Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Vaak wordt geheugen etc ook overgeklokt, en worden er erg mooie benchmarkscores bereikt, dan lijkt een apart topic me niet nutteloos.
Maar voor topics als [rml][ OC][/rml] zou er wel een algemeen topic mogen komen ja
als ik het over mooie scores heb dan heb ik het over resultaten als durondude behaaltJupiler schreef op 06 maart 2003 @ 00:59:
Tjah, er is nu eenmaal niet voor elke soort CPU een OC-resultatentopic.. Voor de P IV Northwoods en de AXP's 1700-2100 Tbred, maar daar blijft het ook bij.
Vaak wordt geheugen etc ook overgeklokt, en worden er erg mooie benchmarkscores bereikt, dan lijkt een apart topic me niet nutteloos.
Maar voor topics als [rml][ OC][/rml] zou er wel een algemeen topic mogen komen ja
en dan niet zo van WOUW ik heb nu wel 2200 punten bij sandra
Game PC
[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 06-03-2003 02:13 ]
[rml][ oc] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+[/rml]
maar heb je voor zon potinteel groot topic geen toestemming voor modjes nodig ?
en mischien dat het ook goed is om een algemeen oc topic te maken
waar je AL je vragen over ocen kwijt kan net zo iets als het grote wc vragen topic ?
Game PC
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens , en er goed over heen gekeken dat ik toestemming moest vragen voor zo'n TopicShunt schreef op 06 March 2003 @ 12:03:
een heel goed initiatief van ThaRazor
[rml][ oc] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+[/rml]
maar heb je voor zon potinteel groot topic geen toestemming voor modjes nodig ?
en mischien dat het ook goed is om een algemeen oc topic te maken
waar je AL je vragen over ocen kwijt kan net zo iets als het grote wc vragen topic ?

Een algemeen OC topic lijkt me echter wel wat overbodig omdat er gewoon te veel verschillende soorten hardware zijn
Btw , gezien reacties van jou in andere topics had ik niet echt van jou verwacht dat je ook hier toch weer iets kritiek zou gaan geven, of zie ik spoken
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 12:34 ]
mare het gaat mij er meer om dat je een topic heb waar je alle basics van het ocen kan vragen
welk mobo nu het beste is voor ocen
welke week core intel of amd nu het beste is en zo
en voor de resultaten kan je terecht bij de nortwood oc topic of bij de amd xp 1700 tm 2100
en de 2200 tm 2800 topic
Game PC
Nu hebben we voor de Tbred's een topic, voor 1700-2100 en 2200-2800.
Maar wat met de Palomino 1400-2100 en de Barton 2500-3000
daarom lijkt het mij beter om net als met de inteltjesJupiler schreef op 06 March 2003 @ 12:43:
Hmm, veel beter wordt het er niet op
Nu hebben we voor de Tbred's een topic, voor 1700-2100 en 2200-2800.
Maar wat met de Palomino 1400-2100 en de Barton 2500-3000
en allgemeen topic te maken op core type
dus een tbred topic en een palimo topic
en natuurlijk een barton topic
OF gewoon een algemeen AMD oc topic
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 06-03-2003 12:45 ]
Game PC
Een algemeen AMD topic is - goh- nogal algemeen, je hebt te weinig overzicht.
Verwijderd
In principe heb je gelijk en kan je dit probleem op jouw manier oplossen of de faq iets meer uitbreiden door bvb alle cores erbij zetten,en als ik het goed heb gelezen gaat Dabit daar al mee aan de slag.Shunt schreef op 06 March 2003 @ 12:35:
ja maar er zijn ook 1001 en een verschillende wc soorten
mare het gaat mij er meer om dat je een topic heb waar je alle basics van het ocen kan vragen
welk mobo nu het beste is voor ocen
welke week core intel of amd nu het beste is en zo
en voor de resultaten kan je terecht bij de nortwood oc topic of bij de amd xp 1700 tm 2100
en de 2200 tm 2800 topic
Over die verschillende WC soorten , we hebben een groot Topic hierover en alweer zie ik net dat alweer iemand een topic heeft gemaakt met een vraag over zijn WC, dat zijn er alweer 2 binnen 18uur ofzowiets.
Algemene OC topics moeten niet komen vind ik omdat het dan erg onoverzichtelijk word enuhhh [OC]Amd's OC'en deel 960!
Wat betreft de FAQ: als het goed is komt er binnenkort een uitgebreide DOC FAQ (waarvan ik het WC gedeelte mag schrijven
het grote AMD Palimo oc topic
het grote amd Tbred oc topic
het grote AMD Barton oc topic
?
dat lijkt me al een stuk beter
en dan daar mschien een heel stuk faq er in met daar info over unlocken (wel of niet als je trbed / pali / barton heb)
de verschillende oc cores
de verschillen tussen week codes van iedere core
verschillen tussen de pallie tbred en barton
dus iets meer algemene info en specefieke info over de desbetreffende core
btw ook leuk dat de modjes zo actief mee doen
[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 06-03-2003 13:37 ]
Game PC
En ja, heerlijk hoe de modjes participeren in deze discussie
Verwijderd
Hmmm duurt nog wel ff voordat Dabit komt reageren , die is eerst ff een paar uur bezig met slotjes gooien op nutteloze topics.Jupiler schreef op 06 March 2003 @ 14:22:
Zoiets ja..
En ja, heerlijk hoe de modjes participeren in deze discussie
paar uur zijn voor bijVerwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:03:
[...]
Hmmm duurt nog wel ff voordat Dabit komt reageren , die is eerst ff een paar uur bezig met slotjes gooien op nutteloze topics.![]()
heeft niemand hier hem in zijn icq of zow ?
Game PC
Toekomst, snap je 'm?
Verwijderd
Verder heb ik het nu giga druk en ben ik net even wat te "Lite" hiervoor
Op dit moment kan ik alleen zeggen dat het voor en nadelen heeft. Mijn Tbred draad is nooit als "Grote Topic" bedoeld. Ik was gewoon een blije tweaker die zn oc wilde delen (zie deel 1) en dat draaide dus uit op deel 4

