[Excel 97+VBA] Wazige bug?

Pagina: 1
Acties:

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Zojuist een werkblaadje gemaakt, met wat simpele onderliggende code om wat rijen te verbergen, zo gauw er een checkbox uitgevinkt wordt.

Echter, het ziet er naar uit dat er iets niet helemaal goed is, en volgens mij ligt het niet aan de code.

Check de image:

Afbeeldingslocatie: http://gtmod.m4driving.sm/images/excel.jpg

Eén van de checkboxen wordt oneindig vaak op het scherm weergegeven.
Raar, want in de code zit geen lus waar ik de checkboxen automatisch mee geneer, of iets vergelijkbaars.

Dit is eigenlijk alles wat ik doe (niet zeuren dat het inefficient is.. het gaat er momenteel even om dat het gewoon werkt, en niet dat het mooi gecode is)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub CheckBox1_Click()
    Rows("5:5").Select
    If Blad3.CheckBox1.Value = 0 Then
        Selection.EntireRow.Hidden = True
    Else
        Selection.EntireRow.Hidden = False
    End If
End Sub

Waarom dan deze ultra-wazige bug?
Ohja, het ligt niet aan de pc (dacht in eerste instantie aan buggende videodrivers), want op een compleet andere doet ie hetzelfde (daar draait ook Excel 97)

Hopelijk heeft iemand de oplossing.
Alvast bedankt!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je die file ff online zetten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

funny

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij miij doet 'ie wat 'ie "moet" doen. (Rijen verbergen dus). WinXP en OfficeXP hier...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
excuses voor de dubbelpost, heb edit knop gemist ;)

*Klikerdeklikable*
"Uitgeklapt"
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/excel1.jpg
"Ingeklapt"
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/excel2.jpg
Het is overigens wel retetraag als je klikt op zo'n vinkje...

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 06-03-2003 16:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Chillout
  • Laatst online: 03-09-2025
ja, dat is ook niet het probleem.
Het werkt wel, maar één van die checkboxen wordt hier eeeeeeeeeeeeeindeloos geloopt ofzo. (zie plaatje wat ik postte)
Heel irritant. elke keer als ik een sexbox (pardon my french) aan klik, gaat ie die allemaal rebuilden, waardoor ie extreem traag wordt.

Ultra raar? ja

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan ligt het probleem dus wellicht aan je ontwerp. Die sheet wordt echt enorm traaagg...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Waarom doe je niet gewoon rows(rijnummer).hidden = true ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Chillout schreef op 06 March 2003 @ 16:46:
ja, dat is ook niet het probleem.
Het werkt wel, maar één van die checkboxen wordt hier eeeeeeeeeeeeeindeloos geloopt ofzo. (zie plaatje wat ik postte)
Heel irritant. elke keer als ik een sexbox (pardon my french) aan klik, gaat ie die allemaal rebuilden, waardoor ie extreem traag wordt.

Ultra raar? ja
Nee. XP heeft er GEEN last van, zie mijn screenshots waar ik extra moeite voor heb genomen. Ik heb dus zoals je ziet GEEN loop-ende checkboxes ofzo. Het is dus waarschijnlijk een Excel 97 probleem want mijn XP heeft er geen last van.

Het is wel (zoals eerder vermeld) rete-traag... Ik zou het ontwerp ook nog maar eens herzien...(Zie tips hierboven)...

Over mij

Pagina: 1