Optische Muis Mat

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi

Ik heb search gezocht en beetje alle gelezen over optische muis mat. Ik heb aantal muismatten geprobeerd maar geen enkele mat beviel me goed en na een tijdje slijten ze ook nog.

Ik wil geen dure muis mat maar spullen die je makkelijk kan kopen of makkelijk kan vinden.

Ik heb een keer A4tje geprobeerd maar dat werd ramp dus dat doe ik niet meer.

Ik doe nu zonder mat dus gewoon op mijn burea maar door wrijving met mijn hand is die ook gaan glimmen.

Ik speel vaak MOHAA dus muis is eigenlijk best wel belangrijk maar ik weet niet meer wat ik moet doen.....

Het is dual optical van Logitech

Iemand een idee?

Lucky Goldstar

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke optische matten heb je dan al gebruikt?

Everglide heeft er trouwens ook één, misschien is dat wat.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

DJkim schreef op 06 March 2003 @ 01:37:
Hoi

Ik heb search gezocht en beetje alle gelezen over optische muis mat. Ik heb aantal muismatten geprobeerd maar geen enkele mat beviel me goed en na een tijdje slijten ze ook nog.

Ik wil geen dure muis mat maar spullen die je makkelijk kan kopen of makkelijk kan vinden.

Ik heb een keer A4tje geprobeerd maar dat werd ramp dus dat doe ik niet meer.

Ik doe nu zonder mat dus gewoon op mijn burea maar door wrijving met mijn hand is die ook gaan glimmen.

Ik speel vaak MOHAA dus muis is eigenlijk best wel belangrijk maar ik weet niet meer wat ik moet doen.....

Het is dual optical van Logitech

Iemand een idee?
Hmm, ik speel ook vaak spellen en gebruik geen muismat icm met mijn optical. Ik denk dat je het beste naar een soort dunne, niet stoffe, muismat kan zoeken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:04

tozzke

aka tozzert

ik gebruik een stoffen muismat van HP (0,5 cm dik antislip/rubber met stof bekleed)... het glijdt lekker moet ik zeggen

en slijten..... na 3 jaar balmuizen en 2 jaar optisch muizen vertoontie nog niet echt slijtage :| (de randjes beginnen nu wat te rafelen maja... dat mag hij onderhand ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door tozzke op 06-03-2003 01:45 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 14:01

DinX

Motormuis

Zelf gebruik ik een Ratpadz voor m'n optische muis. Die kosten wat meer dan de default muismat, maar dan heb je wel wat.
Je kan het vergelijken met een Everglide en andere van die "muisplanken".

De precisie van je muis gaat er enorm op vooruit met die dingen. Het glijdt ook beter dan een gewone muismat. Maar dat is mijn mening :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

mja de everglide, bepaalde icemats zijn ook goed ( niet allemaal zijn geschikt voor optical)

Maar ik blijf toch bij mijn oude vertrouwde tafel. Is die tafel van jou dan niet gelakt dat ie zo snel slijt? bij mij is de tafel gelakt, glimt ook een beetje, maar dat werkt echt super soepel.

Een muismat vindt ik over het algemeen te klein

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 01:43 ]

Verwijderd

Om heel eerlijk te zijn is een Ratpad of Everglide in combinatie met een optical muis echt een absolute killer combination. Wat je ook kan doen is een goedkope egaal gekleurde hardplastic muismat zoeken en stukjes tape onder je muis plakken.
Nog mooier is glas onder je muis, dat is practisch beter en goedkoper dan een ratpad maar wel meer werk en risico.

meer info over glazen muisvoetjes met veel plaatjes en uitleg:
(click het plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/review/glas/foot1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 01:47 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik heb een muismat van een niet nader te noemen lichtjes fabrikant :P met een soort gel erin de gel kun je zien zitten (bovenkant is doorzichtig) en mn muis muist er erg goed op. Itt veel andere muismatten. Het leuke was dat hij gratis is/was. :D

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb een oude gratis muismat gewoon helemaal wit gemaakt en daar muis ik al een tijdje op. gaat prima

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Zwarte stoffen muismat met gel wristrest ingebouwd. WErkt perfect als jaren .. eerst met balmuis en nu met dual optical. Nooit problemen en met em laptop waar ik ook mee game muis ik op alles wat los en vast zit...de bank .. het vloerkleed .. de tafel en gisteravond het bed geprobeerd maar toen moest ik toch effe een donkere handdoek neergooien om het effe wat lekkerder te laten lopen.

