[ASP] Converteren van bestandsformaat

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Is het mogelijk om met ASP, met behulp van een component online bestanden te converteren?

Het volgende zou mogelijk moeten zijn:

Gebruiker kiest een bestand dat hij/ zij wil downloaden en geeft daarbij aan in welk formaat. Dus een JPG die op de server staat wil men dan als PCX, of BMP, PNG, etc. downloaden.

Ik weet dat dit kan met ImageMagick, maar dat is eigenlijk alleen bedoeld voor PERL.

Ik wil perse ASP gebruiken, geen PHP.

Iemand een idee ?

Pay peanuts get monkeys !

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je vanuit ASP geen executables uitvoeren? Dan kun je ook gewoon ImageMagick gebruiken. D'r zijn zelfs nog wel andere progjes (IrfanView) die (ook) vanaf de commandline werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

// oke er was er een eerder

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:32 ]

Verwijderd

Janoz schreef op 06 March 2003 @ 11:30:
Kun je vanuit ASP geen executables uitvoeren? Dan kun je ook gewoon ImageMagick gebruiken. D'r zijn zelfs nog wel andere progjes (IrfanView) die (ook) vanaf de commandline werken.
Sterker nog, de windows versies van ImageMagick komen met ImageMagickObject.dll, even registereren met regsvr32.exe, als dat nog niet gedaan is, en je kan ImageMagick als COM (ik noem dat OLE, maar goed) aanspreken...
edit:

uit de changelog van versie 5.4.9-Q16:

"Include ImageMagickObject OLE Object for WSH and Visual Basic (not IIS!!!) as checkmark install option in Windows installation package"

Dus volgens mij gaat dit niet onder ASP werken... tenzij dit gefixt is in een latere versie (het zal wel iets met het threading model te maken hebben)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:15 ]

• Dutch_guy
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 11:59:
[...]
Sterker nog, de windows versies van ImageMagick komen met ImageMagickObject.dll, even registereren met regsvr32.exe, als dat nog niet gedaan is, en je kan ImageMagick als COM (ik noem dat OLE, maar goed) aanspreken...
Zijn daar voorbeelden van te vinden?

Ik kan namelijk niets vinden hierover.

Verwijderd

Als je tijdens de installatie ImageMagickObject hebt aangvinkt krijg je een dir "ImageMagickObject", daar staan verschillende voorbeelden... Maar kijk ook ff naar mijn edit hierboven...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 12:32 ]

• Dutch_guy
TE GEK ! :)

Ik heb m.b.v. een scriptje, de Irfanview exe aangesproken en dat werkt.

code:
1
2
3
4
<%
Set server_shell = Server.CreateObject("wscript.shell")
server_shell.Run "%comspec% /c c:\i_view32.exe c:\test.jpg /convert=c:\test.bmp"
%>

Dat werkt perfect!

Echter als ik in mijn processen, kijk dan blijft er bij iedere keer het script uitvoeren het proces van de commandline staan (CMD.EXE).

Hoe kan ik die netjes in het script sluiten?

Overigens zou dit nu ook moeten werken met ImageMagick, die kan je namelijk ook heel makkelijk via de commandline gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_guy op 06-03-2003 14:10 ]

• Dutch_guy
Nog even ter aanvulling voor de search.

Irfanview, is hier toch niet zo geschikt voor. Het enige commando dat werkte met mijn script, was het commando convert.

Echter met ImageMagick werkt het tot nu toe perfect en met ieder commando!

Pagina: 1