Toon posts:

[Mandrake 9.0] Broadcom netwerkkaart drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik Mandrake 9.0 maar es uit de kast gehaald, geinstalled en alles deed het goed. Alleen kon ik de drivers van mijn netwerkkaart niet tijdens de installatie vinden. Nu is Mandrake dus gewoon geinstalled en moet ik mijn netwerkkaart aan de praat zien te krijgen.
Ik heb inmiddels wel de cd-rom gevonden, en daar staat een mapje /drivers/linux in, met daar in een .tar.gz alleen daar zitten alleen sourcecodes in... heeft er iemand een RPM of kan iemand mij uitleggen hoe ik die drivers moet compilen?

(mobo is Asus A7V8X btw, daar zit een Broadcom 4401 netwerkkaart op)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 12:25 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 18:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Ten eerste: Welke netwerkkaart gaat het om?
Twee: Als je sources wil compilen, kijk je naar een README of een INSTALL, daar staan de benodigde stappen meestal wel. Deze files staan of in de driverdirectory, of in de files zelf.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Toch is dit basiskennis die we bedoelen in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] . Het komt hier op neer:
- kernelsource RPM installeren
- drivers uitpakken in aparte dir
- MANUAL of INSTALL instructies lezen die bij die drivers zitten
- instructies uitvoeren

Verwijderd

Even de install notes lezen (staan in dezelfde dir op CD). Daar zal iets in staan als ./configure en vervolgens make. Er zijn geen precompiled drivers voor deze kaart te vinden bij Asus (er zijn trouwens helemaal geen Linux drivers voor de onboard apparaten bij Asus :? ).

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

heb mandrake geen netconfig progje? Zoals je bij slackware dus bijv. 'netconfig' kunt aanroepen kun je hier misschien ook zoiets doen.
Verder ist denk k idd driver uitpakken, "./configure && make && make install" doen in die dir.
dan hebbie de driver op je sys staan, via ifconfig en daarna een autoscript kun je alles finetunen enzo.

Maar die kaart is dus geen 'gangbare' realteck kloon ofzow, want anders was de juiste driver wel gevonden bij de install.
(nutteloze info trouwes maar ach...)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 12:40:
Toch is dit basiskennis die we bedoelen in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] . Het komt hier op neer:
- kernelsource RPM installeren
- drivers uitpakken in aparte dir
- MANUAL of INSTALL instructies lezen die bij die drivers zitten
- instructies uitvoeren
ajaa... sorry, ik zal iig nog es goed de INSTALL doorlezen... dank allemaal!
Pagina: 1