik weer dezelfde problemen, dus ik laat hem op 133/100/33 staan. Maar nu doet hij het goed, dus thanx!!

• Thomaszki
  • Laatst online: 08:46
oh het is al opgelost :)

[ Voor 88% gewijzigd door Thomaszki op 10-03-2003 19:03 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 19:01:
.., dus ik laat hem op 133/100/33 staan. Maar nu doet hij het goed, dus thanx!!

Heel mooi en aardig dat hij het doet maar ik zou er absoluut _niet_ tevreden mee zijn! Je PC2700 geheugen loopt nu op 100MHz, da's natuurlijk waanzin. Wélke BIOS settings afgezien van 'load optimized defaults' heb je nog meer geprobeerd? Kijk eens specifiek naar de geheugentimings want het lijkt er op dat daar iets 'fout' gaat.
Natuurlijk mag je het helemaal zelf weten of je nu tevreden bent :) maar er is gewoon iets niet goed en je levert performance in door 1) asynchrone FSB/memory en 2) geheugen dat gewoon veel te langzaam draait.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik nog meer kunnen veranderen dan dat effect heeft op het geheugen, want ik ben nogal een newbie als het om zulk soort dingen gaat!?

• Thomaszki
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 19:24:
Wat zou ik nog meer kunnen veranderen dan dat effect heeft op het geheugen, want ik ben nogal een newbie als het om zulk soort dingen gaat!?
Nou, je systeem draait nu op 133/100/33. Dat betekent dat je CPU op 133 draait, je geheugen op 100 en je AGP bus op 33. Met een systeem als de jouwe moet het eigenlijk goed draaien op 133/133/33. :)

Probeer eens je systeem op 133/133/33 te zetten met alleen je nieuwe geheugen erin. Draait het dan wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ff wat getest en ik heb hem nu draaien op 133/166/33 en hij loopt tot nog toe goed. Alles draait perfect. Alleen nu hij hoog staat, wordt het geheugen of de processor nu extra heet? Moet ik extra koeling aanschaffen of zal het zo wel gaan?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
No worries, het zaakje wordt er zo niks warmer op. Test 'm wel even goed voordat je te vroeg juigt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
k, thanx
Pagina: 1