Hoi,
ik ben bezig een mp3-computer te bouwen..
nu wil ik in tegen stelling tot vele anderen geen mooi klein kastje, maar een flinke kast..
Een beetje in een My FIrst SOny stijl....
Ik denk of aan gelakt vuren hout, of aan mdf dat ik dan knal rood verf.
Hier op komen dan de standaard knoppen (play stop forward......), en deze mogen ook flink groot en speels zijn, ik denk dan aan een centimeter of 10 zegmaar.
En je moet ze ook niet een klein beetje indrukken, maar gewoon een centimeter of 2 voordat ze contact maken..
Ik hoop dat het duidelijk is in wat voor stijl ik dit ding aan het maken ben...
Probleem: als ik straks een dikke 10 GIG aan mp3 tjes heb, dan wil ik natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om de titels te zien, en door een directory te scrollen oid..
softwarematig is dit geen probleem.. Maar wat voor display gebruik ik hiervoor..
Ik kan natuurlijk heel leuk een grafisch crystalfontz lcd-tje eraan hangen..
maar dat doet ontzettend afbreuk aan de rest van de stijl..
het display moet dus eigenlijk ook flink groot zijn, en niet zo veel "licht" geven.
Een voorbeeld wat leuk zou staan, is bijvoorbeeld een display in de stijl van zo'n NS vertrek tijden bord, dus met letters die omklappen. Wat aan het NS bord natuurlijk ook ontzettend gaaf is, is dat mechanische eraan..
Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt in wat voor stijl ik iets zoek,
hopelijk hebben jullie ook goede ideen..
ik ben bezig een mp3-computer te bouwen..
nu wil ik in tegen stelling tot vele anderen geen mooi klein kastje, maar een flinke kast..
Een beetje in een My FIrst SOny stijl....
Ik denk of aan gelakt vuren hout, of aan mdf dat ik dan knal rood verf.
Hier op komen dan de standaard knoppen (play stop forward......), en deze mogen ook flink groot en speels zijn, ik denk dan aan een centimeter of 10 zegmaar.
En je moet ze ook niet een klein beetje indrukken, maar gewoon een centimeter of 2 voordat ze contact maken..
Ik hoop dat het duidelijk is in wat voor stijl ik dit ding aan het maken ben...
Probleem: als ik straks een dikke 10 GIG aan mp3 tjes heb, dan wil ik natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om de titels te zien, en door een directory te scrollen oid..
softwarematig is dit geen probleem.. Maar wat voor display gebruik ik hiervoor..
Ik kan natuurlijk heel leuk een grafisch crystalfontz lcd-tje eraan hangen..
maar dat doet ontzettend afbreuk aan de rest van de stijl..
het display moet dus eigenlijk ook flink groot zijn, en niet zo veel "licht" geven.
Een voorbeeld wat leuk zou staan, is bijvoorbeeld een display in de stijl van zo'n NS vertrek tijden bord, dus met letters die omklappen. Wat aan het NS bord natuurlijk ook ontzettend gaaf is, is dat mechanische eraan..
Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt in wat voor stijl ik iets zoek,
hopelijk hebben jullie ook goede ideen..