Toon posts:

Pascal naar een LPT

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb een programma geschreven in pascal en nou wil ik proberen dat om te zetten zodat het signalen kan doorgeven naar de LPT poort. Het is nou een programma waar je handmatig een LED kan kiezen maar ik wil dus graag weten of ik er ook voor kan zorgen dat er dan LEDs op een paneel aan en uit gaan. Hieronder staat de code. Als de vraag incompleet is laat het dan ff weten dan kan ik hem bijwerken.

program LED (input, output);

const maxaantal =12;

type LEDlijst = array [1..maxaantal] of string;
Lamplijst = array [1..maxaantal] of string;

var
doorgaan,
stoppen : boolean;
LED : LEDlijst;
Lamp : Lamplijst;
teller : integer;
antwoord : string;

begin

doorgaan:=true;

repeat

LED[1]:= 'LED 1 groen';
LED[2]:= 'LED 1 rood';
LED[3]:= 'LED 2 groen';
LED[4]:= 'LED 2 rood';
LED[5]:= 'LED 3 groen';
LED[6]:= 'LED 3 rood';
LED[7]:= 'LED 4 groen';
LED[8]:= 'LED 4 rood';
LED[9]:= 'LED 5 groen';
LED[10]:= 'LED 5 rood';
LED[11]:= 'LED 6 groen';
LED[12]:= 'LED 6 rood';

teller:=0;
repeat
teller:=teller+1;
if teller=7
then writeln;
writeln ('Nr ', teller, 'is ', LED[teller]:16);
until teller=maxaantal;

writeln;
writeln('Welke LEDS wilt u aan?');
readln(teller);
if teller>12
then writeln('Deze keuze is niet mogelijk')
else writeln(' ', LED[teller], ' staat aan, en de rest staat op rood');

writeln('wilt u het programma stoppen? j/n');
readln(antwoord);
if antwoord='j'
then doorgaan:=false;

until not doorgaan;

end.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het enige dat met dit programma in de buurt komt mbt ledjes is dat er LED in een string staat. Mischien is het toch handiger om verder te gaan bij je vorige progje waarin je gewoon 1 led probeert aan te sturen.

Wat heb je trouwens verder mbt het LPT verhaal al gedaan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet gewoon er iets aan toevoegen bijvoorbeeld:
if teller=1
then {en dan iets doorgeven aan de LPT}?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Millencolin, ik wil niet grof doen, maar heb je poep in je ogen/oren? Je leert kennelijk niets van al je vorige slotjes op topics over dit onderwerp :'( Waarom gebruik je weer geen code tags? En vind je het niet vreemd dat al je vorige topics gesloten zijn na herhaalde waarschuwingen en suggesties?! Ik wordt een beetje moe van jouw topics op deze manier en ben niet van plan je verder te helpen als je nogsteeds niets geleerd hebt...

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je uberhaupt wel een idee van wat voor data je door moet sturen over de LPT poort?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik heb nog nooit veel gehad in Pascal, op de HAVO wordt daar nog niet zo diep op ingegaan he, daarom probeer ik vanalles wat dan ook weer eens niet werkt en ik jullie hulp vraag. Maar dan krijg je van die opmerkingen waar je eigenlijk niks aan hebt, terwijl ik graag nog wat reacties zou willen hebben waar ik wat aan heb. maar ik probeer vanalles, maar jullie zijn toch zo slim.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:20 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Koop eens een paar goede boeken over Pascal, is één van de gemakkelijkste gestructureerde programmmeertalen (makkelijker dan C en C++).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik nou wat aan. Dankje Mr. Liu

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 13:19:
Nee maar ik heb nog nooit veel gehad in Pascal, op de HAVO wordt daar nog niet zo diep op ingegaan he, daarom probeer ik vanalles wat dan ook weer eens niet werkt en ik jullie hulp vraag. Maar dan krijg je van die opmerkingen waar je eigenlijk niks aan hebt, terwijl ik graag nog wat reacties zou willen hebben waar ik wat aan heb. maar ik probeer vanalles, maar jullie zijn toch zo slim.

als je ledjes wilt aansturen die aan je LPT poort hangen lijkt het me nuttig eerst de datasheets van het device door te nemen. Dat gaat niet op een universele manier ofzo, dus als wij niet weten wat voor apparaat je eraan hebt hangen, en jij weet niet eens wat je door moet sturen, hoe kunnen wij je dan in hemelsnaam helpen :?

Je kunt wel zeggen dat wij geen zinnige reacties posten, maar dat komt dus gewoon omdat jij geen zinnige info geeft. Deze topic gaat derhalve dus ook gewoon op slot, want hier kunnen wij helemaal niets mee

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 13:24:
Kijk daar heb ik nou wat aan. Dankje Mr. Liu

alsof je dat zelf niet kon verzinnen |:(

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.