• Graham
  • Laatst online: 31-03 21:36
Hier bestaat al een redelijk groot topic over

Mousepads & stuff

• GhAoS897
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 15:29

GhAoS897

Star Citizen

Ik heb ook een Logitech dual optical en gebruik een ratpadz in combo :D
Werkt idd echt fijn
Je legt er wat voor neer maar dan heb je ook wat
Echt een solide "muismat"
En het lijkt echt dat je sense van je muis omhoog gaat (lijkt veel accurater te reageren)
Aanrader :D

Star Citizen Referral : STAR-DK5L-7NXL

Verwijderd

Hier komt ie dan:

Het zwarte muismatje van Fellowes!

Ik heb een dual-optical en een vriend van me ook en we hebben allebei (na verscheidene matten geprobeerd te hebben) deze mat.
De muis schiet nooit over en het is een lekker matje. Neem wel een zwarte, want van een rood matje raakt de laser van mijn muis wel eens in de war.

Verwijderd

Kep func1030. Heerlijke mat, maar waarschijnlijk te duur voor jouw begrippen als ik je 1e post lees.

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 03-04 11:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Overigens zit er (tenzij je die er zelf ingebouwd hebt HotDenio) geen laser in je muis hoor.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 11:49
DinX schreef op 06 maart 2003 @ 01:43:
Zelf gebruik ik een Ratpadz voor m'n optische muis. Die kosten wat meer dan de default muismat, maar dan heb je wel wat.
Je kan het vergelijken met een Everglide en andere van die "muisplanken".

De precisie van je muis gaat er enorm op vooruit met die dingen. Het glijdt ook beter dan een gewone muismat. Maar dat is mijn mening :)
Heb ook een ratpadz, zit hier maar wat stof te vangen nadat ik de func1030 had geprobeerd.
De func1030 roeleert imho, vooral met zn 2 verschillende oppervlakken (1 kant glad, andere kant beetje ruw) voor ieder wat wils.

Systeem Specs

• SilentSimon
  • Laatst online: 01-04 22:34

SilentSimon

Have you been hopped?

ik zit te twijfelen tussen een ratpadz en een func1030 :)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 04:52

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

- Func surface pads, (erg goed)
- Icemat (zwart ivm optical!) Erg goed, alleen niet goed voor dual mouseman..
- Everglide, goed, maar slijt behoorlijk
- Ratpadz, wel ok/goed

etcetc, er zijn genoeg tests te vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 06-03-2003 10:24 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Ik heb m gewoon op mn tafel hoor :|/
nix geen problemen
vroeger had ik wel zo'n gewone ouwe muismat, van rubberachtig iets, zon goedkoop ding dat je overal gratis krijgt (niet zo'n plastic maar een zachte), en die was ook wel fijn :)

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Eskimootje schreef op 06 March 2003 @ 02:06:
Ik heb een muismat van een niet nader te noemen lichtjes fabrikant :P met een soort gel erin de gel kun je zien zitten (bovenkant is doorzichtig) en mn muis muist er erg goed op. Itt veel andere muismatten. Het leuke was dat hij gratis is/was. :D
Ja, ik heb ook zo'n mat. (euhm, eigenlijk heb ik er drie, maar da's alleen maar handig voor later...) Glijdt inderdaad prima met mijn Logitech Wheelmouse Optical. Kan ik iedereen aanraden.

