[mysql] mysql.sock

Pagina: 1
Acties:

• tazmaniac20
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik krijg mysql onder redhat 8.0 niet aan de praat. Eerst heb ik MySQL bij de install van redhat mee laten installeren en vervolgens alle documentatie erbij gepakt en hij wil niet de MySQLdeamon starten. (my.conf aangepast mysql.server naar /etc/init.d verplaats etc.)

Toen heb ik een MySQL in gzip formaat geinstalleerd volgens een howto en krijg weer het zelfde resultaat:

ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock (111)

Ik heb hostname als Localhost en een statisch IP-adres(192.168.0.200).

Als ik mysql.sock bekijk is het een leegbestand, volgens meerdere documentatie moet deze ergens in een /tmp staan, dus niet. ook niet na uitpakken en installen van de gzip versie.

wat doe ik verkeerd, ik heb al meerder schone installaties en howto's uitgeprobeerd?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mysql.sock is niet een bestand dat wordt geinstaleerd, maar een socket waarlangs mysql verbinding maakt met mysqld. Deze foutmelding geeft dus niet aan dat er een bestand niet is meegekomen met de instalatie, maar dat mysqld niet is gestart.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11

Arjan A

Cenosillicafoob

Janoz schreef op 06 March 2003 @ 12:29:
mysql.sock is niet een bestand dat wordt geinstaleerd, maar een socket waarlangs mysql verbinding maakt met mysqld. Deze foutmelding geeft dus niet aan dat er een bestand niet is meegekomen met de instalatie, maar dat mysqld niet is gestart.
Het kan ook zo zijn dat de clientsoftware naar een andere plek kijkt dan waar de mysql.sock daadwerkelijk staat.
PS topicstarter, hoe start je de DB-server? En welk commando geef je als je deze fout krijgt?

• tazmaniac20
om mysql te starten(http://www.mysql.com/doc/en/Automatic_start.html) heb ik het mysql.server in /etc/init.d geplaatst. Nu zou ik de daemon kunnen starten met mysql.server start, dit werkt helaas niet. Als ik ps aux bekijk staat er ook geen mysql proces bij.

Die foutmelding krijg ik met # Mysql

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hmmz ik zie niet helemaal wat er P&W (zelf programmeren) aan dit vraagstuk is. Mij lijkt het eerder een probleem met een Softwarepakket. Dat is ook de reden dat ik dit topic naar SA move.

Bedenk wel dat daar andere policy's gelden. Kijk zelf na of je topic aan die policy's voldoet, en zo niet pas het dan zelf aan. :)

• tazmaniac20
Ben een LAMP omgeving aan het opzetten voor een project, vandaar dat ik het P&W gepost had. mijn excuus

Inmiddels heb ik het draaiend gekregen door de mysqld in de runlevel editor handmatig te starten en de mysqld in de runlevels toegevoegd. Na rebooten werkt ie echter niet in console 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door tazmaniac20 op 06-03-2003 13:19 ]

Pagina: 1