Toon posts:

[RH 8.0 Kernel hangt]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een probleempje met mij redhat machine.

Ik wil graag mijn ntfs partities bereikbaar maken onder linux. dit werd niet standaard meegeinstalleerd. Dus ik heb netjes volgens het boekje een nieuwe kernel gecompileerd, een extra optie gemaakt voor het booten. in eerste instantie lijkt de nieuwe kernel helemaal goed op te starten, maar na het detecteren van de hd kapt de pc ermee. ik krijg gewoon een fijn wachtend cursortje. heeft iemand een idee waardoor dit kan komen en hoe ik dit kan oplossen?

mochten jullie nog meer info wilen hoor ik het wel. ik heb verder nog niet zoveel kaas gegeten van linux :P

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat zijn de laatste berichten die je krijgt?

wat standaard checks:
* ide support in de kernel (of scsi als je van scsi boot)
* support voor het filesystem op je root partitie in de kernel?
met in de kernel bedoel ik dus niet als module gecompileerd, maar vast erin.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Installeer de originele RedHat kernel weer als je die kwijt bent (ik hoop voor je dat je een dual boot optie hebt gemaakt) . Op http://linux-ntfs.sourceforge.net/ vind je instructies hoe dan daar NTFS support aan toe te voegen. Hier is nog niet zo lang geleden nog een topic over geweest :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eea geprobeerd en netjes zoals het volgens de website moet dat wilde allemaal niet zo fijn. is er een mogelijkheid om ntfs support standaar mee te installeren tijdens de installatie?

Verwijderd

Nee, die is er niet met RedHat 8.0. Maar wat ging er mis tijdens die installatie en heb je de topic ook gevonden die hier over ging op GoT ?

Verwijderd

Topicstarter
het leuke is dat er niets mis gegaan lijkt te zijn. ik heb alles netjes gedaan zoals het moet. maar ik krijg elke keer de melding: "could not load module NTFS". Ik zal nog even naar die andere topic zoeken

/edit:
hmm vreemd...ik heb het net allemaal geprobeerd op een RH 7.3 bak en dat draaide meteen als een zonnetje :|. Nog maar ff verder zoeken dan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:59 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Volgens de Redhat FAQ kun je gewoon een rpm downloaden met de ntfs-module. Die kun je dan met de standaard kernel gebruiken.
Pagina: 1