Verwijderd

Topicstarter
Na 3 jaar te hebben gesukkeld over het basic abo van Casema, is nu eindelijk het nieuwe modem afgeleverd op dinsdag. Bij het aansluiten kreeg ik eerst het probleem met knipperen, dus klim maar in je telefoon bij de Casema internet helpdesk. Schijnt op eoa manier toch te hebben geholpen, want de knipperende lampjes zijn inmiddels verdwenen.

Nu ben ik gisteren de hele avond bezig geweest om ook de softwarekant aan de gang te krijgen. verschillende keren opnieuw de verbinding ingesteld, uit laatste nood zelfs windows XP schoon geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Ik krijg geen gehoor op het VPN adres 10.255.253.1. De casema i'net helpdesk bellen levert geen gehoor op( of je moet zin hebben a EUR 0,10/min een avondje te gaan luisteren naar de wanadoo top 40)

Vanmorgen weer gebeld, maar krijg dan na 5-10 min hangen iemand: Nee dat is niet mijn kennisgebied, kunt u opnieuw bellen en een andere keuze maken? Tja dan is mijn tijd ook weer even op, en de irritatiegrens ver overschreden.

Iemand een suggestie voor het verhelpen van het geen gehoor probleem?
Op het modem knippert het oranje activity lampje af en toe. De vier groene lampjes branden zoals het hoort.

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 18:50
Check je netwerkkabel nog 'ns, vervang 'm desnoods. Ookal zie je overal keurig netjes de signaal-lampjes branden, hier zou echt een probleem kunnen zitten. Wat betreft je activity-lampje; dit komt doordat Ca-zuig-ma af en toe je modem pollt. Geen nood, gebeurd verder niks. Is puur en alleen connecties checken vanuit Casema.

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 11:55
Ik heb nu een week geleden mijn cable basic over laten zetten naar een broadband basic. Nadat de modem (motorola) geinstalleerd was in de meterkast was de modem binnen een paar seconden "online".

Ik dacht dus "ik ben zo goed als klaar", blijk totaal verkeerd gedacht!

Na wat installatie problemen van de software heb ik eindelijk internet op de computer. Meteen even wat extra software installeren en nog een keer opnieuw opstarten.

Hierna krijg ik nog wel verbinding met casema, maar krijg ik geen data binnen. Ik meteen casema helpdesk gebeld, die man kwam met verschillende "oplossingen" die uiteindelijk het probleem niet oplosten. Uiteindelijk zei de man dat ik maar even de netwerk-omgeving moet verwijderen en opnieuw moest installeren. Wat ik verschillende malen daarvoor ook al had gedaan.

Volgende ben ik verder gegaan met het probleem, uiteindelijk aan het eind van de dag zie ik geen andere oplossing dan Win ME om te zetten naar Win2000. Het was vrijdag avond dus heb ik het overzetten uitgesteld tot de zaterdag middag.

Zaterdag middag eerst weer normaal proberen. (Waarschijnlijk in de hoop dat er een wonder was gebeurt.) Controleer ik nog een keertje de modem, knippert het "online" lampje! Ik meteen weer bellen en er een melding van laten maken. Gewacht tot maandag, want de kans bestond dat er een storing was.

Maandag avond terug van mijn stage, meteen weer op de modem kijken. Tot mijn verbazing knippert nu het send lampje. Uiteraard meteen weer de telefoon ter hand genomen en weer een melding laten maken.

Ik ben nu op mijn stage en wacht op het moment op een telefoontje van Mr. Casema, voor het maken van een afspraak met een monteur.

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Mijn gevoel zegt dat er nogal wat problemen met de motorola zijn. Wanneer je namelijk het gratis nummer van casema belt kan je alleen uit de modem kiezen, maar wanneer je het betaal nummer van casema belt kan je ook uit de verschillende problemen kiezen van de modem.

Zo een heel verhaal! Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg en dan natuurlijk ook met wat uitleg om het op te lossen.

PS. Als jullie nog tips hebben, voor het installeren van de casema software of andere op Win2000, die nog niet in de andere topics staan. Dan hoor ik ze graag.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Opzich issut niet zo moeilijk doe het hier ook voor veel mensen....

XP is iig gemakkelijk....

1 - Check of de 4 bovenste lampjes branden ...

2 - Check of je NIC een 10.*.*.* ip krijgt van de casema DHCP server

3 - ff die regedit van de cd draaien (of gewoon de install software) en die instellingen maken (doet de cd zelf)

Als stap 1 of 2 niet correct is is er iets niet in orde.. voor stap 1 casema bellen .. stap 2 eerst goed controleren of je niet perongeluk een statisch ip hebt ingesteld. Of ff andere pc proberen.

Stap 3 kan veel in fout gaan. Ze maken gebruik van een vpn tunnel maar zonder enige security .. windows wil altijd security .. vandaar al die settings en regedit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 11:55
Okay,

Nu maar ff wachten op een telefoontje van casema. Anders hang ik vanavond weer aan de telefoon! Zijn er trouwens rustigere tijden om te bellen, want `s avonds zijn er vaak veel wachtende voor me.