Toon posts:

3ds Max > flikkerende bitmap schaduw [Win]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een probleem met 3ds Max4. Bij het renderen flikkert mijn bitmap schaduw aan en uit (in animatie)! Ik weet niet wat het probleem is, maar er is mij verteld dat dit een bug van max is, wat mij sterk lijkt... Ook zijn er geen veranderingen gemaakt met de lichtinstellingen in de tijdlijn en er staat verder ook geen lichtbron in een object...

Wie kent dit probleem en weet hiervoor DE oplossing?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Kan misschien zijn dat 'ie net snijdt op een plane - dat de bitmap exact gelijkligt met een vlak of een kubus. Zet de bitmap net wat hoger (0.01), zo zie je het verschil nog steeds niet, maar weet 3dsmax wel welke qua z-waarde hoger is (als ze gelijk zijn moet 'ie er om tossen, vandaar dat flikkeren :) ).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Aha, zou heel goed kunnen! Zal het proberen en resultaat ff posten... Tnx

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
'erom tossen' is wel crue: gewoon afrondings fouten :) ... (of order of precedence)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, van wat ik begrepen had, zou ik bitmap/texture op een object iets moeten veranderen, ik zie nu ook dat het gebeurd op objecten waar ik geen bitmap/texture heb toegepast. Daar knippert de schaduw ook...
Ik zal het vast wel verkeerd begrepen hebben.
Wat doe ik nu fout? Als ik raytrace schaduwen gebruik is er geen probleem, maar dat duurt me te lang met renderen.

Ligt het aan de instellingen van de schaduw of is het combinatie van meerdere factoren?

:P

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Euh, wat bedoel je met een bitmap schaduw? Die term heb ik echt nog nooit gehoord. Bedoel je nou een shadow map?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1