[Alcatel Adsl Modem] Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 16:41

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Ik was gister bij een vriend die dacht even gezellig te gaan dungeon siegen over het inet. Nu lukte het dus niet om op microsoft zone te komen. Dit was op zich niet vreemd aangezien hij inet via een router heeft.

Wij hadden dus wat poorten opengegooid bij de router maar nog steeds deed hij het niet. Zelfs niet als we alle poorten opengooien.

Onze theorie was dan ook dat we het een en ander in de modem moesten veranderen/opengooien. Hij dus zijn handleiding erbij pakken en we probeerden in het modem te komen. Hier ging het mis. We konden niet via Inet Explorer met het ip adres in de modem komen. Niet met router ertussen en niet zonder.

Ondertussen konden we wel internetten met de modem en router maar als we de modem direct aansluiten op de pc krijgen we geen verbinding (niet met modem en niet met inet). Met router ertussen krijgen we wel inet maar geen modem verbinding. Na langdurig kloten deed heel inet het niet meer bij hem. Ook niet meer via de router.

Hij heeft een alcatel modem, E-tech router. Win xp Pro een onboard netwerkkaart (N-Force2). Ik weet geen type nummers uit me hoofd. Komen erbij zodra ik ze heb.

Wat is er in godsnaam aan de hand? hoe kunnen we wel in het modem komen?

[ Voor 1% gewijzigd door nihitsia op 06-03-2003 10:47 . Reden: Is het nou de modem of het modem? ]

Gamebak Specs

Verwijderd

- Is die Alcatel modem getweaked....zo ja dan moet je daar ook de firewall uitzetten of als default "server" je router aangeven.
- Als je de modem direct aan de pc hangt moet je op de NIC uiteraard wel de juiste gegevens erop zetten....10.0.0.150 enz... anders ziet ie de modem niet.
- Doe iets met DHCP op die router of heb je vaste ip-adressen?

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Het modem is niet getweaked. Lijkt me ook niet echt zinnig met een router er al achter. NIC is allemaal goed ingesteld. Eerst geprobeerd via de instellingen in de handleiding en daarna zelf nog een uurtje lopen rommelen. Of hij vaste IP adressen heeft zal ik hem ook even vragen.

Maar hij komt nu zijn router en modem ook al niet meer in. Inet doet het ook niet. Dus hij is zo goed als vleugellam.

[ Voor 18% gewijzigd door nihitsia op 06-03-2003 13:43 ]

Gamebak Specs

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 18:37

fcs

kun je de modem pingen?

hoe zijn de instellingen van de pc? (dus de netwerk instellingen dhcp/toegewezen ip?).

Probeer eens met dhcp de modem te bereiken en met toegewezen ip adressen?

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik kan de modem niet pingen. In het begin niet met router ertussen en later ook niet met alleen het modem eraan. De router viel wel te pingen. Nu valt er helemaal nix te pingen |:(

Ik ben niet echt thuis in DHCP (heb zelf geen breedband Inet). Dus dat zal ik eens aan hem vragen. Wat is dat Btw?

We hebben het ook al geprobeerd met een toegewezen IP adres (aan de pc). We hebben er meerdere geprobeerd. In dezelfde range als de modem (10.0.0.*) en in een standaard thuisnetwerk range (192.168.1.*) beide nix.

[ Voor 1% gewijzigd door nihitsia op 06-03-2003 14:13 . Reden: Ik blijf toch bij HET modem, irri ]

Gamebak Specs

• fcs

fcs

ik zou zegen, probeer eens de modem te pingen zonder router er tussen (welke router zit er tussen?) voor het dhcp verhaal, raad ik je aan om de faq te lezen (is te lange verhaal om zo uit te legen).

Zoals ik het hier lees, vermoed ik een instelling in de pc zelf. heb je geprobeerd om alle netwerk instellingen te verwijderen, pc restarten en alles opnieuw in te stellen (wel als laatste redmiddel gebruiken, dit werkt geheid...)

