[office] Suggesties voor handleiding.

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Ik ben voor mijn stage bezig met een opdracht. Deze opdracht luid het maken van handboeken voor Word, excel, powerpoint en outlook. Zelf ben ik redelijk bekend met deze applicaties ik moet alleen ff een begin maken. Ik kom niet op goede ideeen. Graag hoor ik van jullie suggesties over welk onderwerp of welke functie voor een binnendienst medewerker handig kunnen zijn. Alle commentaren zijn welkom (mits serieus).

Bijvoorbaat dank

• Orcie
We gebruiken trouwens office 97.

Verwijderd

mijn eerste gedachte is: waarom niet de boeken van microsoft zelf als handleiding? (of andere uitgevers?)

Als je dan toch een handleiding moet opstellen, zal ik als ik jou was eerst eens kijken wat ze dagelijks met dat office-pakket doen. Alleen tikwerk? of ook ingewikkelder? wie doen dat? etc....

dan heb je een beeld en kan je kijken waar juist behoefte aan is

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:23

Nitai

Live the life you love.

ik denk dat je er meer aan heb om die binnendienst medewerkers te spreken, tot slot gaan hun het gebruiken? Misschien moet je eens naar boeken kijken zoals Word voor Dummies?

zo ie zo vind ik dit een rare plaats om zo een vraag te stellen....maar ja, ben ook geen mod om daarover te oordelen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Orcie
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 11:29:
mijn eerste gedachte is: waarom niet de boeken van microsoft zelf als handleiding? (of andere uitgevers?)

Als je dan toch een handleiding moet opstellen, zal ik als ik jou was eerst eens kijken wat ze dagelijks met dat office-pakket doen. Alleen tikwerk? of ook ingewikkelder? wie doen dat? etc....

dan heb je een beeld en kan je kijken waar juist behoefte aan is
Microsoft handleiding zijn te uigebreid, het gaat om een handboek wat even snel in te kijken is. Het is over het algemeen tikwerk, in word dan. Excel wordt wat moeilijker worden bestanden bijgehouden waarbij aantallen ingevuld worden in velden. Doorrekenen en filters kan ik hier dus uitleggen. Bij powerpoint ligt de nadruk op het maken van een presentatie. Bij outlook taken bijhouden en digitale agenda's.

Verwijderd

Orcie schreef op 06 March 2003 @ 11:32:
[...]

Microsoft handleiding zijn te uigebreid, het gaat om een handboek wat even snel in te kijken is. Het is over het algemeen tikwerk, in word dan. Excel wordt wat moeilijker worden bestanden bijgehouden waarbij aantallen ingevuld worden in velden. Doorrekenen en filters kan ik hier dus uitleggen. Bij powerpoint ligt de nadruk op het maken van een presentatie. Bij outlook taken bijhouden en digitale agenda's.
Nou ik zie al een aantal onderwerpen die je kan behandelen??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Orcie schreef op 06 March 2003 @ 11:32:
Microsoft handleiding zijn te uigebreid, het gaat om een handboek wat even snel in te kijken is.

Dan kun je beter kijken naar de wat dunnere handleidingen: Word in 24 uur, word for dummies, etc.

Sowieso zal de opzet volledig afhankelijk zijn van wat de medewerkers nodig hebben en ook afhankelijk van de functie en taken van de medewerkers. Daarom lijkt het me verstandig sowieso handig als je zelf met een eerste opzet komt, wat op GoT natuurlijk altijd de bedoeling is bij 'huiswerk': doe zelf eerst een poging en geef wat je al hebt.

Dus: begin met 'n inventarisatie wat de medewerkers willen en nodig hebben, verwerk dit in een inhoudsopgave en laat dat aan ons zien in een nieuw topic, werk wat onderdelen uit etc.. maw: het moet iets concreter.

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 06-03-2003 11:38 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.