Toon posts:

Watercooling rig klaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zonet zelf mijn eerste watercooling in elkaar gezet en heb paar vraagjes ivm radiator en temps en fans :-)

Ik heb 2 fans 120mm (80cfm papst) bovenop honda civic autorad geplaatst, en ik laat ze lucht wegzuigen, maar of deze nu aanstaan of niet, de temp blijft hetzelfde. Is dit normaal?

Dit zijn de enigste fans die ik heb in de case, maar ik wil hier later nog wat aan doen.

De setup is pomp>waterblock>rad>reservoir>pomp. Het reservoir is +-2.5 liter groot, rest van de components zijn dangerden maze 3, sicce nova 1300l/h pomp en tygon 1/2" tubing.

Mijn temps zijn met een P4 1.8 op 2.05 aan standaard voltage idle 33°C en stressed 41°C. Mobo is een Epox 4G4N.

Is dit niet wat aan de hoge kant?

Graag uw mening aub, ik ben hier nieuw :-)

Alvast bedankt.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
fotoos uiteraard

Verwijderd

Die temps zijn idd wat hoog voor waterkoeling op een pentium 4, aangezien je hem niet eens zo ver heb overgeklokt. Ik denk dat je die temps ook heb met sterke luchtkoeling, en jij heb waterkoeling, dus zou het een stuk lager moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet er wel bijzeggen dat de casetemp 27°C is ongeveer

Verwijderd

Topicstarter
tips over wat er beter kan misschien dan aub?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 08:08:
tips over wat er beter kan misschien dan aub?
We hebben hier op GoT een EDIT Knop uitgevonden om dit soort dingen te vermijden :)

verder heb ik zelf (nog) geen ervarig met waterkoeling, gebruik de search eens. kun je nog wat vinden :)

Verwijderd

Het kan van alles zijn, zit je koelblok goed op je proc? Zit er goede koelpasta onder? Hoe lang duurt het tot de proc die temp heeft bereikt?

Verwijderd

Topicstarter
er zit artic aluminia tussen en de koelblok zit er goed op denk ik, want het moederbord plooit door aan onderkant van de druk.

De cpu heeft die temp direct bij opstarten, is onmiddellijk 31-33°C.

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Hmmm, klinkt me dan een beetje in de oren dat wellicht de temperatuursonde niet helemaal de juiste temp wergeeft. Krijg je die 31-33 ook in de bios te zien als je de pc net hebt opgestart?

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad, onmiddellijk bij het opstarten zegt de bios temp monitor dat de cpu 31°C-33°C heeft.
Maar ik dacht dat ik eens had gelezen dat die tempsensors van intel moederborden zo perfect werkten, in tegenstellingen tot sommige amd borden ...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

Shunt

Boe

als je mobo begint te plooien door dat je cpu cooler er zo strak op zit is niet goe hoor :D
zet hem eens wat losser :P

heb je kast open staan of staat hij dicht ? zuigt hij de lucht van uit de kast naar binnen of zuigt hij het van buiten aan ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
geen luchstroming in de case, enkel die ventilators van de radiator staan erin, die zuigt dus van binnen naar buiten lucht :-)

Case staat dicht ter info ...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 10:07:
geen luchstroming in de case, enkel die ventilators van de radiator staan erin, die zuigt dus van binnen naar buiten lucht :-)

Case staat dicht ter info ...
daar heb je dus al een probleem ;)
de temps van binnen de case zijn veel hoger als die van je kamer
doe het eens anderzom ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Het is toch van de case naar buiten, dan maakt het toch niet uit? :?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Om je water te koelen maakt dat wel uit. Als je het water koelt met de lucht van in je case die bv 27° dan blijft de temperatuur van het water hoger dan als je het koelt met de lucht van je kamer die mss zo'n 25° is. Als je een goede airflow wilt dan moet je meer fans hebben die naar buiten blazen dan naar binnen. ;)

Verwijderd

Welkom op GoT

Het is gebruikelijk dat we vragen over waterkoeling vragen in het
[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II :)

In de eerste plaats is het zo dat als je een redelijk groot radje bezit dat het verschil met of zonder fan niet echt zo gigantisch veel scheelt maar bij jou scheelt het niets en dat klopt natuurlijk niet en je temps zijn gewoon te hoog voor deze Cpu. :)
1.Je kan/moet uiteraard je airflow verbeteren om betere temps te krijgen(bekijk het verschil door je rad buiten je case te zetten).
2.Spiegel je blokje(schuren en polijsten)
3.Lucht in je systeem! :)

Is het dan nog niets post je vragen dan in het bovengenoemde Topic ,daar lopen een aantal mensen wie vergevorderd zijn met de setups van WC's. :)
Pagina: 1