Hoi. Ik ben met een webstatsscript bezig en ik wil het aantal pageviews per dag over de laatste 30 dagen uit mijn database plukken.
Met behulp van de manual ben ik zover gekomen dat ik alle records van de laatste 30 dagen op kan vragen. Dit doe ik met WHERE TO_DAYS(NOW())-TO_DAYS(datum) <=30. De datum kolom is van type 'date'.
Nu moet ik het resultaat nog bewerken zodat ik records (=pageviews) per dag krijg.
Mijn vraag: is het mogelijk om met een mysql query in één keer
- alle records van de laatste 30 dagen te pakken
- én records van dezelfde datum tellen
- én het aantal per datum in een array uit te poepen
of is dit een beetje teveel gevraagd van Mysql? Ik heb zo'n vermoeden, daarom moet ik misschien met PHP op datum gaan selecteren en tellen.
In dat geval, hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
Date_sub (mysql) schijnt ook goed te werken en zelfs efficiënter te zijn, maar ik heb nog geen goed werkende query kunnen bouwen met date_sub, ondanks aardige voorbeelden in de manual.
Met behulp van de manual ben ik zover gekomen dat ik alle records van de laatste 30 dagen op kan vragen. Dit doe ik met WHERE TO_DAYS(NOW())-TO_DAYS(datum) <=30. De datum kolom is van type 'date'.
Nu moet ik het resultaat nog bewerken zodat ik records (=pageviews) per dag krijg.
Mijn vraag: is het mogelijk om met een mysql query in één keer
- alle records van de laatste 30 dagen te pakken
- én records van dezelfde datum tellen
- én het aantal per datum in een array uit te poepen
of is dit een beetje teveel gevraagd van Mysql? Ik heb zo'n vermoeden, daarom moet ik misschien met PHP op datum gaan selecteren en tellen.
In dat geval, hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
Date_sub (mysql) schijnt ook goed te werken en zelfs efficiënter te zijn, maar ik heb nog geen goed werkende query kunnen bouwen met date_sub, ondanks aardige voorbeelden in de manual.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 00:23 ]