Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief display

Pagina: 1
Acties:

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Hoi,

ik ben bezig een mp3-computer te bouwen..
nu wil ik in tegen stelling tot vele anderen geen mooi klein kastje, maar een flinke kast..
Een beetje in een My FIrst SOny stijl....
Ik denk of aan gelakt vuren hout, of aan mdf dat ik dan knal rood verf.
Hier op komen dan de standaard knoppen (play stop forward......), en deze mogen ook flink groot en speels zijn, ik denk dan aan een centimeter of 10 zegmaar.
En je moet ze ook niet een klein beetje indrukken, maar gewoon een centimeter of 2 voordat ze contact maken..

Ik hoop dat het duidelijk is in wat voor stijl ik dit ding aan het maken ben...

Probleem: als ik straks een dikke 10 GIG aan mp3 tjes heb, dan wil ik natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om de titels te zien, en door een directory te scrollen oid..
softwarematig is dit geen probleem.. Maar wat voor display gebruik ik hiervoor..

Ik kan natuurlijk heel leuk een grafisch crystalfontz lcd-tje eraan hangen..
maar dat doet ontzettend afbreuk aan de rest van de stijl..
het display moet dus eigenlijk ook flink groot zijn, en niet zo veel "licht" geven.

Een voorbeeld wat leuk zou staan, is bijvoorbeeld een display in de stijl van zo'n NS vertrek tijden bord, dus met letters die omklappen. Wat aan het NS bord natuurlijk ook ontzettend gaaf is, is dat mechanische eraan..

Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt in wat voor stijl ik iets zoek,
hopelijk hebben jullie ook goede ideen..

Verwijderd

Wat dacht je van een zelfgemaakt display met grote vierkanten plexi verlicht door een paar leds. Het geeft dan wel licht maar als je het plexi mat maakt valt dat ook wel mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 11:24:
Wat dacht je van een zelfgemaakt display met grote vierkanten plexi verlicht door een paar leds. Het geeft dan wel licht maar als je het plexi mat maakt valt dat ook wel mee.
Lijkt me een beetje moeilijk om aan te gaan sturen :)

Kun je niet met reflecties oid gaan werken? Dat je ergens binnenin je LCD maakt en dat je het dan met wat lenzen/spiegels vergroot en het vervolgens door een kleurfilter laat schijnen? Kun je best een leuk resultaat mee krijgen lijkt me

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:27 ]

• douweh
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 11:26:
[...]

Lijkt me een beetje moeilijk om aan te gaan sturen :)

Kun je niet met reflecties oid gaan werken? Dat je ergens binnenin je LCD maakt en dat je het dan met wat lenzen/spiegels vergroot en het vervolgens door een kleurfilter laat schijnen? Kun je best een leuk resultaat mee krijgen lijkt me
aansturing lijkt me het probleem niet, dat moet vlgs mij wel redleijk makkelijk kunnen, er zijn vlgs mij chips volledig gemaakt voor de aansturing van bijvoorbeeld een 7 segments display..

maar het lijkt me wel verchrikkelijk veel werk..
en moeilijk om dat mooi te maken..
ik wil toch eigenlijk wel een regel met 20 characters..
en het liefst twee regels..
dat betekend flink veel plexiglas segmenten

Verwijderd

Je kan ook een grafisch display maken van 10 mm vierkante leds.

Verwijderd

Je kan ook proberen een oud 15 inch of kleiner scherm te kopen en dat in te bouwen. Dan kan je de hele lay-out zelf bepalen. Tweedehand koop je zo'n scherm denk ik voor +/- 10-20 euro.

Verwijderd

Ik weet wel iets leuks voor je :)

[rml][ EL] led display inplaats van lcd display[/rml]
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.goudswaard/tweakers.jpg

Je kam maximaal 64 karacters maken, dus 2x32 / 4x16 / 1x20(RGB) / 2x16(Dual Color).
Persoonlijk vind ik het 1x20 RGB scherm wel vet, maar dit kost wel heel veel geld.

Wat dacht je van die hele grote noodstop knoppen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 12:44 . Reden: Plaatje is een beetje groot ;) ]

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 12:43:
Wat dacht je van die hele grote noodstop knoppen?
Die moet je toch weer "losdraaien" nadat je ze hebt ingedrukt? Niet echt praktisch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mad_Demon op 06-03-2003 12:51 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Mad_Demon schreef op 06 March 2003 @ 12:51:
[...]

Die moet je toch weer "losdraaien" nadat je ze hebt ingedrukt? Niet echt praktisch ;)
En kosten zo'n 54 euro.

• Super_ik
  • Laatst online: 12:44

Super_ik

haklust!

anders bouw je een tftje in, das ook best handig :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Mad_Demon schreef op 06 maart 2003 @ 12:51:
ne die grote van 10cm doorsnee niet, indrukken is voldoende ;)
normaal zit er een relais achter die je weer kan aanzetten met een andere knop, maar deze werken net als een deurbel (dus een maakcontact).
Ja dat klopt, maar het zijn gewoon mooie 10cm knoppen waar hij toch om vraagt :+
Anderz zou je zelf knoppen kunnen maken, een rond gat in het hout maken, dan een paar ronde schijven(op elkaar geplakt) die er in passen, industrieschakelaartje er achter, knop klaar ;)

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Die knoppen heb je ook in het klein: machineknoppen. Hebben wij in ons dorp gebruikt voor een muziekkwis. Knopdiameter ong. 4cm. Kosten: tussen de 8 en 15 euro p/stuk volgens mij.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Ik zou met dat plexi voor een scherm ff uitzoeken, dat lijkt me wel het mooiste resultaat geven (hoewel de stijl die jij nou kiest niet echt mijn stijl is :D )
Pagina: 1