Toon posts:

Mijn A7N8X Deluxe is stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een unlockte cpu ontvangen xp2100+ hb steppings week 1 2003 leuk denk je maar doet niks denk dat het aan mn mobo komt terwijl ik niet geloof dat ie stuk is

mijn probleem = als ik computer aan zet monitor staat op stand by geen gepiep van mn mobo speaker en ook niet van pc speaker (express voor aangesloten :s)

mobo - asus a7n8x deluxe
cpu - xp 2100 en 1800
vpu/gpu - radeon 9700 std 324/297en geforce 2 mx 400 en een ati pci 4mb :p
geh- samsung original pc2700 en take ms pc2100 cl2

koeler zit er goed op met pasta ertussen

cpus zijn niet doorgefikt

het naarste ervan was dat alles het deed alleen ik had systeem vrij snel uitgezet want mn vorige bios vcore instelling stond op 1,9 v en mn ide kabel was niet aangesloten :p dus ik ide aansluiten en bios clear toen weer aansluiten en deed dus niks meer

heb alles met meerdere geh , videokaartjes , cpu's geprobeerd

d8 later zelfs aan andere cpu koeler want deze maakte maar 2500rpm en bij bios was een instelling onder een aantal rpm dat ie het ook niet doet en na bios clear zou dat weer op 3000 staan dus heb een 4600rpm koeler eropgezet alles zonder een positief resultaat :( denk dat mn bios aan gort is maar kan het me niet voor stellen lijkt me ook sterk dat mobo zomaar kapot gaat :S

als ik nog iets vergeet zeg het maar want ik word echt helemaal gek

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

ik zou idd eens testen met een ander mobo
het kan goed dat hij gewoon dood is
kijk btw eens in je boekje wat de volgorde van piepjes voor moet stellen ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
heb gedaan maar hij piept niet :S en lijkt me erg sterk dat hij door een bios clear dood gaat (heb gelukkig nog garantie maar heb bij digiworld gekocht en dat is niet echt even naar toe gaan voor mij )

//prob is dat ik geen andere mobo heb voor amd :( en een maat van mij neemt er wel een mee straks ecs maar kben bang dat die geen tbreds ondersteund :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 14:52 ]

Verwijderd

Misschien ten overvloede maar heb je de CLRCMOS jumper ook weer terug gezet?
kan er bijna vanuit gaan, maar je weet het nooit :)

Verwijderd

Topicstarter
ja jammer genoeg wel (heb btw al stuk of 50 keer ge clr cmos en al 20 keer cpu switch gedaan )

maar mobo kan er toch niet zomaar mee ophouden :S

wel bedankt voor je idee

Verwijderd

sluit je boxen eens aan op de onboard audio als je dat hebt, in dat geval heb je ook asus post reporter, deze zegt je letterlijk wat er mis is bijv. no memory detected of zo (ik heb zelf a7v8x en hier is dat ook mee)

Verwijderd

Topicstarter
goed idee man !!!

//zegt no cpu installed :S met de xp1800 en met xp2100

btw dat zei ie altijd bij mij :p maar toen deed ie het

een maat van mij komt morgen met een andere mobo ecs k5sa of+- d8 ik maar ben weer bang dat ie geen tbred ondersteund

vaag klote zooi btw vat er echt geen hol meer van

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 18:10 ]

Verwijderd

dan zal het toch aan het mobo liggen gok ik zo, ik heb ook heel vage problemen gehad toen ik mn a7v8x installeerde in combinatie met een 2200+, als ik hem instelde op 133*13.5 dan zei ie cpu overclocking error, deed ik het op 166*10.5 dan deed ie het gewoon 8)7 . Na een bios upgrade kon ik hem gewoon hoe het hoorde instellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:17:
dan zal het toch aan het mobo liggen gok ik zo, ik heb ook heel vage problemen gehad toen ik mn a7v8x installeerde in combinatie met een 2200+, als ik hem instelde op 133*13.5 dan zei ie cpu overclocking error, deed ik het op 166*10.5 dan deed ie het gewoon 8)7 . Na een bios upgrade kon ik hem gewoon hoe het hoorde instellen
das een leuke error :+

btw van de ECS bordjes kan je veel terug vinden op hun website :) zal het vast wel staan :? anders ff een pc boer bellen als dat kan :?

