"Write delay failed" onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb de volgende configuratie:

Abit KG7-Raid met aan de raid-controller 2 x 45GB (IBM) en 2 x 80GB (WD) in twee stripe sets. Nadat ik de in de topic-titel vermelde foutmelding met enige regelmaat zag verschijnen heb ik de stripe set opnieuw opgebouwd, gepartitioneerd, geformateerd en gecontrolleerd. Geen enkele fout gevonden...alles ging soepel en goed, hierna heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd.

Na een paar dagen draaien komt dezelfde fout weer :(
Aangezien :
1) de meldingen van zowel de eerste als de tweede stripe set komen,
2) de schijven wel weer leesbaar zijn na een reboot,
3) de schijven goed getest zijn.

geloof ik niet dat ik twee defecte schijven heb. Na uitgebreide zoekacties heb ik de volgende ideeen.

1) schrijf cache voor de schijven uitzetten (bye bye performance :'()
2) windows de computer niet zelf laten uitschakelen, zou kunnen dat de cache nog niet volledig weggeschreven was naar schijf voor power-off.

Zijn er hier nog mensen met extra tips ?? Ik zal Windows wel weer opnieuw moeten installeren, maar da's geen hobby van me...laat staan als het voor niets blijkt te zijn....

If you don't succeed at first, redefine succes.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat is de exacte foutmelding? Jaag deze dan eens door google heen :Y) Kijk anders in de event viewer. Wannéér krijg je deze foutmelding? Is het reproduceerbaar bij bepaalde omstandigheden?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-03 20:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze fout heb ik vaak gekregen bij een 80 en 120 gig maxtor schijf...dit was zo`n circa 2 weken voordat ze bergafwaarts/dood gingen....helaas

Goede Raad: maak alvast een backup ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Inmiddels weet ik wat meer.....

Op het moment dat er problemen optreden kan ik een eitje bakken op mijn hardeschijven. Maar voordat er tweakers gaan roepen "Foto's !"....nee, dat was niet de bedoeling om een eitje te gaan bakken

Ik heb de beestjes afgelopen nacht flink belast, maar nu met m'n kast open....probleem is (nog) niet opgetreden. Ga eens wat knutselen om een flinke fan op de schijfjes te richten.

If you don't succeed at first, redefine succes.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik had hetzelfde, inmiddels heb ik de 2 hd's uit de raid gehaald en los draaien, blijkt gewoon 1 van de schijven rot te zijn, kan een hitteprobleem zijn, maar er staat al een fan op...
Schijfcontrole loopt ook vast op die hd..

Andere hd dus maar..