[AWstats] Rare, 'onbekende' user agents

Pagina: 1
Acties:

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Als ik door de stats van mijn website blader, is zo'n 1% van de gebruikte browsers onbekend. AWStats kan een lijstje geven van die browsers. Daar kom je vaak namen tegen als 'Geblokkeerd_door_Norton', '.:._Privacy_.:.', 'Blockiert_von_Norton' :+ en 'Fuck_you!_WebWasher_3.3' :P.

Nu gaat het mij even over die Norton, zijn er daadwerkelijk mensen die m'n site niet kunnen zien omdat het geblokkeerd wordt door Norton Internet Security oid? If so, dan zou ik graag weten WAT er in hemelsnaam op mijn site zou kunnen staan dat hiervoor zorgt. Het betreft een e-commerce site, en klanten blocken is niet cool ;).

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Config schreef op 06 March 2003 @ 09:20:
Als ik door de stats van mijn website blader, is zo'n 1% van de gebruikte browsers onbekend. AWStats kan een lijstje geven van die browsers. Daar kom je vaak namen tegen als 'Geblokkeerd_door_Norton', '.:._Privacy_.:.', 'Blockiert_von_Norton' :+ en 'Fuck_you!_WebWasher_3.3' :P.

Nu gaat het mij even over die Norton, zijn er daadwerkelijk mensen die m'n site niet kunnen zien omdat het geblokkeerd wordt door Norton Internet Security oid? If so, dan zou ik graag weten WAT er in hemelsnaam op mijn site zou kunnen staan dat hiervoor zorgt. Het betreft een e-commerce site, en klanten blocken is niet cool ;).
Nee hoor, Norton op de PC blokeerd alleen de browser identificatie van de client.
Jouw server weet dus niet wat voor browser de gast gebruikt. De gast kan natuurlijk de pagina wel zien.

(Misschien niet als je een browser afhankelijke website hebt (andere css enzo), maar dat zal wel meevallen).

[ Voor 4% gewijzigd door itsme op 06-03-2003 09:24 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Je bent imho wel behoorlijk paranoide als je je browsernaam niet wil laten zien.

* Annie staart voor zich uit en denkt: "hmm, die schroef daar in de muur ziet er wel heel verdacht uit".

Today's subliminal thought is:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

its_me schreef op 06 maart 2003 @ 09:23:
[...]
(Misschien niet als je een browser afhankelijke website hebt (andere css enzo), maar dat zal wel meevallen).
Wat dacht je van een javascript browsercheck? Maargoed.. Meestal zijn dit mensen die ergens gehoord hadden van een firewall. Dat klinkt natuurlijk enorm 1337! Installeren en alles wat er valt aan te vinken ook daadwerkelijk aanvinken.

Beetje overkill uiteraard.. En dat dan menig pagina niet meer werkt is dikke pech voor hun he :)

Verwijderd

Gewoon Norton ook blokken, probleem opgelost, muhahaha

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:21
Annie schreef op 06 March 2003 @ 15:25:
Je bent imho wel behoorlijk paranoide als je je browsernaam niet wil laten zien.

* Annie staart voor zich uit en denkt: "hmm, die schroef daar in de muur ziet er wel heel verdacht uit".
Ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, ik neem aan dat van die nare server virussen (nimda :? ) hier ook wel gebruik van zullen of iig kunnen maken? Dan zou het een vrij logische stap zijn om die informatie gewoon niet naar bekend te maken.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Ik vind het prima als mensen hun browsernaam blocken of Javascript in zijn geheel uitzetten, alleen dan moeten ze niet gaan zeiken als internetsites niet goed werken...

Tis erg jammer dat de standaarden nog niet zo standaard zijn, dus als webdevver heb je niet veel keuze en moet je wel de browsernaam opvragen.
Pagina: 1