Ik lees net dit artikel http://www.siliconvalley.com/mld/siliconvalley/5310853.htm en ik vroeg me af in hoeverre dit geen broodje aap verhaal was. Het gaat hier over de nieuwe chip die is ontworpen en waar Sony onlangs patent op heeft aangevraagd. Het gaat om een chip voor in hun nieuwe Spelcomputer de PLaysation 3. Het gaat me dan met name om de quote:
Nog een quote:
Ik zou zeggen als dit waar zou zijn, dan zou Sony zich toch meer moeten richten op het creeren van een divisie die de concurrentie met Intel en AMD zou aan moeten gaan. Juist omdat ze het alleen hebben over het gebruik van deze chip voor hun console doet mij vermoeden dat dit niet waar kan zijn.....But Sony and its partners believe that if they can coordinate those processors at maximum efficiency, the PS 3 will be able to process a trillion math operations per second -- the equivalent of 100 Intel Pentium 4 chips and 1,000 times faster than processing power of the PS 2.
Nog een quote:
Kortom hoe kijken jullie naar deze ontwikkelingen?With the PS 3, Sony will apparently put 72 processors on a single chip: eight PowerPC microprocessors, each of which controls eight auxiliary processors.