Verwijderd

Dankje nihitsia,
Ik ben trouwens de vriend met de router problemen.

Hmm...
Ik heb net een nieuw moederbord gekocht en heb alles opnieuw geinstaleerd.
De DHCP staat uit en ik heb een 100MB netwerk kaart.
Het probleem met internet is inmidels opgelost, maar ik kan nog steeds niet online Dungeon Siege spelen.
Als ik mijn router er uit haal en direct met mijn pc in mijn modem zit dan kan ik hem niet pingen.
In de MXstream handleiding staat dat je je netwerkaart op 10mb half duplex moet zetten, maar als ik dat doe zegt XP dat er geen lan verbinding is.
De router is trouwens een Adsd E-Tech router (de witte).

• fcs

fcs

je zegt je e-tech niet te kunnen pingen (zonder router), dan zit daar het probleem.
vermoed ik. kun je wel andere spellen online spelen of alleen specefiek deze spel?
als het alleen deze spel is, dan kun je eens bij de handleiding van het spel kijken welke poorten er gebruikt worden, zodat deze poorten op zowel de modem als router geforward worden naar jou pc. Voor zover ik weet zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn.

Verwijderd

Ik kan mijn router wel pingen alleen mijn modem niet.
En het is niet alleen Zonematch, Battlenet werkt ook niet en met Emule heb ik een lowid.
Ik heb al een poging gedaan om de poorten open te doen maar tervergeefs leverde het geen resultaten op.

Voor de duidelijkheid ik heb een:
Adsl E-tech router en een Alcatel modem.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:30 ]

Verwijderd

Om online te gamen hoef je geen poorten te forwarden.alleen als je een server draait.
je hebt niet toevallig een firewall op die pc.

Verwijderd

nee op mijn pc draait geen firewall en ik heb zover ik weet geen server.

Verwijderd

foutje :+

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:38 ]

• fcs

fcs

kan het dan niet kom door dat postbus28 wel de router kan pingen maar niet de modem?

Verwijderd

geen idee ,
als je gewoon kan internetten,zou je ook moeten kunnen gamen lijkt mij.
maar het is wel vreemd dat je het modem niet kan pingen.
firewall op de router?

offtopic:
malaria zit achter 2 routers,moet m'n denkproces ff aanpassen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:47 ]

Verwijderd

dat zou kunnen ja maar ik zou mijn god niet weten hoe je die moet uitzetten.
Ik kanmet mijn moeders laptop wel de modem pingen als ik de netweradpater op 10mb half duplex zet.
Ik denk dat het komt dat mijn eigen netwerkkaart niet 10mb compatible is.

• fcs

fcs

firewall op router is idd een van de mogelijkheden. welke router wordt er gebruikt?

copy/past:
als je gewoon kan internetten,zou je ook moeten kunnen gamen lijkt mij
/end

niet altijd :) hangt van een aantal dingen af... zoals nu....

Verwijderd

ik heb een E-tech Router for MXStream/ADSL/Cable http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm die heeft dus:
Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:07 ]

• fcs

fcs

url werkt niet helemaal.... <-- zie net dat url wel werkt :)

heb je mogelijkheden om die firewall uit te schakelen?
(block ping, zal wel de reden zijn van waarom modem niet te pingen is...).
kan echt niet anders dan dat het aan de modem zelf ligt (instellingen).

probeer eens alles open te gooien (als test). iets anders zou ik ook niet weten...

[ Voor 5% gewijzigd door fcs op 06-03-2003 16:09 ]

Verwijderd

U kunt op dit moment niet via de router de web-pagina van het Alcatel modem openen. Normaal gesproken hoeft u echter ook geen wijzigingen in uw Alcatel modem te maken. Mocht u toch uw Alcatel modem willen aanpassen, dan raden wij u aan om het Alcatel modem tijdelijk rechtstreeks op een computer aan te sluiten.
uit de faq van de link hierboven
dan zal ie ook wel niet te pingen zijn :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:13 ]

Verwijderd

Ik heb alles al opgengegooid maar er veranderde niks.
ik heb verder alles disable staan.
Ik heb zelfs mijn ip adress gebruikt bij de dmz host maar dan gebeurde er ook erg weinig.

