Toon posts:

Client kan niet gevalideerd worden door nt-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met de volgende configuraties:

NT SERVER
- Pentium 300
- 128 MB SDRAM

13 Clients, allemaal windows 98 of 95

Het netwerk draait op een coax netwerk (tja...)

Sinds de komst van 2 nieuwe extra pc's komt het geregeld voor dat een client pc zich niet in het netwerk kan aanmelden. De client pc geeft aan "Er is geen geldige domein server die uw wachtwoord kan valideren" of zoiets.

De nieuwe pc's hebben er vooral last van. Na 2 a 3 keer opnieuw te zijn opgestart kunnen ze zich wel aanmelden. Pingen, internetten etc is geen probleem.

Zoals ik al zij draait alles op een coax netwerk, sterk verouderd dus, aangezien ik niet echt de ervaring hierin heb(met dit aantal clients) vraag ik me dus af of het aan de capaciteit van het netwerk ligt?, of ligt het aan de server(config is niet super, 300Mhz met 128MB) of ligt het aan de nieuwe pc's? lijkt me overigens sterk, want deze zijn net als de andere goed geconfigureerd.

Aan de software ligt het volgens mij niet, heeft altijd goed gewerkt.

Ik moet er nog wel even bij vermelden dat ze veel gebruik maken van aardige grootte excel bestanden die uren lang open staan, dit vanaf de server over het netwerk. Tevens werken ze nog wel veel met exact compact over het netwerk.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is dat coax netwerk wel netjes geterminaded en zitten de t stukjes direct aan de pc`s ? of heb je die verleng want dat mag dus niet.

En als ik jouw was zou ik proberen er utp in te krijgen. Is wel zo snel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
check eens in control panel je licenses, dikke kans dat er hier niet genoeg staan, overigens geef de server dit ook wel aan in de eventlog,

dit getal kan je dan simpelwegophogen mocht het te laag zijn, (natuurlijk wel licenties gaan aanschaffen!!)

A wise man's life is based around fuck you

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

zwelgje schreef op 06 March 2003 @ 23:26:
check eens in control panel je licenses, dikke kans dat er hier niet genoeg staan, overigens geef de server dit ook wel aan in de eventlog,

dit getal kan je dan simpelwegophogen mocht het te laag zijn, (natuurlijk wel licenties gaan aanschaffen!!)
Ik denk ook dat het aan je licenties ligt ja. Een andere verklaring heb ik zo 1 2 3 niet. Kijk ze eens na en stel ze hoger in (denk inderdaad om licenties ;)).

Profile