Verwijderd

Topicstarter
alles is getest mobo is dood (had ook nieuwste bios )
wel vaag deed het eerst zonder probleem met error melding no cpu installed maar hield er opeens mee op :( zou wel een productie fout zijn )

hopenlijk krijg ik een nieuwe van asus lijkt me ook 3 jaar garantie het nare is alleen dat ik niet meer terug kan bij de winkel ( digiworld bv (negatieve reclame maken )) omdat ik de bon vergeten was van de zijkant van de doos af te scheuren :s
niet aan ged8 toen was blij dat ik eindelijk na 2 MAANDEN !!!! W88 mn moederbord binnen had

// oow ja ik had net zo lang op de mobo gedraaid als ik op gew8 heb met het levering . heb ik dat ??

nog bedankt voor hulp maar kwist eigenlijk gelijk dat als iets stuk was dat het de mobo was

maar waarom ??? iets voor een nieuw topic ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:31 ]

Verwijderd

In BIOS 1001.E schijnt zowiezo een fout te zitten dat nog wel eens je BIOS corrupt wil maken wanneer je de optie "Save & Exit" kiest :(

Verwijderd

Topicstarter
hey dat was +- het geval bij mij maar dan met de 1002 final en enige wat ik bij mij kan bedenken dat stuk is, is de bios als ik erlijk mag zijn is daar nog iets aan te doen ???

kan niet zelf eeprom flashen jammer genoeg :(

alleen via mn mobo :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 23:21 ]

Verwijderd

Mijn A7N8X was ook kapot vlak na de aankoop...zonder er wat aan gedaan te hebben. Ik kreeg geen piepjes en had 'No signal input' op monitor. Conclusie van pc-boer was ook een kapot mobo > schijnt wel vaker voor te komen bij ASUS :)

Verwijderd

Topicstarter
wat kut joh :S probleem is dat ik niet terug kan bij winkel waar ik het gekocht heb :( staat ook boven als het goed is en moet naar rechtsstreeks naar asus hopenlijk lukt dat en duurt niet al te lang

wel vaag dat mn emails naar motherboard@asustek.nl niet aan komen
kga morgen de notebook hotline bellen :p

//edit Mijn A7N8X was ook kapot vlak na de aankoop...zonder er wat aan gedaan te hebben. Ik kreeg geen piepjes en had 'No signal input' op monitor

heb precies hetzelfde maar zegt dan nog stoer met een trut stemmetje no cpu installed (stomme trut ) :( terwijl die dr echt inzit maar ja he vrouwen en computers ............. lol

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 23:29 ]

Verwijderd

Wat je nog kunt doen is een HotFlash. Op die manier kun je een dode BIOS chip weer nieuw leven inblazen.

Je zoekt iemand met hetzelfde mobo dat goed loopt. Die laat je booten. Terwijl het systeem loopt ruk je zijn BIOS eruit. Plaats die van jou erin. Flash met nieuwe BIOS. Plaats oude BIOS weer terug.

Is BTW wel riskant en wanneer je nog garantie hebt zeker niet de eerste keus.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt niet echt veilig voor de mobo van de andere en ken niemand met deze :( weet nog dat je uit een draaiende pc nooit pci kaarjtes en agp uit moet trekken :) was wel lachen btw

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Bios opsturen naar www.flashbios.org

specs

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:55:
Wat je nog kunt doen is een HotFlash. Op die manier kun je een dode BIOS chip weer nieuw leven inblazen.

Je zoekt iemand met hetzelfde mobo dat goed loopt. Die laat je booten. Terwijl het systeem loopt ruk je zijn BIOS eruit. Plaats die van jou erin. Flash met nieuwe BIOS. Plaats oude BIOS weer terug.

Is BTW wel riskant en wanneer je nog garantie hebt zeker niet de eerste keus.
Ik vind het zeker niet riscant.

Je kunt die bios er bijna letterlijk uitrukken, want er gebeurt nix. (mits je iets gigantisch fout doet, door iets anders aan te raken wat niet met het bios te maken heeft)

De bios wordt op dat moment toch niet gebruikt etc.

Het kan geen kwaad om zoiets te proberen, zeer grote kans dat het goed gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 07-03-2003 11:35 ]

• Hoyden
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:27:
wat kut joh :S probleem is dat ik niet terug kan bij winkel waar ik het gekocht heb :( staat ook boven als het goed is en moet naar rechtsstreeks naar asus hopenlijk lukt dat en duurt niet al te lang

//edit Mijn A7N8X was ook kapot vlak na de aankoop...zonder er wat aan gedaan te hebben. Ik kreeg geen piepjes en had 'No signal input' op monitor

heb precies hetzelfde maar zegt dan nog stoer met een trut stemmetje no cpu installed (stomme trut ) :( terwijl die dr echt inzit maar ja he vrouwen en computers ............. lol
Praat eens iets duidelijker jong, ABN ofzo :? :O

Rechtstreeks naar Asus sturen lukt je niet :D

Verwijderd

Topicstarter
//offtopic ---is wel wat vaag ja maar dat was ik toen ook maakt dat wat goed ??