Ik denk dat over het algemeen die dunne hardplastiken matjes het best gaan...
.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Graham
Oscar the Grouch schreef op 06 March 2003 @ 10:06:
Overigens zit er (tenzij je die er zelf ingebouwd hebt HotDenio) geen laser in je muis hoor.
Idd, zou ten eerste een hele dure muis worden lijkt mij en als ie sterk genoeg is dat ga je nog een gat branden in je muismat + bureau 8)7 en dat is zonden van je muismat...:P

Maar ik heb dus de Func 1030 Mousepad Black/Black deze werkt lekker met m'n MX500 waar ik overgens ook erg tevreden over ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 06-03-2003 10:58 ]

Verwijderd

is het verschil zo groot dan met en zonder muismat?
Ik heb toch altijd gedacht dat een muismat history was sinds de komst van een optische muis :)

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 06 March 2003 @ 10:06:
Thanks, weer wat geleerd :)

Wat zijn het dan? Gewoon rode lampjes?

IIG, dat van dat zwarte Fellowes muismatje weet ik wel zeker ;)
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 10:58:
is het verschil zo groot dan met en zonder muismat?
Ik heb toch altijd gedacht dat een muismat history was sinds de komst van een optische muis :)
Ze zeggen wel "Two 800-dpi optical sensors deliver more precise tracking on almost any surface.", maar daar klopt echt helemaal niks van! Ik heb het met verschillende Dual-opticals (en ook muizen van andere merken) geprobeerd, maar op een glad bureau schiet het pijltje echt wel vaak over (tenzij je net een goed bureau-oppervlak hebt). Je moet gewoon een goed muismatje hebben.

Wat WEL zo is, is dat je over een richel heen kan muizen (bijvoorbeeld als je twee matjes naast elkaar legt), want dan neemt de andere sensor het gewoon over en dan merk je er niks van. Dat is wel cool van de dual-optical!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:32 ]

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 03-04 11:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 11:28:
Thanks, weer wat geleerd :)

Wat zijn het dan? Gewoon rode lampjes?

Yep, LEDs om precies te zijn :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
Het klinkt misschien raar maar ik gebruik gewoon een stukje linoleum,kost weinig,zitten alerlei kleuren in dus mijn muis reageert goed, en is verschrikkelijk slijtvast ;) ;) ;)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11-2025

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Waar kan je zo'n Ratpad bestellen / kopen?

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

Verwijderd

Waar kan je zo'n Ratpad bestellen / kopen?

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
Waar kan je zo'n Ratpad bestellen / kopen? (sorry, het moest ff :P )

Verwijderd

Heb zelf gekozen voor een func1030.
Doorslaggevend was de lage hoogte.
Matje is iets van 4mm hoog en da's beduidend minder dan een ratpadz of everglide.
En als je een bedrade muis hebt is die clip echt een uitkomst.
Bovendien is het een van de grootste matten.

Als low budget tip kan ik je een snijmat aanbevelen.
Die zijn er in allerlei maten te koop, nagenoeg onslijtbaar en helemaal als je een blokker aanbieding tegen komt voor een prikkie te koop.
Maar ja, die dingen zijn altijd groen met wat lijntjes d'r op en mooi is dus anders.
Werkt wel erg goed, helemaal icm een bal muis,
de structuur geeft de bal net ff dat beetje meer extra grip en schoonmaken is ook zo gepiept.
Maar ik ben blij met m'n 1030, ding is ondertussen een jaar oud en na een lauw sopje is ie nog steeds zo goed als nieuw.

• Graham
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:50:
Heb zelf gekozen voor een func1030.
Doorslaggevend was de lage hoogte.
Matje is iets van 4mm hoog en da's beduidend minder dan een ratpadz of everglide.
En als je een bedrade muis hebt is die clip echt een uitkomst.
Bovendien is het een van de grootste matten.

Als low budget tip kan ik je een snijmat aanbevelen.
Die zijn er in allerlei maten te koop, nagenoeg onslijtbaar en helemaal als je een blokker aanbieding tegen komt voor een prikkie te koop.
Maar ja, die dingen zijn altijd groen met wat lijntjes d'r op en mooi is dus anders.
Werkt wel erg goed, helemaal icm een bal muis,
de structuur geeft de bal net ff dat beetje meer extra grip en schoonmaken is ook zo gepiept.
Maar ik ben blij met m'n 1030, ding is ondertussen een jaar oud en na een lauw sopje is ie nog steeds zo goed als nieuw.
Toppie ;)

Ik heb dat ding ook. Heb hem al dik 3 maanden en ben zeer tevreden. Jammer dat ie wat aan de dure kant is maar goed hij is het waar.