Verwijderd
Goed gelukt dan FewtureVerwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:38:
Gelezen.. ik heb niet echt een mening erover. De draad van DuronDude mag op zichzelf staan iig. De reden mag duidelijk zijnDikke oc's mogen een eigen draadje.
Verder heb ik het nu giga druk en ben ik net even wat te "Lite" hiervoorik zal de link van deze draad dus even naar DaBit zn hoofd slingeren
Op dit moment kan ik alleen zeggen dat het voor en nadelen heeft. Mijn Tbred draad is nooit als "Grote Topic" bedoeld. Ik was gewoon een blije tweaker die zn oc wilde delen (zie deel 1) en dat draaide dus uit op deel 4
Maar het is eigenlijk helemaal niet zo'n verkeerd idee om gewoon wat meer algemene topics te maken.
Het is natuurlijk wel erg onoverzichtelijk om over elke cpu aanduiding een topic los te gooien en vroeg of laat komen daar weer andere vragen terecht over andere cpu's.
Voor mem geld wat mij betreft hetzelfde want dan krijg je ook zo'n wirwar van soortjes mem zoals het Grote KingstonHyperX topic wat nu rolt , morgen komt er weer iemand met het grote Twinmoss met winbond chiptopic
Ik klink nu mischien wat vaag maarja canabis is slecht voor je toch
ThaRazor: slecht voor je? Nou.. Het wordt toch gebruikt bij een aantal medische behandelingen
En je moet niet denken dat je van 0.5g al wartaal gaat uitkramen hoor
[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 06-03-2003 22:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja psies das gewoon het tofste , zoals durondude clocken en dan ff posten alleen hij had wat mij betreft de titel ook wel wat zieker mogen doen in zoiets :Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 01:01:
Persoonlijk vind ik resultaten topics het leukst. Dus heb ik er wat tegen? Nee, eigenlijk niet. In plaats van vragen krijg je resultaten en ervaringen en ik vind dat DOC dat wel kan gebruiken. Meer van dat soort topics resulteerd in minder "search!" en "FAQ!" geblaat. En das wel een pluspunt opzich.. maar dit is alleen een mening hierover.. Ik vind persoonlijk resultaten en ervaringen het leukste om te lezen. Vooral als ze redelijk ziek zijn zeg maar.. Een titel als "Check mijn Tbred gaan op 3V!!!!" kijk! Dat is leuk om te lezen en erg Die-Hard. Extreem voorbeelde, maar je snapt em wel
[OC] Pricewatch1,350pleuro for XP4000+
Hehe
Ojaa jupiler : mdma rulezzzzz
dat soort topics zijn okVerwijderd schreef op 07 March 2003 @ 01:01:
Persoonlijk vind ik resultaten topics het leukst. Dus heb ik er wat tegen? Nee, eigenlijk niet. In plaats van vragen krijg je resultaten en ervaringen en ik vind dat DOC dat wel kan gebruiken. Meer van dat soort topics resulteerd in minder "search!" en "FAQ!" geblaat. En das wel een pluspunt opzich.. maar dit is alleen een mening hierover.. Ik vind persoonlijk resultaten en ervaringen het leukste om te lezen. Vooral als ze redelijk ziek zijn zeg maar.. Een titel als "Check mijn Tbred gaan op 3V!!!!" kijk! Dat is leuk om te lezen en erg Die-Hard. Extreem voorbeelde, maar je snapt em wel
maar het geblaat van mensen met hun tbred 1800 @ 1700 mhz

