• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
Sinds een half jaartje heb ik een ToUCam Pro, alles prima enzo, totdat hij het opeens niet meer deed (een paar dagen geleden een snapshot willen maken, met een vastloper in XP als gevolg).
Wat is het probleem? Zodra ik de webcam connect, krijg je wel zo'n "hardware device connected sound", maar vervolgens gaat het lampje van de webcam branden en voor de rest doet 'ie niks meer! Ook na een paar re-installs van de drivers niks, nakkes, nada.. :'( XP ziet op de en of andere manier wel een Philips Composite USB Device maar geeft daarna een error aan dat de hardware wellicht niet properly werkt (dat krijg ik onderin bij een popup te zien). Ook heb ik de webcam op een andere pc proberen aan te sluiten maar dat liep dus ook niet... Ik heb sterk het vermoeden dat de webcam stuk is gegaan tijdens die vastloper, weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Bladiebla!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan ook makkelijk een softwareprobleem zijn. Probeer het eens op een andere PC.

• TuLPMaN
Coppertop schreef op 06 March 2003 @ 19:22:
Kan ook makkelijk een softwareprobleem zijn. Probeer het eens op een andere PC.
Heb ik al geprobeerd... geeft hetzelfde probleem :'(

Bladiebla!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
half jaar oud... dus nog gewoon garantie zou ik zeggen! ;-)

• TuLPMaN
marksanne schreef op 07 maart 2003 @ 12:57:
half jaar oud... dus nog gewoon garantie zou ik zeggen! ;-)
Klopt... maaruh, ben het bonnetje kwijt :( Beetje dom van me... Heeft iemand ervaringen met de garantieregeling van Philips? Hoe zijn ze daar?

[ Voor 15% gewijzigd door TuLPMaN op 07-03-2003 18:50 ]

Bladiebla!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb mijn Philips bOUtcam gewoon gesloopt en de usb kabel ergens anders aan gehangen (intern USB chipdrive)
Ik moet zeggen hier heb ik meer plezier van dan van die webcam :)

• TuLPMaN
Aidix schreef op 09 March 2003 @ 10:59:
Ik heb mijn Philips bOUtcam gewoon gesloopt en de usb kabel ergens anders aan gehangen (intern USB chipdrive)
Ik moet zeggen hier heb ik meer plezier van dan van die webcam :)
Ook een optie... toch prefereer ik een alternatieve oplossing te vinden ;)

Bladiebla!

Verwijderd

Nieuwe software donwloaden die XP compatibel is? Kun je hier http://www.philips.com/pcstuff/ vinden

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:30
Ik heb ook problemen gehad met zo'n camera en Windows XP... mijn probleem was opgelost nadat ik Service Pack 1a geinstalleerd had.
Het probleem was dat bij de driverinstallatie ik een blauw scherm voor m'n neus kreeg.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

vóór SP1 liep m'n webcam wel regelmatig vast, maar hij deed 't op zich wel. Na SP1 kan ik 'm in combinatie met Webcam32 rustig laten draaien zonder dat ie vast loopt. En laatste drivers downloaden wil ook nog wel eens helpen ja.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• TuLPMaN
Nieuwste drivers heb ik al.. het probleem is niet dat ie vastloopt ofzo, maar dat 'ie het gewoon helemaal niet meer doet ofzo.. Op een andere PC inpluggen geeft hetzelfde effect, dus ik vrees dat er bij die ene vastloper stuk is gegaan (heel vreemd wel maja..)...

Bladiebla!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:30
TuLPMaN schreef op 10 March 2003 @ 10:47:
Nieuwste drivers heb ik al.. het probleem is niet dat ie vastloopt ofzo, maar dat 'ie het gewoon helemaal niet meer doet ofzo.. Op een andere PC inpluggen geeft hetzelfde effect, dus ik vrees dat er bij die ene vastloper stuk is gegaan (heel vreemd wel maja..)...
en heeft die PC ook dezelfde Windows XP versie? Zo ja, dan kan het nog steeds een software probleem zijn :)

Verwijderd

garantie kwestie? :?