• fcs

fcs

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 16:12:
[...]

uit de faq van de link hierboven
dan zal ie ook wel niet te pingen zijn :D
zeg ik ook :P die stealth poorten ect :)

en andere spellen? werken die wel of geven die zelfde soort melding?
(ken het hele spel eigelijk niet, wel soortgelijke probleem met emule gehad, poort forwarding aan gezet, probleem verholpen).

[ Voor 31% gewijzigd door fcs op 06-03-2003 16:16 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

IT -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

vage router hoor 8)7

Verwijderd

Ja dat begreep ik ook nog wel.
Maar als ik de router eruit haal en direct in mijn modem zit dan kan ik hem ook niet pingen (maar dit komt omdat de netwerkadapter instellingen op 10mb half duplex moeten staan) en dat doeit mijn netwerkadapter niet. Maar dat is dus niet het probleem (toch bedankt)

• fcs

fcs

np :) en idd vage router. dit is z'n geval waar de dhcp zit ingebaken. En dat kan soms problemen geven. Weet het, aangezien ik ook een e-tech geval heb, met ingebouwde router, dus dhcp, de eerste ping result bv, geeft hij een timed out, terwijl de rest van de pings wel gewoon binnen komen???
maar goed, dat is een geheel andere probleem.....

Verwijderd

Voor MSN Gamezone
http://www.practicallynet...g/app_port_list.htm#Games

Alles gewoon te vinden via www.e-tech.nu
( Vragen en antwoorden / netwerkproducten kiezen )

Stealth zit aan de WAN zijde zodat van buiten geen poorten zichtbaar zijn. Dus van LAN zijde moet de router gewoon te bereiken zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:09 . Reden: poorten ]

Verwijderd

Dat is heel aardig van je, maar dat had ik ook al gevonden.
Ik heb echt alles geprobeerd voordat ik hier (een vriend van mij) ging posten.
Ik ben iemand die liever zelf zijn problemmpjes oplost, maar soms heb je gewoon hulp nodig van mensen die er veel meer verstand van hebben.
Ik ben nu even een dmz host aan het opzetten voor mijn pc kijken of dat wel werkt.

Verwijderd

Hmm Dat maakt dus niet uit.
Ik kom trouwens Battlenet wel op maar de router is dan ook gebouwd voor battlenet. Het is gewoon weer microsoft problemen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 02:18 ]

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Hmmm, Ik zal jullie het onderling maar laten oplossen. Ik ben duidelijk overbodig geworden :). Als je ADSL heb kun je ook wat sneller posten.

offtopic:
Even voor de eer postbus: Had ik al niet geopperd dat het aan je netwerkkaart lag?

Gamebak Specs

Verwijderd

Ik heb zelf ook een E-tech router en een Alcatel modem (Speedtouch 510).
Ik had bij mijn router een poort opengezet, maar kon deze niet gebruiken.
Na zoeken bleek ik in mijn ADSL modem ook een firewall te hebben. Hierbij
moest ook de desbetreffende poort worden opengezet.
Dit kon ik doen bij 'Advanched' - NAT door bij 'NAPT Settings' een nieuwe
entry te maken.
vb.
Protocol: TCP
Inside IP: (je eigen ip adres)
Inside Port: (de poort die open moet)
Outside IP: (gewoon 0.0.0.0 laten, dit kan dan van alles zijn)
Outside Port: (ook poort die open moet)

Ik weet dus niet of je deze modem hebt. Als je een ander hebt en je
moet daar poorten open zetten, zal dat wel op een soort gelijke manier
gaan.

Greetz,
Azzurro
Pagina: 1