Toon posts:

Probleem met RJ45 stopcontacten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk werkt nu reeds vele malen uitstekend. En toen dacht ik om het wat mooier weg te werken ga ik "stopcontacten" hiervoor kopen, zodat er overal gewoon ingeplugd kan worden. Leek me wel zo netjes. Dus gisteren alles gehaald en vandaag begonnen met knutselen.

Echter nu loop ik tegen een probleem aan. Ik heb het stopcontact via het straight aansluitschema van de FAQ ertussen gezet. Ook de kabels zijn allemaal hetero (straight). En nu zie ik in mijn Win2kpro wel dat er een verbinding is... mijn icoontje voor die verbinding staat namelijk in mijn taakbalk aan, maar hij verzend alleen maar pakketjes, maar ontvangt er geen. Kortom, niet gezond.

Wie weet hier een oplossing voor? Alvast bedankt.

PS: search en FAQ gebruikt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:11 . Reden: Effe de PS toevoegen... :D ]

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:32
Misschien een kink in de kabel , of een losse verbinding dan wel kortsluiting ?

heb je al eens een lijntester geprobeerd ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Je hebt net een nieuwe kabel aangelgd. Iig aangepast en het werkt niet. Wat zou er dan mis zijn?

Uhm, juist ja: de kabel/verbinding.

Wat je er aan kan doen: testen doormeten en/of opnieuw in elkaar zetten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hij zend wel, ontvangt niet: duidelijk een verkeerde aansluiting of een kabeltje per ongeluk omegwisseld of slecht contact. Alle kabels langslopen of opnieuw RJ45 stekker aankrimpen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
hm lijkt me dat er toch wat kabeltjes slecht of geen contact maken. of heb je de kleuren omgedraait bij het aansluiten? stopcontact is natuurlijk 1:1 aansluiting, kleuren sluit je precies zo aan als bij de kabel, als het ware 'verlenging'.

Mijn ervaring is dat die stopcontacten nogal lastig te bedraden zijn, maar dat ligt weer aan het systeem. Bij het ontbreken van een netwerktester kun je met een batterijtje en lampje de draden ook per 2 controleren (wel even de stekkers eruit...).

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat aan de kabel verandert is, is de aansluiting naar het stopcontact. Hier zat eerst een connector op. Dan toch maar eens ergens een tester gaan zoeken. Weet alleen niemand waarvan ik die zou kunnen lenen... :(

Of misschien ligt het aan het begin van de kabel. Die connector is er namelijk opgezet door zo'n @home monteur... :'(... die gaan we maar eens vervangen... Maar eerst naar de winkel... schoentjes halen... :D

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 11:16:
Het enige dat aan de kabel verandert is, is de aansluiting naar het stopcontact. Hier zat eerst een connector op. Dan toch maar eens ergens een tester gaan zoeken. Weet alleen niemand waarvan ik die zou kunnen lenen... :(

Of misschien ligt het aan het begin van de kabel. Die connector is er namelijk opgezet door zo'n @home monteur... :'(... die gaan we maar eens vervangen... Maar eerst naar de winkel... schoentjes halen... :D
Multimeter evt. i.c.m. met lampje/batt. werkt ook.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
ja aan de ene kant de draadjes aan elkaar knopen per 2 en dan weerstand meten

goh 6 posts binnen de minuut :)

[ Voor 19% gewijzigd door BuG2FiX op 06-03-2003 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel vaag vind is het volgende: ik heb het stopcontact er tussen uit gehaald en daarvoor in de plaats een connector gezet. Die verbonden aan mijn pc, verbinding werkt perfect.

Dus dan lijkt het mij dat het aan het stopcontact ligt. Dus ik eens kijken naar de printplaat met mijn boerenverstand. En hier zie ik dat niet alle acht de aansluitingen zijn verbonden...

Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s253081/Printplaat-1.gif
Of zie ik nu spoken??

Oh, enne voor de slimmerikken onder ons, die kabeltjes die los zijn... heb ik afgeknipt... ik heb mijn stopcontact niet op die manier geprobeerd :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:00 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 12:59:
Wat ik wel vaag vind is het volgende: ik heb het stopcontact er tussen uit gehaald en daarvoor in de plaats een connector gezet. Die verbonden aan mijn pc, verbinding werkt perfect.

Dus dan lijkt het mij dat het aan het stopcontact ligt. Dus ik eens kijken naar de printplaat met mijn boerenverstand. En hier zie ik dat niet alle acht de aansluitingen zijn verbonden...

Kijk maar:
[afbeelding]
Of zie ik nu spoken??

Oh, enne voor de slimmerikken onder ons, die kabeltjes die los zijn... heb ik afgeknipt... ik heb mijn stopcontact niet op die manier geprobeerd :D
Klopt , bruin en wit/bruin doen niet mee in een cat5 netwerk (en die groen/witte loopt denk ik via de bovenkant)

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 06-03-2003 13:05 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of heb je een ISDN stopcontact te pakken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 06 March 2003 @ 13:06:
Of heb je een ISDN stopcontact te pakken?
Daar zat ik zelf ook al aan te denken... maar ze hebben het stopcontact als Cat 5 verkocht... en bij ISDN zouden alleen de middelste vier pinnetjes aangesloten zijn... :D

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem is nu opgelost... ik zat even flink te slapen... :D Waarschijnlijk als ik de voorkant had laten zien aan jullie was het al opgelost geweest.. ;)

Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s253081/Printplaat-2.gif

Als je goed kijkt zie je dat ze voor de "eenvoud" de 6 naast de drie hebben liggen... :D En als je daar overheen kijkt, hang je... ;)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 15:44:
Ok, het probleem is nu opgelost... ik zat even flink te slapen... :D Waarschijnlijk als ik de voorkant had laten zien aan jullie was het al opgelost geweest.. ;)

Kijk maar:
[afbeelding]

Als je goed kijkt zie je dat ze voor de "eenvoud" de 6 naast de drie hebben liggen... :D En als je daar overheen kijkt, hang je... ;)
Ik vind het ook niet slim dat ze de splitsing van de paren , maar zelf even gedaan hebben...... hadden ze beter gewoon 1 t/m 8 neer kunnen zetten oplopend en dan moet je zelf maar kijken hoe je het aansluit, maar dit :?

Ben wel blij dat het opgelost is :)

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 06 maart 2003 @ 16:03:
[...]

Ik vind het ook niet slim dat ze de splitsing van de paren , maar zelf even gedaan hebben...... hadden ze beter gewoon 1 t/m 8 neer kunnen zetten oplopend en dan moet je zelf maar kijken hoe je het aansluit, maar dit :?

Ben wel blij dat het opgelost is :)
ik ook... ;)
Pagina: 1