Toon posts:

videobanden naar pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag wat oude video banden van bruiloften en andere ongein naar een familielid op een ander continent sturen nu wil ik ze dus op mijn pc hebben maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg

Kan iemand mij helpen
En hou het aub zo simpel mogelijk ik ben ook maar een leek

groetjes Sjuul

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54

Super_ik

haklust!

met een tv-in-kaart een een videospeler, kun je ze capturen met een software prog

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
koop een tvin kaart of een tv in kastje, niet zo heel duur, werkt makkelijk en redelijke kwaliteit voor de low budget kaartjes. of je videokaart moet een ingang hebben, dan kan het ook

Verwijderd

Topicstarter
o ja misschien willen jullie ook weten wat voor een videokaart ik heb
leadtek A280- TD128 ViVo Geforce-4 Ti-4800-SE GPU / 128 Mb DDR / Tv-Out / Video-in / DVI / APG 8X

Wat het allemaal betekent weet ik ook niet ik heb het gewoon overgetypt uit de bestelbon.
Sjuul

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet mijn video recorder ook aan speciale eisen voldoen?
sjuul

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:39:
o ja misschien willen jullie ook weten wat voor een videokaart ik heb
leadtek A280- TD128 ViVo Geforce-4 Ti-4800-SE GPU / 128 Mb DDR / Tv-Out / Video-in / DVI / APG 8X

Wat het allemaal betekent weet ik ook niet ik heb het gewoon overgetypt uit de bestelbon.
Sjuul
Zie het video-in gedeelte! In principe heb je dus al een kaart wel een input heeft voor video. Alleen is de vraag wat is de aansluiting! Zal wel cinch/tulp zijn en je zult wel alleen een videorecorder hebben met coax!
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 09:41:
Moet mijn video recorder ook aan speciale eisen voldoen?
sjuul
Hij moet een bepaalde uitgang hebben maar dat hangt af van je input op je kaart!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
uh ja ik heb een deawoo videorecorder met een coax en scart that's it

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

koop een scart blokje. die maakt van een scart uitgang een 3 tulpjes.
2 voor het geluid, 1 voor het beeld.

Verwijderd

Topicstarter
in mijn video kaart zitten 5 tulp stekkers en een (denk ik ) firewire aansluiting

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 06 maart 2003 @ 09:45:
koop een scart blokje. die maakt van een scart uitgang een 3 tulpjes.
2 voor het geluid, 1 voor het beeld.
waar kun je zoiets krijgen en van welk merk en wat kost dat

Verwijderd

Als je voor die scart een adapter hebt welke het scart signaal omzet naar tulp signaal.
Dus van die rare stekker naar die 3 tulp stekkertjes (Rood/Wit/Geel) en die gele zou je in de input van je video kaart moeten kunnen duwen!

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus iets op de markt (een kabeltje of een doosje) dat ik tussen de videorecorder zet en de Pc waarmee ik de videobanden op mijn pc krijg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 09:46:
[...]

waar kun je zoiets krijgen en van welk merk en wat kost dat
Is volgens mij niet ect een merk voor.Zat er geen bij je VCR?
En anders Vogelzang/Regenboog/Conrad en dan voor een euro of 5 denk heb je zo'n ding wel.

Zorg wel voor een goede cinch-kabel als krijg je signaal verlies.

Je kunt ook scart adapters kopen welke input en output hebben. Is misschien ook handig kun je hem voor meerdere dingen gebruiken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:50:
Er is dus iets op de markt (een kabeltje of een doosje) dat ik tussen de videorecorder zet en de Pc waarmee ik de videobanden op mijn pc krijg
Dit is alleen maar om het signaal om te zetten van scart naar tulp.

Je hebt uiteraard wel nog software nodig op je pc maar daar weet ik (helaas) niets van!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus de verbinding valt wel mee begrijp ik maar dan. Ik zal ook wel software nodig hebben om de zooi bv te kunnen bewerken. of op cd te schrijven

Ik was gisteren bij de Regenboog en daar hadden ze een Pinnical doos staan waar alles al in zit is dit misschien iets

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:50:
[...]

Zorg wel voor een goede cinch-kabel als krijg je signaal verlies.

cinch-kabel ?????????