• TuLPMaN
Canard schreef op 10 March 2003 @ 11:00:
[...]

en heeft die PC ook dezelfde Windows XP versie? Zo ja, dan kan het nog steeds een software probleem zijn :)
Zou kunnen, maa rlijkt me erg sterk. Normaliter nhoort dat ding gewoon goed te werken, en dat heeft het ook gedaan...

Bladiebla!

• TuLPMaN
Jep maar ik kan mn bonnetje niet meer vinden... zit me echt suf te zoeken hier en ik vind honderden bonnetjes van de meest nutteloze zaken, maar deze ben ik GVD weer es kwijt !!!

Bladiebla!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
1) als je 'deze computer'aanklikt staat hij er dan ook?< via XP kan je hem ook zo gebruiken.

2)kijk in 'systeem' naar je usb controller ,philips moet er instaan,of controller verwijderen en opnieuw installen.

3)in 'systeem' eigenschappen van Philps composite USB-apparaat<eigenschappen-probleem oplossen?werkt dat niet?

Verder zal ik het niet weten,maar als hij gewoon onder XP werkt als in 1) beschreven,ligt het aan de software,op de een of andere manier gaat er iets verkeerd,weet wel:
Bij de instal van de webcam software mag je hem pas inpluggen als de software er om vraagt.
De install cdrom is beslist nodig,die moet je als 1e runnen,dan pas de webupdate 1.3
(ben mijn cdrom kwijt,misschien kan je een copy maken voor mij en opsturen,'k betaal je er voor) henksnap@hotmail.com
Verder weet ik het niet
succes

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• TuLPMaN
henksnap schreef op 10 maart 2003 @ 12:17:
1) als je 'deze computer'aanklikt staat hij er dan ook?< via XP kan je hem ook zo gebruiken.

2)kijk in 'systeem' naar je usb controller ,philips moet er instaan,of controller verwijderen en opnieuw installen.

3)in 'systeem' eigenschappen van Philps composite USB-apparaat<eigenschappen-probleem oplossen?werkt dat niet?

Verder zal ik het niet weten,maar als hij gewoon onder XP werkt als in 1) beschreven,ligt het aan de software,op de een of andere manier gaat er iets verkeerd,weet wel:
Bij de instal van de webcam software mag je hem pas inpluggen als de software er om vraagt.
De install cdrom is beslist nodig,die moet je als 1e runnen,dan pas de webupdate 1.3
(ben mijn cdrom kwijt,misschien kan je een copy maken voor mij en opsturen,'k betaal je er voor) henksnap@hotmail.com
Verder weet ik het niet
succes
1) Normaliter stond de cam idd in My Computer. Nu echter niet meer...
2) In 'hardware devices' staat er bij Philips Composite Device (mits ingeplugged) een uitroeptekentje met als melding dat de hardware niet properly funcitoneert.
3)Probleem oplossen werkt niet... krijg dan alleen maar van die wazige nonsense Microsoft hulp waar ik niks aan heb.

Ik weet dat de software eerst geinstalleerd moet worden alvorens de webcam ingeplugged dient te worden, en ook weet ik dat de CD eerst gerunned moet worden, maar de software erop is ongeschikt voor XP dus aan de drivers op de CD heb ik sowieso niks.

Bladiebla!

• TuLPMaN
Hmm, net contact gehad met Philips en met Free Record Shop (daar heb ik dit kloteding gekocht..) maar er werd me toch ff duidelijk gemaakt dat ik zonder bon nergens ben/kom :'( Heeft iemand misschien nog een andere suggestie of heeft iemand misschien een origrinele factuur die ik kan overkopen ofzo?? AARGH ik weet het niet meer !

Bladiebla!

Pagina: 1