Toon posts:

Breedbeeld TV met MONO-geluid mogelijheid

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heeft onze philips TV het na 12 jaar trouwe dienst begeven.
Nu ben ik op zoek naar een breedbeeld televisie, die de mogelijkheid heeft het geluid op MONO weer te geven in plaats van stereo en waarbij niet constant als je van zender wisselt de stand weer automatisch naar stereo terug springt

Ik heb zelf al een aantal boeken doorgelezen, alleen deze optie staat nergens duidelijk vermeldt.
maximaal uitgave bedrag= 800 euro
verder geen eisen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:13 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

GaMeOvEr

Is een hork.

[nieuwsgierig]

Waarom mono?

[/nieuwsgierig]

Aannames zijn fataal.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 15:25
lijkt me dat je zoiets in het settings-menu van je tv wel in kan stellen, maar ik heb een mono-tv, dus geen ervaring met stereo-tv's@mono

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk voor een oude console.....kheb hetzelfde met een nieuwe sony 73 cm tv....
Als ik een megadrive aansluit geeft ie mono geluid...ff int menu van tv en dan omzetten...

Maar als je dan naar een andere zender zapt ist wel weer stereo...

Vertel eens wat meer...bvd.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

De sony breedbeelds hebben de optie om in het geluidsmenu de bron naar mono te converteren. We hebben zelf de kv28fc60 en daar gaat het iig bij.

Verwijderd

Topicstarter
dat komt omdat mijn moeder slecht tegen geluiden kan, waaronder ook stereo en natuurlijk dolbi digital geluid.
De TV moet natuurlijk wel een wat nieuwere televisie zijn, omdat hij toch wel aardig wat jaartjes mee moet gaan.
Bij de TV boer hier op de hoek, dachten ze alleen een JVC TV te hebben die die mogelijkheid heeft, maar we willen natuurlijk proberen of er meerdere mogelijkheden zijn, zodat we ook nog enige keuze hebben.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Volgens mij hebben alle stereo tv's wel die mogelijkheid, althans, goeie tv's, want sommige zenders zijn 2 talig, zenden stereo signaal uit maar sturen over linker kanaal een andere taal uit dan rechterkanaal, als je als consument dat soort kanalen vaak luistert dan wil je definately niet dat ie zelf naar stereo springt, op m'n sony en pioneer ist iig vast instelbaar (de sony die ik heb was een van de eerste breedbeeld tv's, dus zelfs toen al).

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een philips TV gevonden, ietsjes boven ons budget, 999 euro + 50 euro 2 jaar extra garantie. in ieder geval bedankt voor je reacties allemaal!!

Topic kan dicht!

Verwijderd

Ik wilde net zeggen, mijn philips breedbeeld kan het :)

Maar nog even een vraag.. hoe zit dat dan wanneer er radio geluisterd wordt, dat is meestal ook stereo ?

en:

Televisie uitzendingen tegenwoordig staan nog steeds niet bol van stereo effecten.. ik snap toch nog niet helemaal wat er dan zo storend aan is :)

Just Curious hoor :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:51 . Reden: uitgebreid ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijn sony tv heeft ook de mogelijkheid om het geluid handmatig op mono te zetten (en dat ie dan ook op mono blijft staan natuurlijk :P ) Het is een redelijk budget-tvtje, dus ik neem aan dat alle duurdere modellen van sony die mogelijkheid ook hebben.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Wat zonde van zo'n dure TV om hem dan in mono te gebruiken :{ Dat van je moeder, is daar een diagnose van geweest? En als je het geluid nou niet te hard zet :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1