en ook die mensen van over mijn amd xp 2200 is niets te vinden dus post ik het maar hier topics
en dat dan de vraag gaat over het unlocken er van dat voor iedere palimo het zelfde is
Game PC
Geinig trouwens, hoe je gevorderd bent van een klein draadje over je 1800+ Tbred naar (misschien) een algemeen Tbred OC-topic
Game PC
Verwijderd
Jupiler schreef op 07 March 2003 @ 01:13:
Fewture.. Je topic dan maar veranderen in Tbred OC-resultaten?
Geinig trouwens, hoe je gevorderd bent van een klein draadje over je 1800+ Tbred naar (misschien) een algemeen Tbred OC-topic
Uhm... dat moet ik even overleggen met DaBit.
Het is idd leuk dat het draadje zo gegroeid is. Ik ben helemaal niet zo'n topic starter dus zie het maar als een mazzeltje

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 20:49:
[...]
Uhm... dat moet ik even overleggen met DaBit.
Het is idd leuk dat het draadje zo gegroeid is. Ik ben helemaal niet zo'n topic starter dus zie het maar als een mazzeltjeWat ook leuk is, is dat het draadje zelf naamsbekendheid krijgt
Maar das offtopic geblaat
inorm of topic
ik zie nu dat je icon sig veranderd is in 2100 ownage kan ik dan je oude 1800 ownage jatten ?

Game PC
Verwijderd
Shunt schreef op 07 March 2003 @ 20:53:
[...]
offtopic:
inorm of topic
ik zie nu dat je icon sig veranderd is in 2100 ownage kan ik dan je oude 1800 ownage jatten ?
Stort maar ff 100 euro..dan is het wel goed
Maar zet maar neer, ik zal wel een andere nemen binnenkort
schop onder zijn dikke reet (die van het topic dus he
Game PC
Verwijderd
2 dikkeVerwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:09:
jaja, reactie komt eraan. Momenteel heb ik 100% van mijn tijd voor de pc-cooling IA nodig.
ney jou post is lekker ontoppic
er viel niet veel ontopic te postem als er geen MOD post he
[ Voor 38% gewijzigd door Shunt op 10-03-2003 11:39 ]
Game PC
Verwijderd
DaBit schreef op 10 March 2003 @ 11:09:
ney jou post is lekker ontoppic
Ik was geïnteresseerd in een antwoord op de vraag, maar wanneer dit topic direct afdwaald kan ik begrijpen dat Mod's de moeite niet nemen om hier op te antwoorden.
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 12:52 ]
Verwijderd
Na dat ik Kid-genius had aangegeven dat zijn 'Grote Kingston HyperX Topic' geen schijn van kans had omdat het vroeg of laat toch een all-round snel mem topic zal worden sloeg hij het in de wind

.: Het grote OC geheugen topic :.
Ik ben na wat goed er over nagedacht te hebben(tnx Fewture)wel van mening dat er niet teveel grote topics moeten worden geopend , maar voor zoals mem en cpu's wel zoals die er nu bv zijn :Een DDR prestatie topic en een DDR vragen Topic.
zoals je zelf al meld jij wil een antwoord (er zijn een paar offtopic reacties in MIJN topic van MIJVerwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 11:18:
Is het teveel gevraagd om weer On-Topic te posten?![]()
offtopic:
DaBit schreef op 10 March 2003 @ 11:09:
ney jou post is lekker ontoppicmare
Ik was geïnteresseerd in een antwoord op de vraag, maar wanneer dit topic direct afdwaald kan ik begrijpen dat Mod's de moeite niet nemen om hier op te antwoorden.
dat antwoord kan enkel gegeven worden door de mod van DOC is het niet
en wie zou DeBit zijn
aangezien hij hier dus een antwoord op moet geven valt er niet veel te posten is het wel
en betreft mijn reactie op DeBit ik ben gewoon blij dat hij tog nog tijd heeft kunnen vrijmaken voor dit draadje
en ik snap jou reactie eik totaal niet man 3 offtopic posts van de TS en jij begint te klagen over offtopic