Verwijderd

cinch-kabel is zo'n tulp-kabeltje, weet je nog van het platen-speler tijdperk?!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:54:
Ok dus de verbinding valt wel mee begrijp ik maar dan. Ik zal ook wel software nodig hebben om de zooi bv te kunnen bewerken. of op cd te schrijven

Ik was gisteren bij de Regenboog en daar hadden ze een Pinnical doos staan waar alles al in zit is dit misschien iets
Pinnacle is een mooi pakketje.
En heeff ook een AV in/out
Zorg wel dat je er ook de pinnacle kaart bij koopt, dat scheelt render tijd!
Soms ziet ie al in het pakket en soms ook niet!! Let dus goed op! :*) Maar zul je wel aan de prijs merken!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 10:06 . Reden: Extra info mbt pinnalce ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die ken ik wel.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2666/thumb.jpg
De befaamde cinchkabel (met als achtergrond een Pioneer CDJ-800 :9 )

Verwijderd

Topicstarter
Oeps
ik denk dat ik jullie op een verkeerd been heb gezet. met die tulp stekkertjes was mijn geluidskaart

Mijn videokaart heeft 3 uitgangen
1 daar hangd mijn beeldscherm op
2 een soort mijsstekkertje ( er staat tv out bij)
3een soort serieele aansluiting maar dan heeft deze vierkante gaatjes.

Ik heb een blauwe kabel erbij gekregen die past op de ''muisstekker'' (als iemand me ff verteld hoe ik een foto kan mee sturen stuur ik er wel ff een fototje van)

Verwijderd

Je bedoeld de pinnacle DC-10 plus.
Dit is inderdaad een goede kaart. Analoge video in/out en de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit de software op CD of DVD te branden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 10:18:
Oeps
ik denk dat ik jullie op een verkeerd been heb gezet. met die tulp stekkertjes was mijn geluidskaart

Ik heb een blauwe kabel erbij gekregen die past op de ''muisstekker'' (als iemand me ff verteld hoe ik een foto kan mee sturen stuur ik er wel ff een fototje van)
tv -out is SVHS (dus een soort PS/2)
die 3 tja daar weet ik niet zo snel iets op.

Euh afbeelding toevoegen?! Tja ik ben een Full abo member dus ik heb webspace bij tweakers.net

Zal even kijken hoe het anders moet!
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 10:19:
Je bedoeld de pinnacle DC-10 plus.
Dit is inderdaad een goede kaart. Analoge video in/out en de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit de software op CD of DVD te branden.
Op mijn werk hebben we 2 setjes staan. De ideale montage kit voor een beginneling! >:)

Verwijderd

....
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2666/thumb.jpg
gedaan met [ img ] url van plaatje en dan [/ img ]

uiteraard zonder spatie's!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zelf gebruik ik daarvoor een Pinnacle DC30+ en de kwaliteit is dan zeer goed. Met een tv kaart was ik minder tevreden maar dat was ook niet zo'n goede codec.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nie helemaal
maar op: http://www.geocities.com/sjuulskever/kabel
staat de foto

Verwijderd

Topicstarter
Pinnacle DC30+ uhhm die kost 771 Euro!!!!!

Verwijderd

Dat is de SVHS in gang. Mits jouw VCR een svhs uitgang heeft kun je deze kabel gebruiken. Maar ik twijfel er aan of jouw pc daar een ingang voor heeft. Wel hebben de laatste tijd voor kaarten een SVHS output maar een input is toch weer het ietwat duurdere werk.
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 12:05:
Pinnacle DC30+ uhhm die kost 771 Euro!!!!!
Videobewerken/opnemen/etc is gewoon een duur karwei!!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 15:18:

Videobewerken/opnemen/etc is gewoon een duur karwei!!
hehehe.. ik kreeg m gratis.. mn pa had de matrox rtx 100 op zn werk aangeschaft en had de oude d30 niet meer nodig :P

ik gebruik m niet echt verder... ben een beetje slecht in monteren :(

[edit]ohw tip! je hoeft alleen wat bruiloftsfilmpjes te doen heh

deze kaart werkt niet goed onder winxp. is wel te doen met drivers klooien enzo maar officieel niet.

