Hercules terminator beast of Voodoo 3 voor TVout?

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik kan deze twee kaarten goedkoop krijgen en ze hebben allebei een tvout. Ik kijk veel films en wil daarom een beetje goede tvout hebben die zo min mogelijk balken toevoegd.

Ik kan kiezen uit een hercules terminator beast en een voodoo 3 kaart. Welke heeft de beste tvout en werken ze allebei onder windows xp?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Voor die voodoo3 zijn geen officiele drivers meer voor windowsXP en hij is vrij oud. Van hercules terminator beast ( :? ) heb ik nog nooit gehoord?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

geef eens wat meer specs van die hercules terminator beast
aangezien die voodoo geen goede drivers voor onder windows xp heeft lijkt die hercules me de beste keuze ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

arjandijk schreef op 06 March 2003 @ 11:58:
Ik kan deze twee kaarten goedkoop krijgen en ze hebben allebei een tvout. Ik kijk veel films en wil daarom een beetje goede tvout hebben die zo min mogelijk balken toevoegd.

Ik kan kiezen uit een hercules terminator beast en een voodoo 3 kaart. Welke heeft de beste tvout en werken ze allebei onder windows xp?
Voodoo3 zou ik doen, drivers moet niets uitmaken.

Wat je moet doen, is opstarten met enkel het tvout snoer eraan op de tv gestekkerd, en voila!

en zover ik weet (ervaring) is de kwaliteit beter als de tvout op mijn geForce2 TI deluxe.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• arjandijk162
en beeldvullend? Geen zwarte balken?

Die beast is volgens mij een s3 savage chipset. De eerste met s3tc, vrij oud dus, maar ik zit nu toch een beetje te twijfelelen. Ze moeten maar 15 euro kosten maar voor iets meer kun je een veel betere kaart halen.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Die voodoo3 geeft bij mij een prima beeld op de TV. Hij kan idd ook gewoon opstarten zonder monitor. Alleen de drivers is een ramp maar ja je divx bakje kan natuurlijk ook draaien op 98

• arjandijk162
maar hoe zit het met zwarte balken, daar irriteer ik me het meest aan. Het is trouwens niet echt een divx bakkie, het is mn gewone computer, athlon 1700 512 mb. Er zit een 21 inch monitor op aangesloten dus op zich is de vga kwaliteit ook wel redelijk belangrijk. Windows 98 is geen optie, dus ik denk dat de voodoo afvalt.

Ik krijg trouwens nu wel een andere aanbieding. Een geforce 3 asus 8200 deluxe. Wel een stukje duurder. Is op zich wel een leuk kaartje, maar ook in dit geval ben ik benieuwd naar de tvout kwaliteit van zo'n kaartje, ook hier wil ik liever geen zwarte balken. Het ding moet 85 euro kosten en voor dat geld kan ik wel een oude g400 kopen maar dat is in 3d weer kut. En met die tvin kan ik iig mn videobewerkingskaart verkopen (dc10) dus wat dat betreft niet gek, laat maar horen wat je ervan vindt

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

arjandijk schreef op 06 March 2003 @ 14:42:
maar hoe zit het met zwarte balken, daar irriteer ik me het meest aan. Het is trouwens niet echt een divx bakkie, het is mn gewone computer, athlon 1700 512 mb. Er zit een 21 inch monitor op aangesloten dus op zich is de vga kwaliteit ook wel redelijk belangrijk. Windows 98 is geen optie, dus ik denk dat de voodoo afvalt.

Ik krijg trouwens nu wel een andere aanbieding. Een geforce 3 asus 8200 deluxe. Wel een stukje duurder. Is op zich wel een leuk kaartje, maar ook in dit geval ben ik benieuwd naar de tvout kwaliteit van zo'n kaartje, ook hier wil ik liever geen zwarte balken.
....
De voodoo3 valt af? Dat vind ik een slecht idee. De drivers zijn geen probleem voor TVout onder XP.

Serieuze aanrader: installeer de laatste officiele drivers van 3dfx voor win2000 en doe het dan nogmaals (na herstart) en kies voor herstel, reparatie in de setup van de bundle.

Die balken overigens valt erg mee, op 640x480 is het inderdaad wat te veel aanwezig, 800x600 valt super mee. En nogmaals: de tv-out is zeer goed.

van de gef3 weet ik niet veel, maar als het ongv. dezelfde is als mijn Asus 7700 deluxe, dan raad ik je nog steeds de Voodoo3 aan.

* Barreljan voodoo fan FYI :Y)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Pagina: 1