Verwijderd

mobo voor zwarte pitjes onder zocht?:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met asus gebeld en ik krijg email met leverancier waar ik het naar toe moet stuuren word waarschijnlijk vervangen door een nieuwe (99% zeker ) khoop dat die het langer dan 2 maanden doet :S maar thanks anyway

www.flashbios.org i'll keep it in mind

• Hoyden
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 17:09:
Heb net met Asus gebeld en ik krijg een email met de naam van de leverancier waar ik het naar toe moet sturen blabla word waarschijnlijk vervangen door een nieuwe (99% zeker ) Ik hoop dat die het langer dan 2 maanden doet ,maar thanks anyway

www.flashbios.org i'll keep it in mind
Das mooi voor je :P

Maar je moet echt wat aan je taaltje doen hoor 8)7

Asus zorgt er wel voor dat je een nieuw/ander boardje krijgt.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Je zegt dat je de BIOS met de jumper hebt gecleared ? Heb je dat GOED gedaan ???

Heb je wel in de handleiding gekeken ??? Daar staat namelijk in dat je eerst de spanning moet afsluiten, dan batterij verwijderen, jumper overhalen, jumper terug, batterij terug en dan spanning er weer op...

Mijn gok is dat je stap batterij vergeten bent...

Ik had er ook nog nooit van gehoord maar zo stond het toch echt in het boekje...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
SandeR schreef op 07 maart 2003 @ 11:29:
[...]

Ik vind het zeker niet riscant.

Je kunt die bios er bijna letterlijk uitrukken, want er gebeurt nix. (mits je iets gigantisch fout doet, door iets anders aan te raken wat niet met het bios te maken heeft)

De bios wordt op dat moment toch niet gebruikt etc.

Het kan geen kwaad om zoiets te proberen, zeer grote kans dat het goed gaat.
Problem: your bios is dead and you want to do a HOTFLASH.........

Hint: DON'T DO THIS !!!! In 95% of the cases BOTH CHIPS (and sometimes the mainboard too) WILL BE DAMAGED !!!

komt van http://www.flashbios.org/ af, en ik mag toch aannemen dat die er verstand van hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb het voor de 200ste keer gedaan met deze mobo dus zou wel goed gebeurt zijn lijkt mij (clockte steeds net iets iets te ver over :p dus bios reset kon ik wel droomen )
stekker uit , batterij uit , jumpertje even omzetten en weer terug batterij erin en stekker erin en klaar starten met die hap en alles opnieuw instellen:(

kben vanaf vandag clinisch dood (pc waar ik nu op draai is niet voor mij maar van een maat van mij moest ik inelkaar zetten en word zo opgehaald *snik*)

Verwijderd

Tja, het moet wel haast dat mobo zijn want ik heb inmiddels toch al snel een half dozijn mensen met dezelfde symptomen gezien hier op GoT. Eerst prima werken en dan ineens zo dood als een pier. Bios resetten heb ik ook tig keer geprobeerd, hielp geen moer. Gewoon helemaal nix meer. Geen pieps, geen beeld, nada.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Kijk verder eens naar je voeding. Hoeveel wat is deze precies. Ik heb namelijk ook ooit zo'n soort probleem gehad en uiteindelijk lag 't aan de voeding die was doorgebrand.

Succes

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Ik denk dat dit overbodig is maar heb je de bios clear jumper weer terug gezet? Ben 1 keer tegengekomen dat dit niet zo was.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
mobo was dood heb nieuwe gekregen was niet mijn schuld volgens hun volgens mij ook niet

thanks voor hulp
vond het wel gezellig

cya

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 18:36:
mobo was dood heb nieuwe gekregen was niet mijn schuld volgens hun volgens mij ook niet

thanks voor hulp
vond het wel gezellig

cya
blij om te horen dat het alsnog opgelost is :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Ik had een mobo (Gigsbyte BX2000) en na de clear CMOS kreeg ik vaag beeld en stopt hij bij het Energy logo (enigste wat ik zag, géén post dus nog)

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 17:28

lex

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 23:27:

had precies ditzelfde probleem, ik heb er een 2000 tb a inhangen en toen ik die wilde vervangen door een 1700 tb b ging alles de mist in, ik dacht dat het aan de cpu lag, ik probeer 2000 weer terug te doen, precies zelfde symptomen, toen heb ik de 1700 b processor weer eringedaan, memtest gedaan, bleek reepje kapot, bios geflashed en alles draaide weer 8)7

Verwijderd

Heb inmiddels ook gewoon een nieuwe mobo gekregen. Duurde wel effe (3 weken) want ze waren hem vergeten op te sturen... :(

Verwijderd

Topicstarter
bij mij had het ook 3 weken geduurd maar ik was allang blij dat ik een nieuwe kreeg had namelijk ook geen bonnetje meer maar deze topic lijkt mij wel een beetje gesloten nu alleen voor mensen wie zn asus a7n8x er spontaan mee ophoud is het misschien nog handig
Pagina: 1