[CCFL] Issie kapoet ? What 2 heruse ?

Pagina: 1
Acties:

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn ccfl is volgens mij doorgebrand. Rook niet zo fris, maar kan ik iets hergebruiken of kan ik m fixen ? Ik zat te denken aan bijv nieuw blokje (hoe dat ding heet, i dunno) kopen en ouwe ccfl eraan hangen of mayB 2 ccfl light aan 1 blokje ?

foto

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Hmm alleen de invertor volgensmij, je hebt hem zeker aan de verkeerde draad gehangen ofzo, ik zou ff een nieuwe invertor halen.

• D-Jay
  • Niet online
Waar kan ik zo'n dingen halen (gewoon bij de electrozaak?) en hoe duur is zo'n ding ?

Verwijderd

Dat is niet je ccfl maar je inverter. Je kan een nieuwe inverter kopen, maar die zijn bijna net zo duur als een inverter + ccfl.

2 ccfl's aan 1 inverter is niet aangeraden tenzij je graag nog een kapotte inverter wil

Gewoon bij boer te halen, alleen kosten die dingen 10 tot 14 euro, en een CCFL + inverter meestal ook zoiets.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 01:05 ]

• Novah
inverter is ongeveer 3 euro tien bij de lokale elektro boer, ik heb vanmiddag er nog 1 gehaalt omdat me window af was.

Niet duur iig.

[ Voor 109% gewijzigd door Novah op 06-03-2003 01:07 ]

Verwijderd

Novah schreef op 06 maart 2003 @ 01:05:
inverter is ongeveer 3 euro tien bij de lokale elektro boer, ik heb vanmiddag er nog 1 gehaalt omdat me window af was.

Niet duur iig.
Welke boer is dat? En waar?

Hier (Eindhoven) bij boer 1 moesten ze er 14 euro voor hebben
Bij boer 2 10 euro
en boer 3 had ze niet.

In een winkel in Lommel (Belgie) hadden ze voor 8 euro.

• Novah
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 01:06:
[...]

Bij boer 2 10 euro
en boer 3 had ze niet.

Ik woon in Leiden (in de Randstad, 15 minuten van Den Haag)

De Groot Elektronica heeft complete pakketjes CCFL's met hele verpakingen enzo, voor 13 euro 40, heb je dus een CCFL, inverter en draadje.

Ze verkopen ook losse onderdelen voor als er wat stuk gaat, draadje + inverter kost rond de 3 tot 4 euro. CCFL los kost een x bedrag, weet ik even niet.

• D-Jay
  • Niet online
De vraag is natuurlijk of de lokale elektronicaboer of de Ben van Dijk dat wel te bieden heeft èn ook nog voor die prijs ... ik ga het morgen navragen ... mogen ze het zaakje gelijk ff zelf solderen ... gebeurd dan toch in m'n werktijd :P

Verwijderd

-D-Jay- schreef op 06 March 2003 @ 01:11:
De vraag is natuurlijk of de lokale elektronicaboer of de Ben van Dijk dat wel te bieden heeft èn ook nog voor die prijs ... ik ga het morgen navragen ... mogen ze het zaakje gelijk ff zelf solderen ... gebeurd dan toch in m'n werktijd :P
Ben van Dijk heeft ze hier voor 12,50

Wat valt er eigenlijk te solderen aan een CCFL?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 01:28 ]

Verwijderd

Novah schreef op 06 March 2003 @ 01:10:
[...]
Ik woon in Leiden (in de Randstad, 15 minuten van Den Haag)

De Groot Elektronica heeft complete pakketjes CCFL's met hele verpakingen enzo, voor 13 euro 40, heb je dus een CCFL, inverter en draadje.

Ze verkopen ook losse onderdelen voor als er wat stuk gaat, draadje + inverter kost rond de 3 tot 4 euro. CCFL los kost een x bedrag, weet ik even niet.
Moet je ff bij Kok op de beestenmarkt langs gaan, die heeft 't denk ik wel :)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
tering, wat een afzetters... ccfl is hier net zo duur als inverter.. d.w.z. 7euro t stuk.

gewoon ff nieuwe inverter halen en voilla... pas wel op voor kortsluiting, want dan krijg je dit soort smelly taferelen

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zou btw die inverter wel ff netjes opbergen, want dat apparaatje zet de 12v om naar zo'n 800 volt. Uitkijken dus :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
van dijk hier heeft de CCFL zonder invertor voor 7 pleuro, en een losse invertor voor 6

TheS4ndm4n#1919

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zoals het mij lijkt moet alles het nog doen..dwz alleen het aansluit punt tussen ccfl en inverter is doorgebrand, dat plastike stekkertje. Dat is opzich geen "vitaal" onderdeel, dus als je het zou schoonmaken, zou ie het weer moeten doen, mits er niets anders doorgebrand is. Maar voordat je nieuwe invertor/ccfl koopt....vraag jezelf wel eerst af waarom dit zo gesmolten is. Dit gebeurt niet door zgn slijtage (dat de ccfl/invertor teveel uren heeft gemaakt). Dit komt of door te hoog amperage --> draad wordt heel heet en doet dus het plastic smelten/verbranden, of door teveel isolatie van de invertor...--> warmte stapelt zich op.