over dat grote ddr mem topic
dat vind ik wel een goede move
mare nu moet je niet gaan krijgen van het grote moederborden topic en zo
want er zijn gewoon TE veel soorten moederborden om dat in een topic te gooien
het zelfde met videokaarten
je kan wel segmenten maken bvb het radeon topic (is er nu al )
het Geforce oc topic
het Paleria topic
het Xaber topic
maar ik geloof dat je niet verder moet gaan
[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 10-03-2003 13:32 ]
Game PC
Verwijderd
Het voormalige HyperX topic is gesneuveld. Eigenlijk moest het in het DDR topic namelijk, maar ok.. Alleen na de title chnage waren er dus 2 dezelfde topics en heb ik in overleg met DaBit het HyperX draadje moeten sluiten.
Geen paniek, jullie kunnen gewoon verder gaan in de andere DDR draad
Edit:
Deze dus: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic[/rml]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 14:19 ]
Verwijderd
Psies , ik neem aan dat je de hele discusie tussen mij en Genius_Kid wel gelezen heb en daar zag ik dit al aankomen.Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:18:
Dit is wel offtopic maar goed..wil het toch even kwijt..
Het voormalige HyperX topic is gesneuveld. Eigenlijk moest het in het DDR topic namelijk, maar ok.. Alleen na de title chnage waren er dus 2 dezelfde topics en heb ik in overleg met DaBit het HyperX draadje moeten sluiten.
Geen paniek, jullie kunnen gewoon verder gaan in de andere DDR draadWe moeten het alleen wel even centraal houden denk ik (en DaBit ook
)
Edit:
Deze dus: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 18:26 ]
weer een hmmz
Game PC
ik ben het eens met Fewture dat oc resultaten leuk zijn MAAR
dan niet van die topics van zie mijn amd xp 1800 gaan op 1700 mhz

mare Fewture nu u ook mee telt

felie met je modschap
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 23-03-2003 14:08 ]
Game PC
Verder kan deze wel op slot denk ik.. Discussie gevoerd, doel is bereikt: er zijn een aantal algemene OC-resultatentopics bijgekomen, en losse draadjes worden gesloten (tenzij het echt een spectaculaire OC is).
[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 23-03-2003 14:16 ]
het ging mij meer er om dat er een stukje van in de faq kwam te staanJupiler schreef op 23 March 2003 @ 14:15:
Hij heeft z'n mening al uitgebreid verkondigd in dit draadje..
Verder kan deze wel op slot denk ik.. Discussie gevoerd, doel is bereikt: er zijn een aantal algemene OC-resultatentopics bijgekomen, en losse draadjes worden gesloten (tenzij het echt een spectaculaire OC is).

Game PC
schaam schaam

Game PC
Verwijderd
Shunt schreef op 23 March 2003 @ 14:08:
aangezien de Fewture nu een echte mod is en nu zijn mening ook meetelt![]()
ik ben het eens met Fewture dat oc resultaten leuk zijn MAAR
dan niet van die topics van zie mijn amd xp 1800 gaan op 1700 mhz![]()
mare Fewture nu u ook mee teltgraag jou mening
offtopic:
felie met je modschap
Ja, topics met een gemiddelde oc gaan dicht.. Verder moet ik mijn mod houding nog even ontwikkelen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan je iig vertellen dat het een "niet-zeuren-maar-tweaken" beleid wordt, of iets in de richting daarvan en op 1 lijn met oppermod DaBit.
De nieuwe FAQ is in de maak op dit moment. Wanneer hij klaar is...dat zie je vanzelf
Deze draad mag idd dicht wat mij betreft..
Verwijderd
Voordat die dicht gaat wil ik wel ff zeggen dat ik hier op zat te wachten:Ja, topics met een gemiddelde oc gaan dicht.. Verder moet ik mijn mod houding nog even ontwikkelen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan je iig vertellen dat het een "niet-zeuren-maar-tweaken" beleid wordt, of iets in de richting daarvan en op 1 lijn met oppermod DaBit.
De nieuwe FAQ is in de maak op dit moment. Wanneer hij klaar is...dat zie je vanzelf
Deze draad mag idd dicht wat mij betreft..
"niet-zeuren-maar-tweaken beleid"
May the force be with you