Laptop advies, voor welke zouden jullie in mijn geval gaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 01:03
Heyallo,

Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te schaffen, heb me hier al een tijdje in verdiept, en heb er nu een aantal op het oog.
Maar graag zou ik van jullie eens weten wat jullie ervan vinden. Ik zal zoveel mogelijk info geven.

Allereerst is het de bedoeling dat het ook min of meer een desktop vervanger gaat worden. 3dsmax, premiere, after effects en photoshop zijn een aantal programma's die ik veel zal gebruiken. Hierdoor en mede doordat ik ook nog wel aardig op het ding wil kunnen gamen, heb ik zowieso alleen maar gekeken naar laptops met de Ati Mobility Radeon 9000 64mb erin. Verder wilde ik minimaal een 15" scherm, een zo snel mogelijke processor, aangezien ik wil dat hij een tijdje mee kan lopen, 40gb hdd, dvd/cdrw combo, zeker min. 512mb ram en eigenlijk het liefst zoveel mogelijk garantie. Het budget gaat zo rond de 2500 (ex btw.) euro liggen.

Uiteindelijk heb ik voor mezelf 3 verschillende uitgekozen die me aanspraken, ik zal ff de belangrijkste specs en de prijzen die ik erbij vond erbij zetten, en dan ben ik benieuwd voor welke jullie zouden gaan, of dat jullie misschien nog een veel betere voor me weten.

Promedion 5600D M9
Afbeeldingslocatie: http://www.rgacomputers.nl/images/producten/notebook/promedion_M9.jpg

Deze laptop was "Best getest" in Computer Totaal feb. 2003, en leek me vooral interessant omdat hij veel extra's heeft, en incl. snellere proc. en veel ram, nog goed in het budget zit.

- Intel Pentium4 processor 2,4Ghz FSB 533Mhz 512Kb
- 15" TFT scherm SXGA 1400X1050
- Bay1: 1.44FDD
- Bay1: Extra removable Li-Ion batterij verwisselbaar met FDD
- Bay2: DVD/CDRW Combo drive
- 512MB PC2100 DDR RAM, Max. 1GB
- 40Gb harddisk 5400RPM
- 3D surround sound met wavetable
- ATI Mobility Radeon 9000 64MB
- Optische draadloze muis met laadstation en zonnecellen
- Wireless LAN 802.11b 2,4Ghz PCMCIA
- Wireless PAN Bluetooth 2,4Ghz USB
- 4x USB 2.0
- 3 jaar onsite garantie

Zo kost hij Euro 1976

Met een Pentium4 2,8 i.p.v. 2,4 zou dat Euro 2189 worden
Meerprijs voor 1024 mb DDR ipv. 512 DDR is Euro 330
_________________________________________________+
Met deze twee opties erbij totaal dan dus Euro 2519

Dell Inspiron 8200
Afbeeldingslocatie: http://www.euro.dell.com/images/emea/pcbrowse/inspn_8200.jpg

Deze leek me interessant omdat ik altijd hoor en lees dat Dell heel betrouwbare systemen levert, wat misschien een beetje boven het budget waard is..

- Mobile Intel® Pentium® 4 Processor 2.4GHz-M/ 512kb cache
- 15,0'' TFT UXGA Kleurenscherm (1600*1200)
- 3.5" 1.44MB floppy drive
- Internal 8x DVD/24x CD-RW Combo
- 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 5400)
- 512MB DDR SDRAM 266MHz (1x512MB) (max 1024)
- Crystal Audio CS4205 audio chipset
- Harman Kardon® Odyssey 2 speakers
- 2-USB
- ATI Radeon 9000 64Mb
- 3 Jaar International Next Business Day On-Site

Ik hem hem al een beetje naar mijn eisen geconfigureerd, en kom zo uit op een prijs van Euro 2748

Sony Vaio GRV-616G
Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/images/grv616s_2.jpg

Deze leek me interessant omdat ik hem er allereerst best mooi uit vind zien (het oog wil toch ook nog wel wat), en hij heeft een 16" scherm, wat wel lekker groot is.

- Intel® Pentium® 4 processor 2.6GHz
- 16.0" TFT colour display 1280 x 1024 SXGA resolution
- Removable CD-RW / DVD-ROM drive Speed: R-write: 24x; RW - write: 10x; DVD-read: 8x; CD-read: 24x, CD-RW-read x12
- ATI MOBILITY™ RADEON™ 9000 (64MB DDR SDRAM)
- 3 x USB ports
- 256MB (upgradeable to 512 MB) DDR-SDRAM
- 40 GB HDD
- Windows® sound system compatible and 3D Surround • Built-in stereo speakers
- MG Memory Stick
- 1 Jaar garantie (weet niet wat voor)

Zo kost hij Euro 1925

Meerprijs voor 512mb i.pv. 256 is Euro 250
Meerprijs voor 3 jaar next-day-onsite garantie is Euro 358
____________________________________________________+
Met deze twee opties erbij totaal dan dus Euro 2533

Dan is er van deze Sony ook nog de een versie Vaio GRV-616S

Deze heeft grotendeels dezelfde specs maar:

- 512MB DDR-SDRAM
- 60 GB HDD
- Removable CD-RW / DVD-RW drive Speed: DVD-R-write: 1x, DVD-RW-write: 1x, DVD-R/DVD-RW read: 2x max., CD-R-write: 16x max., CD-RW-write: 8x, CD-ROM-read:24x max., DVD-ROM read: 4x max.)

Een dvd-brander dus!!

Deze kost zo Euro 2670

Anyways, het is misschien een beetje een lang verhaal geworden, maar ik loop nu al maanden te staren naar verschillende laptops en deze leken mij het beste voor mij. Aangezien het een hoop geld is, hoop ik dat iemand de tijd neemt om er even naar te kijken, en me aangeeft voor welke hij zou gaan en waarom. Dan kan ik dit advies verder gebruiken in mijn keuze, en misschien dat men wel heel andere suggesties of ideeen voor me heeft.

In ieder geval, bij voorbaat dank!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou voor die eerste gaan met de extra opties. Totaal bedrag van €2519 dus.

Die laatste, de Vaio GVR-616S zou ik niet nemen vanwege de DVD-brander. Ik vind dat zoiets niet thuishoort in een laptop.

De Dell Inspiron 8200 is ondanks de kwaliteit te duur. Hij heeft de langzaamste processor en, als ik de review van ZDNet moet geloven, is zwaar en groot.

Dan blijven de Sony Vaio GRV-616G en de Promedion 5600D M9 over. Aangezien de Promedion 5600D M9 volgens de Computer! Totaal goed uit de test komt, flinke specs heeft en niet duurder is dan de Sony zou ik voor de Promedion 5600D M9 gaan :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Er komen zoveel laptop topic, we kunnen gewoon niet voor elke merk/type een topic hebben. Raadpleeg je lokale pc shop, zij horen je goed te kunnen informeren en adviseren.

Dit topic is gesloten.