Toon posts:

Verbruik/kosten van printen?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik print veel CD-covers en zou eigenlijk willen weten hoeveel inkt er dan wordt verbruikt en hoeveel dat kost.

Ik heb een HP 930C (mocht dat wat uitmaken ;)) en druk altijd af op de hoogste kwaliteit (Afdrukkwaliteit: Concept / Print quality 300 dpi - Microsoft PhotoDraw).

De afmetingen van zo'n cd-cover zijn:
Voorkant: 12,20 cm x 12,20 cm
Achterkant: 11,90 cm x 15,20 cm
(eigenlijk overbodig...)

Dus vandaar mijn vraag: Hoeveel kost het om zo'n CD-cover uit te printen of anders gezegd, hoeveel inkt wordt er verbruikt?

Ik ga er van uit dat zo'n kleuren inktcardrigde fl 80,- / 90,- kost.

Bij voorbaat dank,

-Mischa

Verwijderd

Ik kan je wel zeggen dat het razendsnel gaat, maar een paar honderd afdrukken red je er wel mee, het is je geld uiteindelijk wel waard. Ik weet het niet precies, maar misschien kost het afhankelijk van de grootte 75 tot 100 cent per hele CD. Ik denk idd rond de 1 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik print ze namelijk voor mijn medescholieren (die er reuzeblij mee zijn, voornamelijk vanwege de goede kwaliteit) en vraag voor de voor- én achterkant samen fl 4,-. Het werk zelf stelt niets voor: even opzoeken op Mega-Search, knippen/plakken, uitprinten en uitsnijden. Het zou uiteraard zeer vervelend zijn als ik toch nog 'verlies' zou lijden ;)

Verwijderd

Hiervoor lijd je geen verlies denk ik, maar erg veel winst heb je niet, dus ik zou maar 5 pieken vragen. (kweet nie hoeveel dpi jouw hoogste is).

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

je kan de prijs natuurlijk ook omlaag brengen door bijv. navulsetjes te gebruiken.

I.p.v. 90 piek uit te geven voor 1 patroon koop je gewoon een navulset (2x navullen) voor ongeveer 40 piek. Dan ben je 'veel' goedkoper uit.

Idee *D

Pak je rust!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

of door nep HP patronen te gebruiken
tsjek www.printsupplies.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de adviezen. Had eigenlijk niet gedacht dat printen zoveel kost :)

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Hej ppls,

Ik was dus opzoek naar wat mijn OfficeJet G55 verbruikte qua inkt en toen was dit de enige topic die een beetje aan mijn vraag voldeed.

Mijn vraag is nu dus wat ik kwijt zal zijn aan een bijna vol a4tje kleur (80%)? met de beste kwaliteit op photopapier.

Want de onderstaande quote:
Ik kan je wel zeggen dat het razendsnel gaat, maar een paar honderd afdrukken red je er wel mee, het is je geld uiteindelijk wel waard. Ik weet het niet precies, maar misschien kost het afhankelijk van de grootte 75 tot 100 cent per hele CD. Ik denk idd rond de 1 gulden.
is een beetje tegenstrijdig want 1x een paar honderd = wel een hele dure cardrigde :)

En er dan van uitgaand dat een cardrigde van 19ml 70 en 90 kost.

Of gewoon hoeveel a4tjes (80%) ik af kan drukken met een 19ml zwart en een 19ml kleur.

GrTz.. Hans

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Is der helemaal niemand die mij dit kan vertellen?

GrTz.. Uhmmie

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 07:30

Remco2001

Ehm, ok...

Komt ie!

Neem een volle inktcatrdige (kleur en zwart)

Maak in bijvoorbeeld Microsuft Wurd 2000 word een zwart vel

Klik op bestand afdrukken.

Klik op Eigenschappen

Kies voor de kleurinstellingen (bij iedere printersoftware is dat anders)

Zorg ervoor dat ie alleen de kleurencatridge gebruikt zodat ie de zwarte inkt niet gebruikt).

Zorg er verder voor dat ie snel afdrukt (iets met concept of "snel afdrukken")

Kies in het eerste afdrukvenster voor bijvoorbeeld 1000 exemplaren en klik op afdrukken.

FF Wachten en tel het aantal bedrukte pagina's die er goed uitzien.

Doet hetzelfde met de zwarte inkt (maar druk dan af in de grijswaarden. Weer aantal van bijvoorbeeld 1000 pagina's, ff wachten en tellen maar.

NU WEET JE HOEVEEL JE KUNT AFDRUKKEN!!!

OEI!!!!!!!! Kost wel weer 150,= (=68,=) |:( , maar dan weet je het wel!!! :)

GRTZ! :)

Remco ;)

Verwijderd

Ik zet sowieso altijd bij printers de helderheid op 150%. Scheelt veel inkt.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

mmm, misscien een idee om op sites van die computerboekjes te zoeken, als die een printertest doen kijken ze ookw at het kost om af te drukken meen ik

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Pagina: 1