Toon posts:

[EPOX 4PEA+] Start niet meer op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo zit je lekker te pc-en, zo slaat de pc zo maar uit, geen foutmelding, helemaal niks, helemaal uit. Situatie inmiddels:
Alles afgesloten/losgekoppeld, behalve videokaart (Radeon 7500AIW) en flop.
Op het mobo zit nog: 2x 512 mem (GeIL/pc333), P IV 2,8 G. Er is niks overgeklokt, voeding (Enermax 430W) is oké. Stroom is oke (230V/geaard). Bij het aanzetten van de PC gebeurt er helemaal niks, geen vent die ff gaat draaien, geen diagnostische led die ff knippert, geen piep, helemaal niks dus. Powerknop lijkt ook goed (power-on op moderbord kortsluiten helpt niet). USB en PS/1 krijgen wel voeding (monitor piept even, USB-hub ledje gaat branden).Wat is er in vredesnaam aan de hand!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens hier: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Daarin staan tips hoe je je voeding afzonderlijk kunt testen enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding lijkt OK, bij verbinden groene en zwarte draad gaan ventilatoren (van de voeding, dus) draaien, molexen (12/5V krijgen i.i.g. stroom). Dus dat is het niet......

• bassio
  • Laatst online: 16:27
IK heb dat ook gehad met mijn nieuwe Epox 4GEA+. Net geinstalleerd, een keer aangehad en alles deed het. Uitgezet, en vervolgens niks meer. Een aantal keren de stekker uit het stopcontact gehaald, powerswitch op de voeding aan en uitgezet en na een paar keer proberen deed ie het weer.

Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is omdat je pc gewoon aanstond en uitging. Maar wellicht is het het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, werkt niet. Hamvraag: hoe weet je nou of de proc kapot is of je mobo. In mijn geval, zie eerste post, gebeurt er dus helemaal nix bij het opstarten. Mobo zou je dus zeggen, maar..... als je proc niks meer doet, zou je toch nog iets moeten zien gebeuren?
In ieder geval, mobo gaat ws RMA.
O Ja , ben niet in de gelegenheid om één en ander hier thuis te testen, geen andere P4 cq mobo liggen, en om nou mobo's van kennissen enzo te gaan lenen.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:14 ]

Verwijderd

Hi heb ik ook keer gehad niet met epox ook niks Procesor deruit gehaald weer
der in toen deed ie het goed .Mischien met handel overhalen van procesor
voet kontact niet goed?.Als procesor niet goed zit post ie ook niet
succes

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voeding is dus prima. Maar wanneer je het op de mobo aansluit en ermee wil starten gaan de fans niet draaien hé.. Nou, dat duidt op een kortsluiting ergens of een gaar mobo :)

Het loont wel de moeite om even de mobo uit de kast te halen, even op een houten tafel/plank te leggen en daarna pogen het boeltje te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan (mamaplank eruit en op de vloer (van hout) gelegd), doet niks. Wat hierbij opviel is dat ik hem geforceerd heb proberen telaten opstarten, dus met een draadje van groen naar zwart in de ATX-stekker. Er gebeurt niks, zelfs de voeding ging niet aan. Dat deed die (de voeding) wel toen ik de 4-polige P4-stekker los maakte van het mobo.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 14:41
Dit is echt een geval van een gare mobo. Als de processor stuk zou zijn zou je nog piepjes krijgen e.d., maar in jouw geval geburt er noppes.
Je kan nog proberen om alles aan te drukken/aan te sluiten whatever waar je maar op kan komen. Anders gaat die mobo mooi terug voor reparatie/vervanging.

If it aint broke, fix it till it is!

Pagina: 1