Iig succes, en wat ik zou doen is gwoon nieuwe invertor + ccfl kopen, tezamen voor 15 euro, weet je zeker dat dadelijk je hele kast niet affikt.

T60P Widescreen

Verwijderd

Hier in apeldoorn (van essen) heb je voor 9 euro een invertor, en ook voor 9 euro de ccfl zelf.
Maar van essen is rete duur, dus dat moet goedkoper kunnen.

• Novah
Ik denk omdat het stekkertje van zijn CCFL beetje naar de kloten is dat hij de contactpuntjes wil gaan solderen. Maar met een nieuwe invertor moet het probleem opgelost zijn. CCFLs krijg je niet zo snel stuk me schokken enzo, enige manier om een CCFL goed te verneuken is het staafje te breken.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 14:40:
Hier in apeldoorn (van essen) heb je voor 9 euro een invertor, en ook voor 9 euro de ccfl zelf.
yup van essen is niet 1 van de goedkoopsten, mede apeldoorner :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ja denk wel dat je een nieuwe inverter nodig hebt ja , maar van essen in de enige in apeldoorn :(, mede apeldoorner:P

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 01:20:
[knip]

Wat valt er eigenlijk te solderen aan een CCFL?
De draadjes die eraan zitten??? :?
Ma hoe kan die inverter zo maar kapot gaan dan?

Klopt het dat de CCFL eigenlijk niet stuk gaat bij normaal behandelen?

• Kr3Kr
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

ik denk dat het stekkertje er niet goed (slap) in heeft gezeten, en dat icm de hoge spanning een kortsluiting/vonkverschijnsel heeft veroorzaakt. je zou kunnen proberen dr een nieuwe "socket" aan te maken, of de draden erop solderen. al geprobeerd of er nog rook uitkomt als je m zonder ccfl aanzet?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 01:06:
[...]

Bij boer 2 10 euro
en boer 3 had ze niet.

boer 4 @ kruisstraat 61 ofzo 6,50 :)
bij die boer werk ik...

Ben overigens wel benieuwd welke boeren je gehad hebt :P .
Display aka Coditronix
Ibo (oid)
??????

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:27 ]

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Het stekkertje bij jou heeft iets los gezeten .. omdat de contacten niet goed aansluiten en er een hoge spanning opstaat gaan de twee pinnen vonken en wordt het warm. dan zie je zo'n gesmolten plek.. dus hij is verder nog wel goed.. dit heb ik namelijk ook al eens gehad..

en een nieuwe inverter kost hier in Ede 5.5 euro ofzo.. met ccfl iets van €11 (30cm)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Looki schreef op 06 maart 2003 @ 23:44:
Het stekkertje bij jou heeft iets los gezeten .. omdat de contacten niet goed aansluiten en er een hoge spanning opstaat gaan de twee pinnen vonken en wordt het warm. dan zie je zo'n gesmolten plek.. dus hij is verder nog wel goed.. dit heb ik namelijk ook al eens gehad..

en een nieuwe inverter kost hier in Ede 5.5 euro ofzo.. met ccfl iets van €11 (30cm)
eijlander zeker??

ontopic:
je zou idd kunnen proberen de draadjes er gewoon op te solderen ipv met stekkertje, let wel op dat je geen kortsluiting kan veroorzaken :P

• D-Jay
  • Niet online
RocketKoen schreef op 06 maart 2003 @ 13:20:
van dijk hier heeft de CCFL zonder invertor voor 7 pleuro, en een losse invertor voor 6
That's what I want to know, mede-Gem.Ossenaar :P

Btw ... ik had mijn CCFL aangesloten op mijn voeding met plakband :? Kan het daaraan liggen :/

Verwijderd

Display, hebben ze 'm daar niet?
Hier in Den Bosch hebben ze in ieder geval bij Computer Planet een CCFL inclusief inverter en potmeter (in een pci-slot), kan ingesteld worden om te reageren op geluid of altijd aan... ik dacht iets van 12 euro.

Verwijderd

Ja, van Essen in Apeldoorn is best duur ja. Kwoon in Uddel, 16 km van Apeldoorn. Als ik wat nodig heb ga ik na school ff naar van Essen ofzo (xit in Apeldoorn op school).

• D-Jay
  • Niet online
Weet iemand trouwens ook of je die VU-meters los kunt kopen en hoe duur die zijn ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 14:40:
En tegen mij zeggen ze dat ze ze niet meer los verkopen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 01:20:
[...]

Ben van Dijk heeft ze hier voor 12,50
Bij Ben v Dijk kost een CCFl + Inverter 12.50 en een inverter los volgens mij 5 euro...
Pagina: 1