Iets meer erover....

Hij wordt geleverd in een metalcase. Ook kan je kiezen uit twee oppervlaktes, een kant is glad andere kant is ruw ;)...

Verder door dat er een rubbere omhulsul heeft blijft hij goed op z'n plaats.

• RammY
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Heb hier een "versleten" everglide liggen. Gratis gekregen. En met optical werkt ie super goed. BTW hijs zwart. (met geel UT1 logo :9)

Deze advertentieplaats is te huur!

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Dat matje van fellowes heb ik dus gehaald. Maar het is een stoffen matje en echt niet geschikt voor serieus gaming .. Jammer !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik een el-cheapo muismatje van v&d, kost maar 3 euro en werkt prima met mijn logitech mx300

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Ik zweer zelfbij de func1030 :)

kost nu 20 euro (actie) bij www.perfect-systems.nl

• Piggen
  • Laatst online: 18:40

Piggen

Lekker bakkie

Ik zoek ook een mouse pad voor m'n Logitech MX500 (over een houten tafel muizen lijkt me toch niet echt goed :D) en ik vind de Thermaltake Xaser II Aluminium Mouse Pad erg mooi http://www.thermaltake.com/products/xaser/mousepad.htm). Misschien is dat ook wat

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:39
mpmad schreef op 06 September 2003 @ 17:25:
Ik zoek ook een mouse pad voor m'n Logitech MX500 (over een houten tafel muizen lijkt me toch niet echt goed :D) en ik vind de Thermaltake Xaser II Aluminium Mouse Pad erg mooi http://www.thermaltake.com/products/xaser/mousepad.htm). Misschien is dat ook wat
Aluminium muismatten en optische muizen, slechte combinatie.

Ikzelf gebruik een X-Board V2 Transparant en mijn MX700 me mouseskatez werkt daar perfect op en glijd gelijk zot. Mijn Cordless Mousemand Optical werkt daar ni echt goed op.
Heb ook een Everglide Attack pad optical Smoke en daar werken ze beiden perfect op. Ge hebt de Optical White ook, die optical matten van everglide hebben glinstertjes waardoor het mogelijk is om een optische muis te gebruiken.

Ik prefereer de X-Board V2 omdat die nog iets beter glijd en een groter oppervlak heeft.

X-Board V2: 25 euro
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/xboard.jpg

Everglide Attack Pad Optical Smoke: 16 euro
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/everglide.jpg

Een beetje verlies heb je altijd...

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-01 20:43
hiero is er ook al een draadje over. En ik persoonlijk vind mijn bureaublad de beste ondergrond :), moet ik uitzagen als ik uit huis ga :p

• srblackbird
  • Laatst online: 05-12-2025

srblackbird

ThinkGEEK

Ik heb de Ratpadz GZ, werkt goed.

http://www.Ratpadz.com

Verwijderd

Imo is het echt nonsense om veel geld uit te geven aan een pad. Het voordeel van optische muizen is juist dat het geen ruk uitmaakt, zolang het maar geen glazen plaat is.

Ikzelf heb ooit van m'n vriendin een 'artpad' gekregen, een cheapass muismatje met een klepzeiker cartoon er op. De enige reden dat ik die gebruik is dat m'n bureau een glazen plaat is waarop m'n MX700 niet wil werken.

Wil je dan perse toch een fijn oppervlakte, probeer eens een snijmat. Bij de betere kantoorboekhandel wel te krijgen, een groene mat met daarop een grid, bedoeld om papier op te snijden.

//edit
links:
www.artpad.nl

gegevens mijn muispad:

Afmetingen :
240x195 mm
Bovenlaag :
gelamineerde sulfaattop
Tussenlaag :
nvt
Onderlaag :
neopreen 2mm
Bedrukking :
full color offset

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 19:05 ]

Verwijderd

Imo is het echt nonsense om veel geld uit te geven aan een pad. Het voordeel van optische muizen is juist dat het geen ruk uitmaakt, zolang het maar geen glazen plaat is..
Ja, maar ik wil gewoon een ondergrond die gewoon 'fijn' aanvoelt en die heb ik gevonden bij de fUnc B)

Verwijderd

ik heb echt geen muismat nodig hoor voor mijn optische muisjes. Mijn bureau is goed genoeg.

