netwerkkaart geeft conflict met keyboard

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 17:53
het probleem is het volgende: ik had graag een netwerkkaart in m'n PC gestopt. Wanneer ik die nu inplug en de PC opstart werkt m'n toetsenbord en m'n muis niet meer. Wanneer ik daarentegen opstart in Veilige Modus werkt het wel. Heb wel nog niet verder getest of het netwerk en/of Telenet werkt in Veilige Modus.

Wat ik wel gedaan heb (een hele tijd geleden) is een PS2 muis en toetsenbord aangesloten. Ook dan lukte het me niet Telenet en/of het netwerk aan de praat te krijgen. Telenet werkt met een DHCP-server, dus moet ik automatisch een IP-adres verkrijgen, wat dus niet het geval was (bleef staan op 0.0.0.0). De instellingen verschillende keren gechekt, maar alles stond juist (vergeleek met PC die op Telenet aangesloten was --> zelfde abbo)

Mijn PC is een Packard Bell 1200 Mhz. Mijn muis hangt aan m'n toetsenbord die op zijn beurt verbonden is met pc d.m.v. een usb-kabel. Het besturingssysteem is WinXP Engels.

Heb ook al in de BIOS gekeken of ik USB geen DMA kan laten gebruiken (omdat ik eerst dacht aan een DMA-conflict) maar dat kan niet! Een IRQ-conflict is het ook niet.

Iemand enig idee.
Alvast Bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dr. Lektro schreef op 06 March 2003 @ 13:41:
het probleem is het volgende: ik had graag een netwerkkaart in m'n PC gestopt. Wanneer ik die nu inplug en de PC opstart werkt m'n toetsenbord en m'n muis niet meer. Wanneer ik daarentegen opstart in Veilige Modus werkt het wel. Heb wel nog niet verder getest of het netwerk en/of Telenet werkt in Veilige Modus.

Wat ik wel gedaan heb (een hele tijd geleden) is een PS2 muis en toetsenbord aangesloten. Ook dan lukte het me niet Telenet en/of het netwerk aan de praat te krijgen. Telenet werkt met een DHCP-server, dus moet ik automatisch een IP-adres verkrijgen, wat dus niet het geval was (bleef staan op 0.0.0.0). De instellingen verschillende keren gechekt, maar alles stond juist (vergeleek met PC die op Telenet aangesloten was --> zelfde abbo)

Mijn PC is een Packard Bell 1200 Mhz. Mijn muis hangt aan m'n toetsenbord die op zijn beurt verbonden is met pc d.m.v. een usb-kabel. Het besturingssysteem is WinXP Engels.
Geef allereerst wat meer specs. Engelstalige PB systemen worden altrijd geleverd met een A5-je 'System credentials' met daarop de volledige specs. Vooral mobo is relevant om te weten :o
Heb ook al in de BIOS gekeken of ik USB geen DMA kan laten gebruiken (omdat ik eerst dacht aan een DMA-conflict) maar dat kan niet! Een IRQ-conflict is het ook niet.
Hoe weet je dat het geen IRQ conflict is :? Heb je die NIC in een andere PCI slot geprobeerd :? Heb je de keyb+muis op de achterste USB poorten geprobeerd ipv de voorste :?

En wat is Telenet? Je ISP :?

Oslik blyat! Oslik!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ik denk dat ie telnet bedoeld

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DoD Cerberus schreef op 06 March 2003 @ 14:25:
ik denk dat ie telnet bedoeld
Telnet abonnement met DHCP server... lijkt me niet :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Al een ander netwerkkaartje geprobeerd ?

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 17:53
Telenet is een belgische kabel-internetprovider.

Ook al een andere netwerkkaart geprobeerd.

Kan niet direct meer info van de pc vinden (staat niet bij mij)

Ook alles al eens in andere aansluiting gestopt, niets helpt

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Tjah, je USB-poort(en) en je netwerkadapter zullen waarschijnlijk dezelfde IRQ's gebruiken maar je merkt dat niet in je BIOS want Windows verzet die toch (in mijn bios staan ze allemaal apart alsook in Linux maar Windows zet bijna alle apparaten op IRQ 10)
Steek je keyb & muis in een PS/2 poortje, dat gaat beter werken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35

Youk

Volvo For Life

Kan je in de bios eens checken of er de optie "Plug and play OS" in staat? Zo ja, op wat staat dit? Ik zet dit steeds op "No" (!) want anders heb ik ook problemen met de combinatie van mijn insteekkaarten, als dit op "Yes" staat dan krijgt windows hier de controle over en blijkbaar lukt dat toch nog niet echt zoals het moet.

Volvo Classic Club Belgium

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dr. Lektro schreef op 06 March 2003 @ 17:00:
Telenet is een belgische kabel-internetprovider.

Ook al een andere netwerkkaart geprobeerd.

Kan niet direct meer info van de pc vinden (staat niet bij mij)

Ook alles al eens in andere aansluiting gestopt, niets helpt
We gaan toch echt meer specs nodig hebben- een PB is gewoon een PC als elk ander, zie hier voor hulp met eea te identificeren:
Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?

Maar wederom, PS/2 keyb en muis zouden eea kunnen oplossen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1