Toon posts:

van linux terug naar windows, ext-dos probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
misschien staat dit topic verkeerd maar ik dacht zo dat dit de beste plaats zou zijn.

-ik heb een server p2 366, 128 Mb, 2 harde schijven
-daar heb ik redhat 8.1 op geinstalleerd om internet mee te gaan delen
-is best veel gedoe en omdat ik (op het moment) weinig tijd heb wil ik nu win98 erop zetten en later alles goed uitzoeken en opnieuw proberen met linux
-win98 opstart schijfje erin
-fdisk/mbr gedaan

-alle partities geprobeerd te verwijderen en dat is dus het probleem
-1 partitie die als ext DOS wordt aangegeven krijg ik niet verwijderd
-ik krijg de melding: kan ext partitie niet verwijderen als er logische stations zijn
-maar: die zijn dus niet gedefineerd

hoe kan dit en hoe kom ik van deze partities af (geld voor beide schijven, bij de tweede harde schijf heb ik nog geen fdisk/mbr gedaan)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 08:13 ]

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
maak gebruik van de linux partitie manager of van w2k/NT/xp om de partities te verwijderen.
Dos heeft nog al wat problemen met niet dos logishe partities.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Zoekresultaten:
Er zijn ongeveer 17412 resultaten, verdeeld over 1161 pagina's.
Er is gezocht op: ext verwijderen
Woord frequenties: ext: 2146, verwijderen: 25400
Database van 695666 documenten doorzocht in 0,081s.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 06 March 2003 @ 08:42:
Zoekresultaten:
Er zijn ongeveer 17412 resultaten, verdeeld over 1161 pagina's.
Er is gezocht op: ext verwijderen
Woord frequenties: ext: 2146, verwijderen: 25400
Database van 695666 documenten doorzocht in 0,081s.
errug leuk hoor. Maar als je beter gelezen had dan had je gezien dat ik fdisk al geprobeerd had. Want ik had UITERAARD al gezocht, en met 20 miljoen hits is het nogal lastig om de juiste te vinden want die zeggen bijna allemaal dat je fdisk moet proberen.

het gaat er juist om dat ik de melding krijg dat ik de ext dos partitie niet kan verwijderen omdat er logische stations gedefineerd terwijl fdisk vervolgens zegt dat deze er niet zijn als je ze probeert te verwijderen !

Verwijderd

tip: zoek even het dos programmaatje Gdisk, dit is van een oude norton bundel, daar heb ik het ook mee teruggezet.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

- Neem een linux boot disk
- Start van je diskete
- login
gebruik fdisk om je ext part. weg te halen.

DOS, kan hheelmoeilijk linux verwijderen :))
Men noemt het een bug in fdisk van DOS :))

En dat van fdisk /mbr is alleen om je MBR te fixen. Zodat je van ilo/grub/kernel( Ja, je kan je kerneel direkt in je MBR plaatsen ) af bent :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 08:57:
[...]

errug leuk hoor. Maar als je beter gelezen had dan had je gezien dat ik fdisk al geprobeerd had.
Als je beter gelezen (gezocht?) had, dan had je gezien dat fdisk onder dos simpelweg geen kaas heeft gegeten van door Linux aangemaakte partities. De fdisk die jij nodig hebt is die van Linux.
Want ik had UITERAARD al gezocht, en met 20 miljoen hits is het nogal lastig om de juiste te vinden want die zeggen bijna allemaal dat je fdisk moet proberen.
Overdrijven is een vak he... ;) Als je zoekt op "ext verwijderen" heb je aan de allereerste hit al genoeg.

Zo'n post van mij moet je niet zo negatief opvatten... Als je nou meteen had gezocht op die 2 woordjes uit die post had je je antwoord al gehad voordat je de reply op mijn post typte.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 06-03-2003 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok Gerben, jij bedoelde het misschien niet zo kwaad en het is nog vroeg (da's mijn excuus) maar ik zal je mijn eerste hit even neerzetten ter illustratie, ik werd daar niet vrolijk van:

Virus
... 9 van de 10 msn trojans zijn op deze eenvoudigemanier te verwijderen gaa naar ... sub
sub infectfiles(folderspec) On Error Resume Next dim f,f1,fc,ext,ap,mircfname ...
members.lycos.nl/yohr/newpage.html - 23k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

maarja, da's met google (en ja zoek woorden: ext verwijderen) waarschijnlijk heb jij de got search gebruikt?

Anyway thanks voor de hulp jongens ik zal dit even gaan proberen

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

De GoT search rules them all he! ;) Die bedoelde ik inderdaad ook... Aan de titels van de topics te zien staat de eerste pagina met resultaten al vol met oplossingen. :) Good luck!

Verwijderd

Topicstarter
gelukt, via de linux bootdisk !!!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Maar ff heel erg off topic als het alleen om het delen van internet gaat zijn er toch makkelijkere oplossingen als win98 ?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Mja, dit was wel te vinden geweest aangezien dit toch echt al wel vaker aan de orde is geweest. Er is zelfs in de Microsoft knowledge base te vinden hoe je Linux verwijdert :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.