Toon posts:

[Exchange 2000] DNS van hosting vindt geen mailservice...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op port 25.

Als ik een MX-record probeer te aan te maken bij Demon, dan krijg ik de bovenstaande melding. Daar heb ik al een A-record aangemaakt die wijst naar de externe ip.

De externe nic hangt in een Windows 2000 Server met ISA. In ISA is een IP filter aangemaakt voor SMTP in- en outbound op port 25. Intern draait de DC (ook Windows 2000 Server) met Exchange. We hebben ADSL van Planet. Ik weet dat Planet port 25 geblocked heeft.

Wat ik wil is dus dat Exchange mails kan ontvangen en versturen. Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik fout?

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:35
Als poortje 25 op je adsl verbinding geblocked is, zal het zeer moeilijk worden om inbound smtp verkeer toe te laten op je exchange server.

Het is wel mogelijk de smtp server van exchange naar een andere poort te laten luisteren, maar om dit ook duidelijk te maken aan de kant van je provider in de vorm van mx records gaat vrijwel nooit.

Kortom, via smtp op poort 25 zal het in jou situatie niet gaan.
Een andere oplossing ( maar wel omslachtig ) is gebruik maken van de pop-connector.

Succes

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Voor de mensen die een domeinnaam en Planet ADSL hebbeb: Hoe hebben jullie het gedaan met Exchange ism Planet?