Ik heb de mogelijkheid om gebruik te kunnen maken van een lasersnijder. Probleem is dat deze snijder alleen fxp bestanden slikt om te kunnen snijden. Ik heb een zeer mooi logo liggen die ik een keer heb gemaakt in photoshop (psd). Nou ben ik absoluut niet goed in solidworks. Is er nou ook een manier om psd's om te zetten in fxp. Dit zou mij enorm helpen!
Ligt er aan of 't eenvoudig genoeg is en de resolutie hoog genoeg, anders zou je Illustrator (trace-functies) wel eens wat arbeid kunnen laten verrichten. Anders kan Photoshop zelf ook selecties omzetten naar paden als ik 't net mis heb.
Maar 't zelf opnieuw maken in vectorvorm geeft het beste resultaat, over 't algemeen. Kan Solidworks .AI of .EPS aan?
Maar 't zelf opnieuw maken in vectorvorm geeft het beste resultaat, over 't algemeen. Kan Solidworks .AI of .EPS aan?
teveel zooi, te weinig tijd
ik heb geen id eigenlijk ik kreeg van een vriend van mij de mogelijkheid om een logotje te laseren hij zei dat hij het in solidworks maakt omdat dat fxp kan generen.
http://www.solidworks.com...s/questions.cfm?TopicID=8
solidworks is een 3D editor, photoshop is een 2D pixelbased editor (met zeer beperkte vector-mogelijkheden); die kennis zou je een redelijke indruk geven wat de import-export-mogelijkheden zijn van een in photoshop gemaakt 'plat' logo naar een 3d-omgeving.
(en nee, een bevelletje kunnen toevoegen maakt PS nog geen 3d editor)
solidworks is een 3D editor, photoshop is een 2D pixelbased editor (met zeer beperkte vector-mogelijkheden); die kennis zou je een redelijke indruk geven wat de import-export-mogelijkheden zijn van een in photoshop gemaakt 'plat' logo naar een 3d-omgeving.
(en nee, een bevelletje kunnen toevoegen maakt PS nog geen 3d editor)
[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 06-03-2003 14:24 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
nee dat snap ik maar die laser kan ook niet 3d snijden al die laser gesneden platen zijn 2d. Daarom dacht ik aan dit forum misschien kon het wel maar ik begrijp dus dat het niet kan ?
Wat RM-rf al zegt, "omzetten" als zodanig zal meer op gewoon "opnieuw in vectors tekenen" neerkomen. Als het logo te doen is ben ik wel even bereid om er naar te kijken of ik iets kan omzetten. Als je even een hoge-resolutie JPG'je kan uploaden?
Disclaimer : aan deze tekst kunnen geen rechten ontleend worden. Ook niet als je het netjes vraagt. Een dergelijk aanbod wordt bij uitzondering gedaan - dus 't is gewoon een kwestie van mazzel.
Disclaimer : aan deze tekst kunnen geen rechten ontleend worden. Ook niet als je het netjes vraagt. Een dergelijk aanbod wordt bij uitzondering gedaan - dus 't is gewoon een kwestie van mazzel.
graag dascrobz@hotmail.com
edit
ik zet het wel ff op een ftptje
edit
ik zet het wel ff op een ftptje
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 23:09 ]
Ehh, jij uploadt naar hier, aan je mailadres heb ik niet veel als je 't logo niet ergens online hebt staan
. Don't mail us, we'll mail you
.
Pagina: 1