Email op alle locaties ophalen en delen

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 23:38
Een vriend van mij en ik willen het volgende:

-allebei een (meerdere eventueel) email boxen voor onszelf
-gedeelde email boxen die wij allebei overal kunnen ophalen, en die synchroom is. dat wil zeggen, dat als ik een email weg gooi, dat ie bij mijn partner ook weg is.

Ik zit zelf te denken aan een exchange server, maar ik heb daar totaal geen ervarig mee. het enige wat ik er van weet is dat het van MS is en dat je het laatset er mee kunt doen.

We zijn nu nog student maar willen over 4 maanden beginnen met ons eigen bedrijf, en dan is dit iets wat nodig is.

Kan iemand mij tips geven over wat nou het beste is om te doen, en ook het liefst het goedkoopst? 2 studenten kunnen moeilijk een dikke MS exchange server betalen als startende ondernemers denk ik :)

Het probleem waar ik tegen aan kijk, is dus dat het moet kunnen dat ik lokaal op het bedrijf mijn email check, en mijn partner bijv. ergens met zijn laptop op internet het zelfde kan doen, en dat onze gedeelde mailbox nog steeds synchroom is.

Iemand id'n?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05
Ja, dit kan met exchange.

Ik heb het zelf nu ook, draai Exchange met een pop3 connector die meerdere mailboxen ophaalt en op de server draait ook IIS met Outlook Web Access, waardoor ik er dus altijd bij kan.

De kosten van zo'n pop3 connector zijn overigens maar 60 euro. Exchange is duurder.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Dat kan inderdaad met Exchange in combinatie met Outlook Web Access, maar dat is voor twee man wel enige overkill inderdaad. Het is ook nog eens erg duur...

Is het geen idee om in het begin te starten met een simpele webmail?
Dan kunnen jullie beiden vanaf iedere plek bij je mail en loopt het nog synchroon ook :)

Toevoeging:
Als je webmail wilt gebruiken, laat je dan wel goed door je provider informeren of het kan. Vaak is het met een webmail applicatie zo dat je maar op 1 plek tegelijk kunt inloggen...

[ Voor 24% gewijzigd door RupS op 06-03-2003 09:50 ]

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel schijfruimte je op de server tot je beschikking hebt, maar anders is IMAP toch ook een goede oplossing?

[edit]

Is het de bedoeling dat hij op verschillende vaste werkplekken opgehaald kan worden of écht overal? Want als je je mail echt óveral wilt kunnen ophalen is IMAP in Outlook oid niet echt een oplossing, omdat je dan steeds een account aan moet maken. In dat geval zou ik toch naar een mooie webmail client gaan kijken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 09:57 ]

Verwijderd

Als je echt geen geld zou hebben is de volgende oplossing misschien iets:
Maak 2 emailadressen aan (voor jou en je partner)
Alles wat hierop binnenkomt laat je doorsturen naar 1 hotmail adres.
Deze is vanaf overal te benaderen, als jij iets weghaald ziet hij het ook niet meer etc. Eventueel kun je dan aan jezelf een email sturen om de ander in te lichten dat jij al gereplyed heb op een mailtje zodat dat ook duidelijk is. Tis niet de beste oplossing maar wel de goedkoopste :)