[w2k] dos programma starten voor windows inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

TF

bla bla

Topicstarter
topic titel is een beetje vaag, maar ik ga het uitleggen:

Ik wil graag voor dat windows in het inlogscherm komt, een dosprogramma starten dat wat instellingen in de bios wijzigd.

Je kent het wel dat als je je pc niet goed aflsuit, dan begint windows een schijfcontrole. Nou op dat moment zou ik het dos programma willen starten. Kan ik dat ergens instellen??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

Outerspace

Admin General Chat
kan je dat niet in je autoexec.bat instellen??? ik dacht dat je daar die dingen kon instellen

Wauw, een sig!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
autoexec.bat in windows 2000?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
TF schreef op 06 March 2003 @ 10:33:
autoexec.bat in windows 2000?
en autoexec.nt werkt niet

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan een policy aanmaken en hierin een startupscript uitvoeren. Dit laadt ie dan elke keer als de PC opstart voor het inlogscherm.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Of op één of andere manier het dos programma als service installeren? (of dat uberhaupt kan weet ik niet hoor :) )

Verwijderd

Volgens mij kan je geen programma's opstarten die "automatisch" Bios instellingen veranderen?!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Die schijfcontrole wordt gestart vanuit de Session Manager...
HK_LM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\BootExecute [Binary Value]
Elke "regel" wordt afgesloten door een dubbel 00

Je kan proberen om het hierin te gooien; maar of het werkt weet ik niet...
Je hebt wel wat meer rechten naar hardware toe; Partition Magic maakt ook gebruik van deze key om de partities aan te passen..

let wel; als je hierin een fout maakt heb je kans dat heel windows niet meer opstart... (Sysprep van NT had wel eens de neiging om de afsluit 0'en te vergeten en bij installeren van Utimaco Safeguard starte windows niet meer op)

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 06-03-2003 11:11 ]

Pvouput live

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 06 maart 2003 @ 10:44:
Je kan een policy aanmaken en hierin een startupscript uitvoeren. Dit laadt ie dan elke keer als de PC opstart voor het inlogscherm.
nee die laat hij voor het loginscherm, het moet echt op het moment waar hij anders bijvoorbeeld de schijfcontrole start.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Dit TF is helaas niet mogelijk.

Inlogscripts kunt je synchroom laten lopen met een user die inlogt maar geeft niet gewenst resultaat.
Machinescript laad voor dat user inlogt maar na dat OS geladen is.. geeft ook niet gewenst resultaat.
Heb trouwens nog nooit ook niet na harde reboot(uit / aan) schijfcontrole gezien dit zou inhouden dat je je systeem goed vernaggelt.... (raad dus clean instal aan)...

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

:X Hier stond iets wat al gezegd was

[ Voor 87% gewijzigd door Devster op 06-03-2003 19:28 . Reden: Lezen is moeilijk... ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Mutsje: Als je FAT32 schijven hebt zal je best eens schijfcontrole tegenkomen na een vastloper. NTFS schijven zijn minder kwetsbaar. Als je in boot.ini de /sos parameter meegeeft voor het starten van W2K/XP zie je ook een korte chkdsk controle langskomen.

TF: De BootExecute registry key leek me ook een aardige optie maar helaas kan je daar niet gewone dos of windows programma's draaien maar alleen zgn. native compiled software.
Zie deze link: http://www.sysinternals.com/ntw2k/info/native.shtml

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Het kan zeker wel, maar dan ben je echt heel ver op weg voordat je uberhaupt begrijpt waar je mee bezig ben. Het is niet makkelijk en er komt zwaar programmeer werk bij aan te pas. Zie ook: PQMagic, BlueCon etc. Dat soort programma's maken gebruik van wat jij wil, maar dat is dan dus hard geprogrammeerd in de code van die programma's. En of je vanuit DOS/Console BIOS instellingen kan wijzigen, dat weet ik niet. Denk het niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
c70070540 schreef op 06 March 2003 @ 20:36:
Het kan zeker wel, maar dan ben je echt heel ver op weg voordat je uberhaupt begrijpt waar je mee bezig ben. Het is niet makkelijk en er komt zwaar programmeer werk bij aan te pas. Zie ook: PQMagic, BlueCon etc. Dat soort programma's maken gebruik van wat jij wil, maar dat is dan dus hard geprogrammeerd in de code van die programma's. En of je vanuit DOS/Console BIOS instellingen kan wijzigen, dat weet ik niet. Denk het niet.
ik kan via een progje: repset.exe instellingen doorvoeren in het bios van een compaq evo d510 USDT. Dit programma flashed dus niet maar voert alleen instellingen door die je opgeslagen hebt al een cleat text bestand.

Ik wou het graag meenemen in het image voor deze machine. zodat hij meteen de instellingen voor het bios goed zet bij de eerste maal opstarten. anders moet ik dit achteraf weer doen met een bootdisk, in principe niet zo erg, maar bij 80 nieuwe WS'en is dit toch wel een beetje onwenselijk.

Verwijderd

TF: Waar kan ik dat progje vinden. Wij zijn hier ook naar opzoek. We hebben namelijk 500 stations uitgerold en willen hiervan het bios ww veranderen. Dit zou dus kunnen met deze software?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:32:
Mutsje: Als je FAT32 schijven hebt zal je best eens schijfcontrole tegenkomen na een vastloper. NTFS schijven zijn minder kwetsbaar. Als je in boot.ini de /sos parameter meegeeft voor het starten van W2K/XP zie je ook een korte chkdsk controle langskomen.

TF: De BootExecute registry key leek me ook een aardige optie maar helaas kan je daar niet gewone dos of windows programma's draaien maar alleen zgn. native compiled software.
Zie deze link: http://www.sysinternals.com/ntw2k/info/native.shtml
duh.... wie installeert nou windowsXP op brakke fat32..... en wie geeft /sos mee dat doe je alleen in geval van nood de /sos optie(see troubleshooting chapter).

Je moet idd wel met exotische programma's gaan werken. geen wonder dat men met Juzt-reboot kaarten komt lol.. kan de user niks meer.

Verwijderd

Mutsje: Er staat in mijn post niets over XP installeren op FAT32. FAT32 partities gebruik ik bijv. voor het delen van data door de verschillende geinstalleerde OS-en die niet allemaal NTFS ondersteunen.
De /sos opmerking is ter illustratie dat chkdsk (autocheck) altijd gestart wordt. Zo ook andere programma's die in de BootExec key staan. Je ziet het alleen niet zonder /sos switch (als er tenminste niets mis is met de schijf).

TF: Ik weet niet hoe je je Image installeert op die machines maar als dat via een in Dos gestart programma gaat kan je misschien voordat je die Image software start eerst je repset.exe starten.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:48:
TF: Waar kan ik dat progje vinden. Wij zijn hier ook naar opzoek. We hebben namelijk 500 stations uitgerold en willen hiervan het bios ww veranderen. Dit zou dus kunnen met deze software?
programma is te vinden op de site van hp (compaq)

linkje:

http://h18007.www1.hp.com...us/locate/63_4493.html#32

je slaat vanuit het bios de instellingen op, op een diskette

ook het wachtwoord kun je hiermee doorvoeren, deze word in het bestand wel 'scrambled' opgeslagen

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar heb je niets aan dit apparaatje. Is een hardwarematige oplossing, maar alles staat weer precies zoals het moest zijn. http://www.juzt-reboot.com/
Pagina: 1