Discussie mysql vs. mssql is al vaak gevoerd, ze hebben beiden markt en zijn beiden niet slecht, maar het is geen eerlijke vergelijking aangezien mssql veeeeeel meer features heeft en daardoor ook niet echt een directe concurent is (als mysql perfect is voor je, is mssql waarschijnlijk een overkill), maar ik doelde met verbleken op de functionaliteit. De enterprise manager van mssql vergelijken met mysqlfront is word vergelijken met notepad (nah, ok, wordpad).
Maar goed dat is offtopic, het ging over backuppen van een mssql database.
Als je trouwens geen speciale logins en/of userroles hebt, is de meest eenvoudige manier om via de windows taakplanner een batchfile uit te voeren, die mssql service stopt, bestanden kopieert, en daarna de service weer start. Als je wel specifieke logins gebruikt kan dat ook wel maar is het iets trickyer om de database terug te zetten (die kun je nl. niet zomaar over de oude heenzetten, maar moet ge-attached worden, en dan kun je in de knoop komen met logins).
Als je de MSSQL server cd niet hebt, kun je volgens mij trouwens een demo downloaden van mssql waarin de enterprise manager zit, dan kun je daarmee vrij eenvoudig een job aanmaken die iedere nacht (oid) een backupje maakt.
Kan ook zonder de enterprise manager, je hebt de commandline tools tot je beschikking, en een backup job kun je op die manier ook aanmaken. Daarvoor verwijs ik dan wel even naar de microsoft site (msdn), aangezien ik moeilijk ff uit books online (de hellup van mssql) alles kan kopieeren-plakken.
[edit]
veritas is idd ook een optie, kost wat, maar dan heb je ook wat (en verlies van gegevens kan een stuk meer kosten dat dat stukje software).
[
Voor 5% gewijzigd door
Crazy D op 07-03-2003 13:20
]