[C++/win32] Child windows in parent

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
Graag wil ik child windows (win32) in parent windows maken die binnen de parent blijven, eigenlijk net zoals met MDI. Maar ik wil helemaal geen meerdere documenten gebruiken, vandaar dat ik niet weet of MDI wel geschikt is. Eigenlijjk wil ik MDI helemaal niet gebruiken omdat dat voor MDI applicaties bedoelt is en ik ben geen MDI applicatie aan het maken.
Dus kan ik die child windows binnen mijn parent window houden zonder dat MDI te gebruiken?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Heb ik oook laatst moeten doen, is niet gemakkelijk.

Child windows van jezelf of uit een andere applicate en wil je ze ook nog kunnen bewegen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

Je kan ook een SDI frame maken (Single document interface).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom is een MDI app niet geschikt? Je kunt toch gewoon prima windows daarin aanmaken, zonder dat je je aan de 'traditionele' manier hoeft te houden? Ik zie het probleem niet helemaal :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Dr. Vork
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
.oisyn schreef op 06 March 2003 @ 10:12:
Waarom is een MDI app niet geschikt? Je kunt toch gewoon prima windows daarin aanmaken, zonder dat je je aan de 'traditionele' manier hoeft te houden? Ik zie het probleem niet helemaal :?
Misschien is het wel mijn perfectionisme.........

• johnwoo
  • Laatst online: 09:23

johnwoo

3S-GTE

Als je je windowtjes zelf aanmaakt met CreateWindow(Ex) dan kun je gewoon z'n parent opgeven. Anders kun je ze met SetParent later alsnog in een andere window plaatsen (handig in bijvoorbeeld VB).

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Is een form in een form niet ontzettend vaag voor de gebruiker?
Pagina: 1