Heeft er wel eens iemand boxen gemaakt in PVC-pijpen. Lijkt me wel leuk om van die mooie ronde boxen te hebben
Lijkt me niet handig, want die plastik buizen resoneren als de pest.
Eigenlijk is 't enige goede materiaal voor boxen MDF-hout.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Hmm titel doet me toch ergens anders aan denken
Geef mij maar een Warsteiner.
Ik heb ff je topic veranderd, aangezien euh dit niet helemaal op het onderwerp sloeg zegmaar.
Bericht hierboven
ja ik .Op vrijdag 17 november 2000 17:53 schreef koffeannan het volgende:
Heeft er wel eens iemand boxen gemaakt in PVC-pijpen. Lijkt me wel leuk om van die mooie ronde boxen te hebben
ben naar de bouw gegaan en heb daar zon dikke ronde buis gezocht en daar een stuk van 1 meter 20 afgezaagd met een zaag
daar heb ik een 25 cm speaker in gegooid van 350 WATT met een versterker van 300WATT beide met een weerstand van 16 Ohm en een decibel van 130
die buis is opgevuld met glasvezel en heb aan het uiteinde een rond stuk MDF plaat gemaakt van 2,5 cm dik
hij ligt nu in de auto en das neit normaal meer , de bas staat uit van mn radio en nog is het goed voor een rug masage
Spelfouten voorbehouden.
sorry hoor als vrouw denk ik niet meteen aan sex als ik pijpen hoor. Bij de gamma liggen toch echt pvc-pijpen in de schap
Dezee Topic heette eerst
Pijpen !!!!

Maar nu is verandert i: Boxen in PVC pijpen

gtx.
tim
Pijpen !!!!
Maar nu is verandert i: Boxen in PVC pijpen
gtx.
tim
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW
Verwijderd
Hm, ff de flauwe opmerkingen over de oorspronkelijke topictitel daargelaten, zal ik proberen uit te leggen wat het nut is van luidsprekers in een buis.
Als je een woofer in een ronde pijp monteert die aan één uiteinde open is, krijg je als het ware een enkelvoudige transmissielijn. Je moet je dat zo voorstellen. Als je een pijp hebt van een halve meter lengte, dan zal die pijp op alle harmonischen van een halve meter resoneren. Je krijgt dan, zeg maar, een "boost" bij bepaalde bastonen, die precies 1/4 en 3/4 van de pijplengte zijn. Resultaat: een speaker die in het lagetonen bereik op het eerste oor goed klinkt, maar op den duur toch een vervelende, doordringende bas heeft.
Een voordeel van ronde speakers is echter, dat er geen/weinig zgn. staande golven optreden. Dat is geluidsstraling, die tussen overliggende wanden heen en weer ketst. Dat kan dus niet, aangezien een cirkel geen rechte hoeken heeft
.
De meeste mensen monteren een lagetonenluidspreker in een pijp van meestal niet meer dan 40-50 cm lengte, en leggen die dan in de auto. Dan krijg je letterlijk een boombox. Het is de moeite waard om eens te experimenteren met buisvormige speakers, maar neem dan wel pijpen van mistens anderhalve meter lengte. Dan worden de écht lage tonen goed versterkt, en levert het (soms) fraaie resultaten op.
Als je een woofer in een ronde pijp monteert die aan één uiteinde open is, krijg je als het ware een enkelvoudige transmissielijn. Je moet je dat zo voorstellen. Als je een pijp hebt van een halve meter lengte, dan zal die pijp op alle harmonischen van een halve meter resoneren. Je krijgt dan, zeg maar, een "boost" bij bepaalde bastonen, die precies 1/4 en 3/4 van de pijplengte zijn. Resultaat: een speaker die in het lagetonen bereik op het eerste oor goed klinkt, maar op den duur toch een vervelende, doordringende bas heeft.
Een voordeel van ronde speakers is echter, dat er geen/weinig zgn. staande golven optreden. Dat is geluidsstraling, die tussen overliggende wanden heen en weer ketst. Dat kan dus niet, aangezien een cirkel geen rechte hoeken heeft
De meeste mensen monteren een lagetonenluidspreker in een pijp van meestal niet meer dan 40-50 cm lengte, en leggen die dan in de auto. Dan krijg je letterlijk een boombox. Het is de moeite waard om eens te experimenteren met buisvormige speakers, maar neem dan wel pijpen van mistens anderhalve meter lengte. Dan worden de écht lage tonen goed versterkt, en levert het (soms) fraaie resultaten op.
Verwijderd
Die dingen bestaan al, je hebt o.a de PMT "Poor Man's Tube" luidspreker.
De PMT kun je hier bekijken
De PMT kun je hier bekijken
eigenlijk is het enige goede materiaal graniet bijvoorbeeld. Dat resoneert zelf namelijk niet (of nauwelijks) en dat voorkomt nare bijgeluiden, maar om dat nou in je auto te leggenOp vrijdag 17 november 2000 17:58 schreef TD-er het volgende:
Lijkt me niet handig, want die plastik buizen resoneren als de pest.
Kijk hier maar ff.
Staan hele mooie tussen.
Ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben.
Staan hele mooie tussen.
Ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben.
edit:
Eerst lezen.
Flippo-dealer=> Great minds think alike
Eerst lezen.
Flippo-dealer=> Great minds think alike
Amantes amentes
--
Be inspired!
Wat dachten jullie van B&O Beosound?
Hier wil ik (persoonlijk dan) niks van horenOp zaterdag 18 november 2000 17:32 schreef henri het volgende:
Wat dachten jullie van B&O Beosound?
Verwijderd
Ik ook niet, luister eens naar Audio Note, Cabasse, of minder duur: Vincent.
Ronde speakers voor thuis ?
Ga je ze dan rechtop zetten, of gebruik je de lengte in de diepte, anders wordt het een paar daagjes afwerken...
Zie anders hoe het ook kan: Elektuur special " Hifi-luidsprekers no. 11
Kun je vast voor een 12,50 bijbestellen en anders ligt er vast wat materiaal in de bieb.
Ronde speakers voor thuis ?
Ga je ze dan rechtop zetten, of gebruik je de lengte in de diepte, anders wordt het een paar daagjes afwerken...
Zie anders hoe het ook kan: Elektuur special " Hifi-luidsprekers no. 11
Kun je vast voor een 12,50 bijbestellen en anders ligt er vast wat materiaal in de bieb.
Wil je alsjeblieft niet zo vloekenWat dachten jullie van B&O Beosound?
Bose heeft ook een speaker in een lange pijp uitgebracht, het enige goede wat Bose ooit heeft bedacht volgens een vriend van mij.
Jag
Pagina: 1