• PeGys
hey, goed voor jullie, maar ik heb liever een muis die lekker schuift.
Ik ga naar de FOM lan party's, daar zit je aan voze oranje, blinkende tafels, daar wil ik jou muis eens op zien werken. Ze verkopen er niet voor niets muismatten. En ja hoor, iedere keer uitverkocht omdat je met je optische muis niets kan aanvangen op die tafels.

Het hangt gewoon af van de ondergrond waarop je werkt.
Wil je der geen geld aan geven ? Goed voor jullie, maar dat wil niet zeggen dat wij ons moeten richten naar jullie zin.

Verwijderd

Bureau heb ik zelf gemaakt, met MDF en een wit volkernplaatje erop van 4 mm.

mijn MX700 glijdt zeer goed op me bureau en heeft er ook zeer goede grip op.

En ik moet zeggen, dat is voor mij de beste oplossing, omdat als ik een muismat gebruik ik er altijd eraf kom met me muis.

Mja, welke 19 jarige stelt er nu zijn eigen bureau samen en bouwt em dan ook nog zelf :)

• Suepahfly
  • Laatst online: 11-03 13:27
Ik heb zelf een een matje gehad van M3 superdun en anti slip, totdat ik besloot dat ding onder de strijkbout te gooien |:(

Ik kan 'em alleen niet weer vinden via google :(

[ Voor 3% gewijzigd door Suepahfly op 06-09-2003 23:49 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:03:
Wil je dan perse toch een fijn oppervlakte, probeer eens een snijmat. Bij de betere kantoorboekhandel wel te krijgen, een groene mat met daarop een grid, bedoeld om papier op te snijden.
Dit dacht ik dus ook en zo heb ik toch vrij lang zitten prutsen. Mooie snijmat van Securit NL, bijna A4, maar tracken ho maar. Muis hapert toch te vaak.
MX500 bleek er niet goed mee uit de voeten te kunnen, ondanks het grid en het fijne raster-patroon. Bovendien loopt de mat stroef.
Heb uiteindelijk een Everglide Optical Attack Smoke besteld en wat een sensatie!!
Heb in ieder geval nu ook een mooie snijmat.........

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

ik heb een zwarte muismat met zo'n kussentje voorop naam even kwijt.

werkt perfect :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
ik heb een everglide smoke. Echter begint deze mat al slijtage plekken te krijgen. Ik heb daarom mouseskates bevestigd en nu heb ik geen sluitage meer.
Erg fijna muismat, alleen de inkeping is een beetje lastig. Gewoon 180 graden draaien en je hebt er geen last meer van.

• PeGys
Die Everglide Attack Pad Optical Smoke is inderdaad een goede mat, maar ik vindt de textuur ervan nog iets te grof.
Toen ik op FOM de X-Board V2 zag liggen in het transparant en ze zeiden me dat die ook voor optische muizen was, heb ik die gekocht. De textuur is zachter en een Logitech muis met MX technologie werkt er perfect op. En ze glijdt beter dan een attack pad en is een stuk groter qua oppervlak.

Dat ding geeft ook erg goed licht door. De randen lichten zelfs op van de LED van de muis zelf. Dus goed voor te modden....

• Piggen
  • Laatst online: 18:40

Piggen

Lekker bakkie

PeGys schreef op 06 September 2003 @ 17:56:
[...]

Aluminium muismatten en optische muizen, slechte combinatie.
Waarom dan. Lijkt me best glad en het is niet doorzichtig (duh). Waarom zou het niet werken dan?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-04 20:21

Brazza

Byte me!

Echt na jaren met el-cheapo muismatten, eindelijk een fUnc sUrface 1030 gekocht en ik wil nix meer anders! Echt wat een controle over je muis. Eindelijk met PS rechte lijnen tekenen etc.
Pagina: 1