Vriend van me kocht de wat simpelere pinnacle d30 bij mycom en kreeg hem niet aan de praat (niet goed genoeg geprobeerd denk ik). Dag later ging hij weer terug naar Mycom en zei.. die kaart werkt niet onder winxp.. dat stond nergens bij ik wil graag mijn geld terug.

Als je 8 dagen de tijd hebt om te ruilen kan je op die manier kan je toch wat video's inladen denk ik zo.

[ Voor 46% gewijzigd door Pixal op 06-03-2003 17:04 ]

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 11:25
Als je alleen maar op hoeft te nemen dan kan het ook met volledig gratis software hoor.

Een programma als 'virtual dub' is in staat beelden op te nemen en ze gecodeerd op te slaan (divx / xvid etc), werkt prima.

Eventueel kan je iets als 'vidcap' (gratis MS proggel wat lastig te vinden is) gebruiken, die is wat soepeler met opnemen.

Om de video signalen bij je computer te krijgen moet je even naar de markt (of media markt, expert etc) gaan voor een scart plug, ze hebben ze in alle soorten en maten. Ik gebruik er eentje met een SVHS (mini-din) en 3 tulp in/uit gangen en een schakelaartje, kostte me iets van €4 en doet het perfect.

I can see clearly now, the brain is gone...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Van de Leadtek site:

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/vga/a280_flow.jpg

Systeem Specs

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

_Arnie_ schreef op 06 March 2003 @ 17:11:
Als je alleen maar op hoeft te nemen dan kan het ook met volledig gratis software hoor.

Een programma als 'virtual dub' is in staat beelden op te nemen en ze gecodeerd op te slaan (divx / xvid etc), werkt prima.

Eventueel kan je iets als 'vidcap' (gratis MS proggel wat lastig te vinden is) gebruiken, die is wat soepeler met opnemen.

Om de video signalen bij je computer te krijgen moet je even naar de markt (of media markt, expert etc) gaan voor een scart plug, ze hebben ze in alle soorten en maten. Ik gebruik er eentje met een SVHS (mini-din) en 3 tulp in/uit gangen en een schakelaartje, kostte me iets van €4 en doet het perfect.
AAAAH dus t kan gratisssss!????!! :P

en waar steek je die van scart naar tulp pluggen dan precies in??? in je denkbeeldige video input? ;)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Oeps

als je nou eerst een zelf wat vooronderzoek doet. Ook voor het bijvoegen van een plaatrje kun je gewoon even in de faq kijken en je kijkt gewoon even in de boekhadel voor een tijdschrift waar een stukje over video digitaliseren staat. Ik denk dat je daar een heel stuk verder mee komt dan het vraagje voor vegaaje hier te behandelen

Verwijderd

arjandijk schreef op 06 March 2003 @ 21:53:
[...]

als je nou eerst een zelf wat vooronderzoek doet. Ook voor het bijvoegen van een plaatrje kun je gewoon even in de faq kijken en je kijkt gewoon even in de boekhadel voor een tijdschrift waar een stukje over video digitaliseren staat. Ik denk dat je daar een heel stuk verder mee komt dan het vraagje voor vegaaje hier te behandelen
Onlangs stond er ind nog een mooi artikeltje in Computeridee over het gebruik van Pinnacle en digitaliseren van video bestanden.
_Arnie_ schreef op 06 March 2003 @ 17:11:

Maar dan moet je natuurlijk wel een mooie video input hebben op je pctje anders heb je er nog niets aan!
Pixal schreef op 06 March 2003 @ 17:00:
hehehe.. ik kreeg m gratis.. mn pa had de matrox rtx 100 op zn werk aangeschaft en had de oude d30 niet meer nodig :P

ik gebruik m niet echt verder... ben een beetje slecht in monteren :(
Matrox rules! Op mijn werk hebben we een Matrox systeempje met Adobe voor het 'echte' werk en 2 pinnacle sets voor de leerlingen om zelf mee te werken. Pinnacle is wel gebruikvriendelijker dan Adobe/Matrox maar je ziet het ook wel aan de kwaliteit!
Had ik nog niet gevnden Drunkfux maar is ind even een goede weergave van hoe en wat. En ik neem ook wel aan dat ie in het boekje stond van je kaart keverrules.tk!!
Pagina: 1