Toon posts:

Mijn eerste overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle leden en niet-leden van got,

Ik ben vaak op deze site opzoek naar informatie over case modding en overclocking. Ik heb een heleboel gelezen over deze 2 dingen en nu heb ik besloten dat ik zelf mijn spullen ga overclocken. Ik heb in elke topic gekeken maar telkens als er weer bijv een abit moederbord werd voorgestelt kwam iemand anders weer met een asus. Daar werd ik dus niet veel wijzer van :D. Ook heb ik op google gezocht over het beste overclock moederbord maar zonder succes.
Wel heb ik geleerd hoe ik moet overclocken en hou ik bridges eventueel zou moeten cutten of ergens een potlood streepje neer zetten :P.
Maar toch blijf ik zitten met een paar vraagjes. Ik maak nu een best grote topic dus ik hoop niet dat het stoort :).

Als eerste heb ik een vraagje over de hardware die ik nieuw heb gekocht hier zou ik graag jullie goedkeuring op willen of enige problemen die ik zou kunnen voorkomen. Ik heb namelijke deze Hardware.

Moederbord, EP-8RDA+ nVidia (nForce 2 ) Socket A

http://www.gistron.com/img/producten/1046786878.jpg

Processor, Athlon XP 2200+/1,80GHz ( Tb )

http://www.gistron.com/img/producten/1043663875.jpg

Ram, 512MB DDR-RAM/333 PC2700, 184pin, CL2,5

http://www.hardware.info/images/pcadvies/ddr333.jpg

Ik denk nadat ik grondig in topics heb gekeken dat dit een goede keuze is.
Graag jullie mening hierover.

Dan had ik nog een vraagje over de processor, ik weet hier nog niet zoveel van dus ik zou graag willen weten of aan deze processor nog iets gelast of gestreept moest worden of zo. hier heb ik een plaatje van mijn processor.

http://www6.tomshardware.com/cpu/20020610/images/tbred0.jpg

Graag hier ook jullie mening over en als er gelast moet worden ofzo jullie deze tekening even zouden willen over nemen en met paint streepjes zetten ofzo waar het nodig is :D

Dan had ik nog 1 vraagje, kan iemand mij de instellingen geven voor de bios of welke stapjes ik moet nemen om hem te overclocken, dit bedoel ik ook met het ram en zo

En dan nog een klein dingetje, hoe moet ik mijn vedeo kaart overclocken, ik heb nu een ati siluro Geforce2 T400 64 Mb, maar ik ga over een maand een nieuwe kopen hoor. Maar toch zou ik even willen weten hoe ik deze overclock :D

Iedereen bedankt ;) mzzl d00ders !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 02:39 . Reden: *Update2 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Ik denk nadat ik grondig in topics heb gekeken dat dit een goede keuze is.
Graag jullie mening hierover.
Wat voor RAM is dat? Merkloos of merkvol? Merkloze reepjes schijnen vaak een beetje brak te zijn, daarom kun je beter merkram kopen :).
Dan had ik nog een vraagje over de processor, ik weet hier nog niet zoveel van dus ik zou graag willen weten of aan deze processor nog iets gelast of gestreept moest worden of zo. hier heb ik een plaatje van mijn processor.
Een AMD tbred B is standaart unlocked ;).
Dan had ik nog 1 vraagje, kan iemand mij de instellingen geven voor de bios of welke stapjes ik moet nemen om hem te overclocken, dit bedoel ik ook met het ram en zo
Zoek en u zult vinden :o B).

tvw

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

Rival24

I'll Be Back

Een AMD tbred B is standaart unlocked ;).
Jup, maar een 2200+ is een tbred A :)

• iets
rival24 schreef op 06 March 2003 @ 02:45:
[...]

Jup, maar een 2200+ is een tbred A :)
Maar er staat dat hij een Tb heeft gekocht :o
Processor, Athlon XP 2200+/1,80GHz ( Tb )

tvw

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Nagoed, Abit rulex dus bigtime 8)
ShotGun schreef op 06 March 2003 @ 02:51:
[...]

Maar er staat dat hij een Tb heeft gekocht :o

[...]
Ik denk niet dat het een Thunderbird is :o
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 02:33:En dan nog een klein dingetje, hoe moet ik mijn vedeo kaart overclocken, ik heb nu een ati siluro Geforce2 T400 64 Mb, maar ik ga over een maand een nieuwe kopen hoor. Maar toch zou ik even willen weten hoe ik deze overclock :D

Iedereen bedankt ;) mzzl d00ders !
O, maar das niet zo moeilijk :D Je kan bijvoorbeeld Rivatuner gebruiken om je videokaart te overclocken. De help functie van dat programma zal je heel goed helpen. Je kan het proggie hier ergens downloaden: http://www.guru3d.com/files

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT.

Als frequent bezoeker van GoT heb je vast al gelezen dat er vaak naar de FAQ wordt verwezen. De search gebruiken is ook een veel geopperde oplossing voor de meeste problemen.

Als je dat had gedaan dan had je dit over het door jou gekozen moederbord in de diverse topics kunnen lezen.

Over de processor staat hier best veel.

Wat is het beste geheugen kwam hier al vaak voorbij.

Over het befaamde potloodstreepje is ook hier al onderwerp van discussie.

De beste biosinstellingen staan in THE BIOS GUIDE waar in de FAQ al naar wordt verwezen en nu je na een aantal malen klikken op de links in mijn reactie ziet hoe iets te vinden is zal je de vraag over het overklokken van je videokaart via de search ook al beantwoord krijgen.

Kortom, je vroeg eigenlijk welke combinatie is het beste en daarvan staat in de FAQ dat dat soort vragen niet mogen dus door lezen moet je gewoon zelf je oordeel vellen.

Succes.

ARME AOW’er

• iets
Ik denk niet dat het een Thunderbird is :o
Ik ook niet :o. Maar Tbred-B @ 2200+ bestaan wel :o. :
http://www.geek.com/procspec/amd/thoroughbred.htm

Ik win >:).

[ Voor 2% gewijzigd door iets op 06-03-2003 03:01 . Reden: typo ]

tvw

Verwijderd

Hoe is dit systeem vraag -> mag dicht...

GuardianAngel zegt er wel wat van... maar meld het niet in SM...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zie de reply van GuardianAngel.. Dit zijn vrij basic vraagjes, die je met wat inzet zo kunt uitzoeken.
We verwachten hier dat je eerst namelijk wat eigen inzet toont, door wat uit te zoeken en de faqs te lezen. Maar mocht je nog speciale problemen tegenkomen met die combinatie, of je hebt vragen over een specifiek onderdeel, dan kun je altijd weer een topic starten :)

succes.

(Oh, Thorry... G.A. zegt er wel wat van, maar dat kun jij niet zien ;))
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.